Stránka 1 z 1

Nafta z JZD

Napsal: čtv čer 24, 2010 8:10
od Martin RS
Zdar mám možnost koupit levnou naftu-20kč/l,ale mám strach to nalít do Fabie RS i když na to tam jezdí JohnDeere,JCB tak to zase nemuže být uplná sračka co vy na to?přemyšlel jsem že bych daval aditivum VIF+20lVerva diesel a 20l teto nafty,nerad bych odrovnal vstřiky. :roll:

Napsal: čtv čer 24, 2010 12:48
od Pitris
Fabia RS je TDI-PD, kde jsou nároky na kvalitu paliva dost vysoké. Neříkám, že nafta z "JZD" musí být zákonitě pančovaná, ale já bych to nedělal....a krom toho, motory zemědělské a stavební techniky "schroustají" ledacos.

Napsal: čtv čer 24, 2010 13:42
od Návštěvník
Toho se bojím když ta cena je ted v tyhle době-cene nafty velice lákavá.

Napsal: čtv čer 24, 2010 13:51
od Pitris
No, je klidně možný, že bys tou naftou ušetřil teď.....a pak to může být drahý.....

Napsal: čtv čer 24, 2010 14:35
od Itall
Nebo najít někoho, kdo krade naftu z nějakého lepšího zdroje.... :lol:

Napsal: čtv čer 24, 2010 14:37
od Itall
A nebo mu rovnou říct, ať jí pěkně prodá za 15,- ne? Co si vůbec myslí, šejdíř jeden? :lol:

Napsal: čtv čer 24, 2010 16:30
od Návštěvník
Krade :lol: pokusím se mu říct at zjistí odkud ta nafta je abyh věděl co a jak ale zatím na to kašlu :?

Napsal: pon čer 28, 2010 20:48
od mipesa
Tady je potřeba připomenout, že i motory v John Deere, New Holand, Class,Focas,Volvo, Caterpillar aj. používají vstřikovací systémy PD a CR.A takový stroj za 6 mega a představa dát do něj nějaké srágory je dost zavádějící.To si spíš to RSo poradí s horší kvalitou, věřte mi vím o čem mluvím.Dalším vodítkem jsou dotace pro zemědělce respektive zkrácenou daň na naftu, která je barevně odlišná, ale tu už jsem delší dobu neviděl.
No a pokud k tomu má někdo přístup a je u zdroje tak ušetří spoustu peněz, ba dokonce si vydělá slušné peníze a to jestli jí krade Nám všem může být jedno, neboť Nám je do toho kulový.
Takže moc už nechci věřit tomu, že se dneska dá od takového zdroje koupit špatná nafta.
Jsou však letité zásoby a tam by to mohl být průser.

Napsal: úte čer 29, 2010 14:27
od Martin RS
Tak ted nevím kamarád mi zjistil že jim to dodává Babiš a prý je ta nafta strašně žlutá a nemá v sobě takoví ten namodralí nádech a prý je taková docela hustá tak si mislím že se jedná o Bionaftu nebo něco podobného.Jak rozeznám norm.naftu od bio :?:

Napsal: sob črc 03, 2010 21:46
od mipesa
To už, bohužel, nepoznáš.Podle normy je každá nafta bio. a ta barva?I Verva je žlutá jak brčola a jezdí se na ní super.Sice zrovna nemám u ruky nejnovější materiály norem paliv, ale myslím si, že u Nás je nejvíce k dostání nafta s 30% podílem metyletylenu řepkového oleje(MEŘO), ale ruku do ohně za to nedám.To jméno, co jsi uvedl je pouze prodejce.Jestli máš možnost si od toho koho máš naftu sehnat certifikaci, tak alespoň teoreticky můžeš být v klidu, ale další případné stižnosti na kvalitu asi horko těžko uplatníš :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát črc 09, 2010 10:52
od Slavo
Dovolím si prekopírovať odpoveď z fóra www.petrol.cz

14.4.2010
Barva motorové nafty


Mohl bych od vás získat informaci, co se týče barvy motorové nafty? Někdy natankuji naftu žluté barvy, někdy je nafta téměř čirá spíše bílé barvy. Signalizuje barva nafty její kvalitu, či bionaftu nebo podobně?


Barevný odstín motorové nafty není předepsán, může být téměř bezbarvá, obvykle je nažloutlá až intenzivně žlutá, záleží to na technologii, ale užitnou hodnotu to neovlivňuje, ta se odvíjí od jiných parametrů. Přídavek bionafty zesiluje žlutý odstín. Pokud by se ale vyskytl výrazně hnědý odstín, může to signalizovat kontaminaci nějakým olejem nebo jinou nevhodnou látkou, zjistit to lze ale jen v laboratoři. Důležité je, aby byla nafta, ať už má jakýkoliv barevný odstín, při výdejní teplotě čirá, tj. bez zákalu, výjimkou je výdej v zimě, kdy může být zakalená v důsledku obsahu ochlazením vyloučených krystalů parafinů, ale po ohřátí na teplotu místnosti se musí parafiny rozpustit a zmizet. Pokud ne, byl by to zákal způsobený rozptýlenou vodou a ten je nepřípustný. Důležité také je, aby nafta neobsahovala okem patrné mechanické nečistoty nebo jen maximálně ve stopovém množství, protože by zanášely palivový filtr.
Existují i výjimečné případy, že vzorek nafty odebraný z nádrže vozidla je slabě zakalený a jsou v něm patrné tmavé částice. Je to pak obvykle důsledek pronikání motorového oleje do palivové soustavy a zákal způsobují částice sazí, kterých může být v oleji až několik procent. U starých provedení palivových soustav k tomu dochází např. netěsným podávacím čerpadlem, ale je to možné i u některých koncepcí moderních palivových soustav. Vladimír Matějovský