Stránka 1 z 1

SUPER 96

Napsal: čtv čer 03, 2010 21:19
od Návštěvník
Zdravím všechny, dneska jsem při vyklízení dědovi garáže našel v plechovém 10l kanystru zelený benzín Super 96 a v druhém kanystru Special. Podle posledního roku výroby vyplívá že už je tam hodně dlouho, myslíte že bych ho ještě mohl použít do favorita ?

Napsal: čtv čer 03, 2010 21:30
od skodovkar
Možná do benzínového vařiče, pokud v něm není moc vody.
Nejsem si jistý, že Super 96 není s olovem a opravdu starý Speciál ho má najisto, takže pokud máte fáčko s katalyzátorem, tak to není dobrý nápad. Ale nějaký dvojtakt by to mohl sežvýkat.

Napsal: čtv čer 03, 2010 22:59
od modelář
Super 96 byl zelený a tetraetylovo obsahoval zcela určitě! Vzhledem k zaručenému stáří bych to použil třeba na podpal fatry...

Napsal: pát čer 04, 2010 11:49
od Návštěvník
modelář píše:Super 96 byl zelený a tetraetylovo obsahoval zcela určitě! Vzhledem k zaručenému stáří bych to použil třeba na podpal fatry...
díky za rady. Tak to zkusím dát známému do fichtla :)

Napsal: pát čer 04, 2010 15:47
od Keldon
Ještě taková moje poznámka k těm starým benzínům. Přesuneme se do roku 1969 (to jsem byl ještě kluk a naši si v té době koupili nové embéčko) tak si vzpomínám, že byly k dostání 3 druhy benzínu:
1. Normal - oč. 78, na který jezdily spartaky, staré octavie, 1202 STW, dvoutaky se směsí s olejem (wartburgy, trabanty..), litr stál 2,10 Kčs.

2. Speciál - oč. 86, který byl předepisován již do embéček a potažmo stovek. Litr stál 2,40 Kčs.

3. Super - oč. 92, který tenkrát prodávala v celé Ostravě a okolí jen jediná pumpa. Litr stál 3,- Kčs.
Podotýkám, tyto ceny vztahujte na průměrný plat, který v té době činil 1.200 Kčs.

Napsal: sob čer 05, 2010 12:14
od bastien
Já si super pamatuju už jen jako 96 oktanový a stál 5,- Kč/l a to bylo někdy okolo roku 1975.

Napsal: sob čer 05, 2010 13:51
od modelář
Já mohu jen potvrdit to, co už napsal Keldon.

Jen k tomu přiřadím barvení tehdejších benzínů:
normál - žlutý nebo bezbarvý;
speciál - červený;
super - zelený.

Napsal: úte čer 08, 2010 6:26
od janmil
Keldon píše:Ještě taková moje poznámka k těm starým benzínům. Přesuneme se do roku 1969 (to jsem byl ještě kluk a naši si v té době koupili nové embéčko) tak si vzpomínám, že byly k dostání 3 druhy benzínu:
1. Normal - oč. 78, na který jezdily spartaky, staré octavie, 1202 STW, dvoutaky se směsí s olejem (wartburgy, trabanty..), litr stál 2,10 Kčs.

2. Speciál - oč. 86, který byl předepisován již do embéček a potažmo stovek. Litr stál 2,40 Kčs.

3. Super - oč. 92, který tenkrát prodávala v celé Ostravě a okolí jen jediná pumpa. Litr stál 3,- Kčs.
Podotýkám, tyto ceny vztahujte na průměrný plat, který v té době činil 1.200 Kčs.
OK, len tie OČ si pamätám inak.
Normál - 80
Special - 90
Super - 96

Napsal: úte čer 08, 2010 6:32
od modelář
Takhle to bylo až o něco později - jsi nejspíše o dost mladší než my, kmeti... :)

Napsal: stř čer 09, 2010 18:00
od Keldon
Přesně tak. 90 oktanový Speciál byl daleko později. Na tom 78 oktanovém Normálu a na těch cenách však trvám. Bylo to v letech 1968-69. Ten Super bralo v té době ještě velmi málo lidí (v té době snad do mercedesů, které zde přijížděly z kapitalistické ciziny). Vím to, protože můj tatík v té době dělal u pumpy. Jinak čerpací stojany byly ještě bez údajů o cenách. Lidé si nesměli čerpat benzín sami, pouze čerpadláři. Na stojanech byly kulaté ciferníky a rafičky podobně jako u hodin. Ceny se přepočítávaly. Jinak v té době se také prodávala tzv. topná nafta, třebaže to bylo ze stejných stojanů jako do aut. Litr v té době stál 90 haléřů. Byla na zvláštní poukázky. Čerpadláři ji směli čerpat pouze do kanistrů, což někteří hned využívali a doma to přelévali do aut. Takže se to brzy Husákovské vedení zatrhlo. A cena nafty pomalu rostla, takže topit naftou se již postupně nevyplácelo. Osobních dieslů však bylo v té době míň než šafránu. Jinak už asi skutečně patřím k těm kmetům. Ročník narození 1955.