Stránka 1 z 1

Vynikající služby při přestavbě na E85

Napsal: pát led 28, 2011 18:05
od Ivan
Poděkování za výbornou práci p. Padalíkovi se svými mechaniky z DP servisu na Komárovské ul. v Brně. Můžu vřele doporučit.[/b]

Napsal: pát led 28, 2011 18:06
od skodovkar
Co přestavoval? A co všechno to obnáší?

Napsal: pát led 28, 2011 18:32
od Pkod
Bezplatna reklama?

Napsal: sob led 29, 2011 10:47
od modelář
Jakákoli "dodatečná přestavba" na E85 je pra.árnou stejného druhu, jako třeba čipování pomocí powerboxu! :evil:

Napsal: ned led 30, 2011 12:11
od bjukemen
modelář píše:Jakákoli "dodatečná přestavba" na E85 je pra.árnou stejného druhu, jako třeba čipování pomocí powerboxu! :evil:
..trocha to konkretizuj,myslím prest. na E85

Napsal: ned led 30, 2011 14:15
od modelář
Pominu-li to, že E85 má silné korozivní účinky a kromě toho napadá pryžové díly a těsnění v palivovém systému, tedy běžnému palivovému systému konstruovanému na klasický benzín rozhodně neprospívá, pak je třeba především říct, že má nižší výhřevnost, než benzín, a také jinou lambdu, tj. jiný směšovací poměr se vzduchem. Kromě toho má vyšší OČ. Z uvedených záležitostí vyplývá, že aby se efektivně využily vlastnosti E85, musí být motor a jeho palivová soustava přizpůsoben nárokům E85, přičemž tohle nelze zařídit jinak, než počínaje konstrukčním návrhem a ve výrobě použitými materiály konče.

Dodatečná "přestavba" pak spočívá výhradně v oblbnutí ŘJ motoru prodloužením doby otevření vstřiků, aby se "obohatila" směs a motor nezkolaboval na přehřátí spalovacího prostoru kvůli příliš chudé směsi, event. aby nepracoval neustále v režimu "sraženého předstihu". :evil:

Napsal: ned led 30, 2011 14:29
od bjukemen
..no dík za osvetu už i to dáva aky taky zmysel :)

Napsal: ned led 30, 2011 15:06
od skodovkar
Myslím, že Škodovka dělala především pro Švédsko Octávky na E85.

e85

Napsal: ned led 30, 2011 15:13
od pavkocz
Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu. U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .

Re: e85

Napsal: ned led 30, 2011 17:52
od modelář
pavkocz píše:Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo
I etanol má korozivní účinky, byť zdaleka ne v té míře, jako metanol. Navíc platí toto:
pavkocz píše:Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .
pavkocz píše:vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu.
Ano, vyšší OČ nevyužiješ, poněvadž bys musel změnit kompresní poměr anebo - u přeplňovaných motorů - stupeň přeplňování, a zároveň "přemapovat" datové pole v ŘJ motoru.
pavkocz píše:U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.
Musely by se vyměnit VŠECHNY pryžové díly a těsnění, aby byla jistota, že jsou zcela kompatibilní s etanolem.
pavkocz píše:oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.
Širokospektrální lambda ale neřeší to, o co tu jde především, totiž vytvoření směsi o odpovídajícím poměru E85 vůči vzduchu. A to lze udělat oním jednoduchým "oblbovacím" elektronickým přídavným zařízením, které prodlouží dobu otevření jednotlivých vstřiků a tím zajistí bohatší směs - bohatší v porovnání s čistým benzínem, ale vlastně "standardní" z hlediska potřeb efektivního spalování E85.

Napsal: pon úno 14, 2011 8:27
od C2H5OH
Modelář má naprostou pravdu a je vidět ,že tomu rozumí. Akorát u těch plastů to není tak akutní. Už Favorit to zvládal v pohodě . Konverzní sadu bych si nikdy nekoupil.Je to k ničemu a neřeší to studený start. Vícerozsahová lambda 0-2 by zvládla obohatit směs sama. + změna spalovacích map v řj. Palivové čerpadlo ovšem etanol moc rádo nemá ObrázekObrázek Obrázek

Napsal: úte dub 12, 2011 19:36
od Itall
Že by nějakým těsněním a hadičkám nevadil benzin a vadil jim líh, se mi moc nezdá. Snad kdyby směs s benzinem byla nějak agresivnější. A proč by to vadilo čerpadlu?

Napsal: úte dub 12, 2011 20:13
od skodovkar
Nevím jak benzín, ale líh vysušuje a může vést ke ztvrdnutí až prasknutí.