Stránka 1 z 4

Seznam čerpacích stanic, které neprošly kontrolou ČOI

Napsal: pon říj 11, 2010 12:41
od Hunter

Napsal: pon říj 11, 2010 14:39
od Itall
Dostali se k "utajovaným" údajům vtipně, dobře to dělají :P . Je jen velmi smutné, že s úředníky a orgány státu to jinak nejde. Přeji kverulantům mnoho zdaru.

Napsal: pon říj 11, 2010 15:13
od skodovkar
Prý by se to snad od příštího roku mělo zveřejňovat.

Napsal: pon říj 11, 2010 16:31
od Itall
Je pozoruhodné, že pumpy některých značek mají problémy (ONO, Benzina), ale jen některé a většina je v pořádku. Čím to tedy je, že pumpy stejné značky mají rozdílnou kvalitu?

Napsal: pon říj 11, 2010 18:27
od e-panolin.cz
Toto je sice pěkné , že řekli A , ale je také nutno řící B a C . Osobně pro mně / a snad i pro zákazníky ČS / je podstatnější, který parametr byl nevyhovující , případně co bylo ČOI vytýkáno.
Jak je zřejmé ze seznamu , " postiženy " byly "drahé i levné" pumpy.

Napsal: pon říj 11, 2010 18:44
od Hunter
Tak je to tak, ze pokud nebudou zverejneny i podrobne vysledky kontroly, tedy kde byl problem, jake palivo melo problem (nafta/benzin), neni pro ridice prilis pouzitelny.
A rozdili v kvalite dane znacky - diky systemu najemcu se neni cemu divit, kvalita PHM u nas je dana a) najemcem b) dopravcem.

Napsal: pon říj 11, 2010 19:06
od Pitris
Hunter píše:.....pokud nebudou zverejneny i podrobne vysledky kontroly, tedy kde byl problem, jake palivo melo problem (nafta/benzin), neni pro ridice prilis pouzitelny.....
Ale je to lepší, než nic - konečně máme alespoň rámcovou představu, kde jsou lumpi, a zloději. A alespoň já osobně k takové pumpě nikdy nepojedu, i kdyby to palivo u nich "neprošlo" byť i v jednom jediném parametru.

Napsal: pon říj 11, 2010 20:02
od modelář
Ad ONO Jihlava: Po dlouhé době jsem u nich natankoval a opět se nestačil divit - ceně
- kvalitě
- spotřebě
(vše v pozitivním smyslu).

Napsal: pon říj 11, 2010 21:00
od skodovkar
Je to jako na houpačce, ale prý budou palivo danit přímo prodejci, takže ubude důvod k ředění paliva.

článek je stránek fy. BENZINA s.r.o.

Napsal: úte říj 12, 2010 14:14
od Freev
Novinky
Vyjádření společnosti BENZINA ke zveřejněným výsledkům ČOI ke kontrole pohonných hmot v roce 2009 [12.10.2010]

Společnost Benzina již delší dobu bojuje za zveřejňování závažných nedostatků zjištěných u vzorků paliv odebraných na čerpacích stanicích.
Snaží se, aby Česká obchodní inspekce mohla na základě zákona zveřejňovat závažné neshody, tedy takové odchylky, které mohou poškodit zdraví, životní prostředí či motor automobilu nebo ukazují na daňový podvod.
Seznam čerpacích stanic a údaje o výsledcích kontrol ČOI zveřejněné včera prostřednitvím webové stránky www.aktualne.cz však bohužel nejsou tím, co by mohlo informování veřejnosti zlepšit.

ČOI odebírá od roku 2001 u čerpacích stanic Benziny 220 až 240 vzorků paliv ročně. Nikdy přitom nezjistila žádné nedostatky v kvalitě, které by ve svém důsledku mohly vést k jakémukoliv poškození zdraví, majetku či životního prostředí nebo daňového úniku. To se týká i loňského roku. Odchylka byla zjištěna pouze ve dvou případech (z více než 220 vzorků!) a šlo o drobný nedostatek odchylky od normy v bodu vzplanutí. Ten se odchýlil o 3 st.C, a to pouze u speciálního směsného paliva - bionafty se 30% podílem biosložky. Všechny ostatní parametry byly i u těchto vzorků v pořádku !!!
Benzina rovněž nezaznamenala žádnou reklamaci ani stížnost na kvalitu bionafty u uvedených ČS. Klasické standardní produkty tj. motorová nafta a benziny, které tvoří 98% všech prodejů Benziny byly u všech ČS Benziny z pohledu kontrolovaných hodnot zcela bez problémů po celý rok 2009.

Uvedený seznam není z pohledu Benziny adekvátní i proto, že se v dalších případech neshoduje s informacemi, které Benzina obdržela přímo od ČOI.
U ČS Říčany například nebyly v průběhu roku 2009 zjistěny žádné závady u testovaných vzorků.
Benzina je členem České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, která rovněž usiluje o zveřejňování závažných neshod. V rámci ČAPPO kde jsou dlouhodbě vykazovány velmi dobré výsledky kontrol kvality s minimálním podílem neshod (ročně do 1%).

BENZINA má udělenu "Pečeť kvality " a kvalita produktů je pravidelně kontrolována nezávislou laboratoří SGS. Ročně je tak v síti Benziny prověřeno na 1500 vzorků paliv, přičemž 99,3% je bez závad.

zajimavost

Napsal: úte říj 12, 2010 14:51
od gazza
kazdopadne je zajimave ze nadnarodni spol. tam vubec nejsou. No a ze potrfene husy vydavaji ruzna prohlaseni je samozrejme. Nicmene na kazdem sprochu pravdy trochu jak rika moje babicka :D

Napsal: ned říj 17, 2010 17:37
od PetrB
Itall píše:Je pozoruhodné, že pumpy některých značek mají problémy (ONO, Benzina), ale jen některé a většina je v pořádku. Čím to tedy je, že pumpy stejné značky mají rozdílnou kvalitu?
Jak jsem se dozvěděl zde na foru:
1. Extrémně záleží na skladovacích prostorech a stavu čerpacích stojanů. Ve stojan u Shellu v Pardubicích nemám kvůli jeho chrochtání a stáří nejméně 15 let moc důvěry.
2. Ještě více snad záleží na "faktoru praseckosti" řidiče cisterny, tedy je rozdíl pokud má novou, čistou, předtím úplně vypuštěnou cisternu, nebo špínu starou rezatou se zbylými 5 kubíky nafty nebo kdovíčeho (cukru apod., jak jsme slyšeli).
3. Taky moc důležité, záleží na výtoči té dané stanice. Když beru třeba V-power nebo Ultra 95, jímá mě strach, jestli zrovna já "nečepuju prvních deset půllitrů piva ze sudu (která se vylívají)", tedy jestli neberu špínu, šupiny ze spoda tanku (pokud vím, vždy se bere zespoda).
4. Rozdílná aditivace-jak kde, někde to dělají tak, že při čerpání z cisterny do tanku připouštějí "aditiva", někde už je to pořešeno v meziskladu. Prostor pro ředění kdejakým svinstvem.

To jsou dle mého názoru faktory, jejichž nepříznivá konstelace může za 95% všech ucpaných (dieselových, benzínových) motorů a dalších problémů, jež se i s účtenkou v ruce sčerpacím stanicím oudně špatně dokazují.
Pokud jde o benzín, 95% čerpacích stanic bere identický benzín z Unipetrolu Litvínov. Je tedy jedno jestli beru palivo za cenu A u Shellu, B u Ono, C u Globusu. Cena jiná, palivo identické. Snad Slovnaft vozí svůj benzín ze Slovenska (dříve vysloveně špatné kvality, ta škodovka na ten jejich Uni prostě nejela!) Jo, a Shell V power Racing je údajně plně syntetický benzín z Belgie. A pokud jde o naftu, prý svoji skvělou mají na stanicích Paramo (ale o tom jindy :) )

Napsal: ned říj 17, 2010 20:29
od skodovkar
Petře úplně bych nesouhlasil. Shell V-Power jsem nalil do auta (trojhrnku) a poznal jsem to, auto ožilo. Myslím si, že tam lijí nějakou tajnou přísadu, jako kanystr VIFu :-D
Co se týká mechanických nečistot, tak to nebude tak horké, sice čerpadlo je neocení, ale filtr by je měl vychytat. To už se spíše bojím něčím kontaminovaného paliva.

Napsal: pon říj 18, 2010 4:42
od PetrB
Skodovkar: Já myslím, že souhlasíš (tykejme si zde :) ). I já mohu souhlasit s jistými účinky toho V-poweru. Otázkou je, kolik lidí ho přede mnou z toho stojanu ten den bralo a jak dlouho otálí v tanku v podzemí. Shell má mít Pečeť kvality, tak snad je to OK. Btw, má někdo delší zkušenost s vlastnostmi benzínu Ultra 95 z Unipetrolu, co mají v Globusu. Selským rozumem se mi zdá podobný jako Shell V power (95), když teda hlásám identičnost benzínů, plus mínus nějaká jiná aditivace.

Napsal: stř led 12, 2011 19:32
od Hunter