Stránka 1 z 1

rozdíly v naftě

Napsal: stř kvě 04, 2011 9:17
od jzxr
všiml jsem si při občasném tankování do kanystru že je některá nafta žlutá a některá tak do žluta není a je spíš čirejší. dá se obecně podle barvy (vzhledu) nafty poznat kvalita? mě ty žlutky přijdou že to je spíš řepka než nafta ale třeba se mýlím...

Napsal: stř kvě 04, 2011 9:38
od bio
Barva všeobecně nehovoří o kvalitě paliva / maziva. Většina důležitých parametrů není pouhým okem zjistitelná.

Napsal: stř kvě 04, 2011 9:55
od modelář
Většina paliv je z výroby původně zcela čirá, "barva" na pumpě je pak věcí přibarvování před expedicí do distribuční sítě kvůli snadnému odlišení jednotlivých druhů. Některá přidávaná barviva mají za úkol také signalizovat případné místo průsaku či úniku paliva.

Napsal: stř kvě 04, 2011 12:43
od jzxr
vlastně mě to trochu zarazilo i u olejů-Mogul je čirý a Mobil je žlutej jak řepka:)

Napsal: čtv kvě 05, 2011 12:12
od MIRO
Každá krajina má iné predpisy týkajúce sa zloženia benzínov a nafty. Napríklad, Češi majú viac % povinnej biozložky v nafte ako my. Je možné, že Západ nijakú idiotskú biozložku neprimiešava (neviem, ako to je), ale vtakom prípade by ich nafta naozaj kvalitnejšia BOLA.

Re: rozdíly v naftě

Napsal: úte bře 17, 2015 0:10
od sosko
Napr ja dlhodobo tankujem klasicku naftu na Metro pumpe + tam prihodim Vif 1.5- 2x davkovanie. Okrem toho ze peni, takisto je dost zltej farby.
Vcera som skusil vziat takmer do suchej nadrze ten ich Ultra diesel(Unipetrol?) a Vif som nepridal, jedine dva rozdiely co som spozoroval:
1. nafta nieje az taka zlta, viac do zeleno modra, penila rovnako
2. subjektivne lepsia reakcia auta na plyn- ale to nepripisujem nafte, ale skor absencii Vifu. Viackrat som pisal, ze s vifom sa mi zda reakcia na plyn lenivsia, dnes som tu nieco podobne cital aj o Vif do benzinu pri prekrocenom davkovani.

Panulka na pumpe tvrdila, ze okrem soboty myslim, im nosia ultra diesel kazdy den. Pytal som si aj dodacie listy, ale nepochodil som. Vyskusam nabuduce s inou :)

Re: rozdíly v naftě

Napsal: stř bře 18, 2015 0:27
od Návštěvník
ak sa ti zda s Vifom auto lenivsie, preco potom zdvojnasobujes davkovanie ?

Re: rozdíly v naftě

Napsal: stř bře 18, 2015 23:18
od sosko
Tak za prve nie som ziadny zavodnik a ta pocitova slabsia reakcia na plyn mi az tak mevadi( auto ide ako hodinky aj tak), skor je to slepa dovera v to, ze sa zlepsi mazivost, cistiace schopnosti a cetanove cislo. Samozrejme, vychadzam len z testov. A kedze tankujem obycajnu naftu na metre, kde predpokladam nieje ani stopa po aditivacii, preto radsej vacsie davkovanie. Asi tolko.

Re: rozdíly v naftě

Napsal: čtv bře 19, 2015 7:31
od Pitris
Už jsem to tu psal vícekrát. Ne vždy více znamená lépe a doporučený/předepsaný poměr by měl být dodržen....

Re: rozdíly v naftě

Napsal: čtv bře 19, 2015 11:24
od rousini
Já to vezmu pořadě, jak tu zazněly některé názory.
1. barvu červené nafty pro zemědělce bych neřešil, protože se nemůže dostat do oficiální distribuce
2. Barevnou odchylku vlivem stáří hmotných rezerv v tmavém odstínu bych netankoval. Pumpy, kde beru mají skleněnou průtočnou baňku, kde vidím, co beru.
3. zbývá nám nafta čistá (lehce namodralá) a nafta s biosložkou Maxxxmotion (čirá) nebo řepoňa (žlutá).
4. Obsah MEŘO a etanolu je dán legislativou EU (možná má Slovensko vyjímku)

Takhle se na to dívám očima BFU. Takže až tam bude v souladu s normou EN590, kde není stanovena barva pro motorovou naftu, hnědý patok, tak poděkuju a pojedu o dům dál...