Stránka 32 z 34

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 9:03
od Colommbo
Jerry3 píše:Výrobce je italský a na Apeninském poloostrově hodně rozšířený.
Jen aby to nebyla nějaká bota... :mrgreen:

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 9:19
od Jerry3
:wink: :lol:

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 9:42
od lefort
U většiny těch čističů se uvádí, že se má použít jednou během servisního intervalu, ale i tak se mi nezdá, že by to motoru mělo nějak ublížit :-/
Nemohlo to třeba "načnout" ventilová gufera?

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 9:53
od Durex
Osobně si nemyslím,že by nějaký čistič měl napadnout ventilová gufera. Stejně tak by musel postihnout veškerá gufera hřídelí ... Ventilová gufera odejdou v drtivé většině na stáří a nebo mechanické poškození,které je ale také ve většině způsobeno stářím.

Ono s čištěním karbonů je to asi takto: měl ho někdo z vás v ruce? Mezi prsty? Třeba karbon z pístu? A nebo ještě lépe z ventilů? On je už problém třeba z těch ventilů ho dostat. Chemie moc nezabírá. A pokud ano,tak je dost agresivní a nemá se moc ráda s hliníkem. Takže nejlepší je mechanická cesta a i ta je dost pracná.

Nicméně nějaká chemie funguje. Třeba když se čistí hlava. Tam se moc škrábat a brousit nemůže. Ale karbon se moc nerozpouští (pokud to není jen slabá nahnědlá či načernalá vrstvička, co pouští při použití petroleje) jako šumák. Ale putuje po kousíčkách. A to je jako brusivo super ...

Takže osobně si myslím,že pokud chemie funguje a rozpouští rychle, tak zbytky toho karbonu napáchají mechanické poškození a proto to začne baštit olej. Někdy ten karbon funguje i jako těsnění a nezřídka se stává,že po dekarbonizaci najednou začne někde z dělících rovin sáknout olej ...

Takže pokud nemám přímovstřik a napečený ventily a pravidelně měním olej, tak bych se karbonu nebál a neměl bych ho za nějakého strašáka. On totiž někdy tento boj dopadne přesně opačně,než sme původně chtěli ...

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:02
od Durex
A ještě si dovolím dodatek. Pokud mi dobře funguje motor (dobře pálí, je dobré dávkování paliva, čistý filtr vzduchu, oleje, funguje chlazení atd) a já ho provozuju alespoň trochu normálně, tak se mi v podstatě nemá kde vytvořit nežádoucí karbon v takovém rozsahu,aby měl negativní vliv na další funkci. Alespoň můj názor z toho, co jsem zatím viděl ...

Takže nejlepší prevencí proti karbonu místo prolívání drahé chemie motorem je opět všeobecný servis jako celku ...

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:08
od Jerry3
+ potřebám motoru odpovídající jízdní styl, tj. trvalé využívání CELÉHO otáčkového spektra!!!

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:16
od Pitris
On taky karbon je problém těch co BUĎ dlabou na údržbu, ANEBO je pro ně 3 t.ot. nepřekonatelná hranice :roll:

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:34
od NOVON
Jerry3 píše:Výrobce je italský a na Apeninském poloostrově hodně rozšířený.
Výroba Anglie,výhradní dovozce sortimentu Comma do ČR je společnost,ve které pracuju.

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:34
od Colommbo
Durex píše:...Někdy ten karbon funguje i jako těsnění a nezřídka se stává,že po dekarbonizaci najednou začne někde z dělících rovin sáknout olej...
...někdy tento boj (s karbonem) dopadne přesně opačně,než sme původně chtěli ...
Je to zvláštní, ale myslím si něco podobného, "karbon" v motoru rozlišuju na "hodný", z tohoto pohledu právě ten "těsnící", a "zlý... :oops: A jak je tu psáno, je-li motor provozován v normálních v dobrém slova smyslu podmínkách, dostává správný olej, jenž je měněn v rozumných intervalech, netřeba se karbonu báti. Jinými slovy pokud vše funguje, jak má, do ničeho se nes*at, může to dopadnou přesně opačně, než bychom chtěli/čekali. :?

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:36
od Durex
Proto sem taky napsal,že při alespoň trochu normálním používání :lol:

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:37
od lefort
Durex: Abych začal od začátku, ta ventilová gufera jsem napsal proto, že jsou díky čističi v benzínu tak říkajíc nejvíc na ráně. Pochybuju, že by např. gufero na klice poznalo, že je v benzínu nějaký čistič. Jaký by asi musel být průsak paliva do oleje?
To další je všechno sice hezká teorie, ovšem když koupíš ojetinu, o které netušíš jak byla provozována a chceš ji v dobré víře trochu "oživit"...
Sám jsem různé čističe vstřiků u svého dieselového Mondea pravidelně používal cca co 10-15 tkm a pokud je mi známo, auto doposud jezdí s původními vstřikovači i CR čerpadlem. U Kappy jsem nejdřív vyjel jednu nádrž s novým Vifem a pak jsem na zkoušku použil nějaký čistič palivové soustavy od Sonaxu.
Novone, to jsi koupil čtyři lahvičky čističe a použil je jednu po druhé do čtyř nádrží? To by možná mohlo skutečně uvolnit nějaké větší, pro motor škodlivé množství karbonu. :-(

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:39
od NOVON
Jerry3 píše:+ potřebám motoru odpovídající jízdní styl, tj. trvalé využívání CELÉHO otáčkového spektra!!!
Auto jsem koupil od starého pána, nejspíš tam to spektrum nebylo.No nicméně co už..Moc nenajezdím,tak budu dolívat,no.

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:43
od Jerry3
NOVON píše:
Jerry3 píše:Výrobce je italský a na Apeninském poloostrově hodně rozšířený.
Výroba Anglie,výhradní dovozce sortimentu Comma do ČR je společnost,ve které pracuju.
Ano, máš pravdu, omlouvám se.
Po konzultaci s Googlem jsem zjistil, že jsem si to popletl s Gomma(-ou)... :oops:

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:44
od Colommbo
NOVON píše:...No nicméně co už..Moc nenajezdím,tak budu dolívat,no.
Omča tak jezdila celé roky, skoro třičtvrtě litru na tisíc. Až jsem nechal vyměnit ventilová gufera. Nenapadlo by mě, co ty maličké potvůrky v počtu dvaceti čtyř kusů dokážou způsobit... :o

Re: VIF

Napsal: úte úno 11, 2020 10:46
od NOVON
Lefort: No nějak tak to bylo.Prvne jsem tam šoupnul myslím STP s pak ty Comma čističe.Ted to bere cca 0,5 na 1000km jak to stoupne udělám kroužky a hlavu.Ale to se ještě uvidí jak to bude dál s tím autem,chceme se ženou něco většího, nějaké MPV.