Stránka 6 z 8

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 08, 2017 9:14
od Brembo
Tomason22 píše:Konkurenční firma Metabond odpovídala někomu na Facebooku,že Vif znečištuje filtr dpf popílkem,zatímco jak jinak,jejich Megasel ne.:)
VIF si zase dal zaplatit test aditív v jednom časopise,aby jeho produkt zvítazil vo všetkých položkách,no v ničom nepredbehol konkurenciu.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 08, 2017 9:35
od Colommbo
Jeden věří tomu, druhý onomu, třetí všemu a čtvrtý ničemu. Kde je pravda...? :)

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 08, 2017 12:19
od bastien
Po dlouhé době si dovolím malý příspěvek. Dodatečná aditiva do nafty nemají dle mého význam. Vyzkoušel jsem Ecomax a zimní VIF. Oba přípravky mi nijak nepomohly, motor se choval stejně. Naopak s letním VIFem to jelo mizerně. Neznám nikoho ze svého okolí, komu odešel DPF. Zato znám dost lidí (včetně sebe), komu odešel EGR. Před jeho výměnou jsem cca rok tankoval jen Vervu u různých pump. Po výměně EGR+chlazení (cenově děs) má auto o něco lepší výkon. Po této zkušenosti jsem skončil s prémiovými palivy i dodatečnými aditivy. Jezdím na Efectu a mám z téhle nafty dobrý pocit, pokud jde o výkon.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 08, 2017 15:50
od bio
Sice mám raději benzíny, ale možná mne mechanici opraví - na zasírání EGR bude mít větší vliv způsob jízdy než palivo.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 08, 2017 16:27
od BigBang
tvůj předpoklad je více než správný :D

Nicméně to nic nemění na faktu, že Bastien nepochopil jeden z hlavních důvodů proč VIF (či jiný doping) do nafty lít a to vyšší mazivost. Že nafta maže hůř či líp je problém třeba čerpadla, vstřiků. Filtru částic nebo EGRu je to úplně u zadele...

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned říj 29, 2017 16:53
od Brembo
Mne zatracovaný a nenávidený Shell V Power predlžuje interval regenerácie DPF o viac ako 2x-násobok. Zo 600 až 800 km na 1300 až1600 km. či na to aditíva maju vplyv som neskušal,používam aditíva takmer vždy.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: pon říj 30, 2017 9:42
od rousini
Brembo mě něco podobného způsobuje příchod chladného počasí...
V zimě se intervaly vypalování přibližně zdvojnásobí. Vysvětlení proto nemám, dokonce už se to projevuje i na ještě letní naftě...

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: pon říj 30, 2017 22:17
od Brembo
u mna ten Shell funguje rovnako v zime i v lete. To predlžovanie intervalov u teba za chladného počasia by som pripisoval EGR,ktoré sa v chladnom počasí otvára do menšej mieri.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: ned lis 05, 2017 12:36
od rousini
No to mě nenapadlo. Mohl bys mě to trošku víc přiblížit.
Jestli tomu dobře rozumím, tak EGR při malém a částečném zatížení recirkuluje část spalin do sání. Jak se do toho promítá teplota nasávaného vzduchu nebo teplota motoru? Dík.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: čtv lis 09, 2017 19:17
od Brembo
ja ti to možem povedat zo sledovanie udajov na mojom aute,možno to Ford má inak. Ked je vonkajšia teplota vyššia než 15 stupnov EGR ventil sa otvorí krátko po rozbehnutí a vo fáze zahrievanie motora je otvorený obtok chladiča spalín-vysledované z udajov o teplote v sacom potrubí a teploty motora. Po dosiahnutí teploty cca 60 stupnov sa obtok zrejme začne privierat. Otvorenie EGR je závislé na zatažení motora,ale napríklad pri spomalovaní sa uzavrie a potom opat otvorí-zrejme pri poklese otáčok. 4ím je vonkajšia teplota vyššia a motor je len málo zatažený,tím je stupen otvorenia EGR vyšší,ale ked su vonkajšie teploty nad 32 stupnov,EGR sa priviera,aby teplota v sacom potrubí nepresiahla 75 stupnov celzia. Pri teplotách pod 15 stupnov sa už EGR neotvára v takej miere,a pri teplotách pod 3 stupne je uzavretý takmer uplne-miera zataženia motora nerozhoduje. Pri vačšom zatažení samozrejme sa EGR priviera,alebo uzavrie uplne-otáčky privelmi nerozhoduju. Pri státí na mieste je EGR uzavreté,niekedy zase otvorené-vplyv na základe čoho sa to deje neviem. Napríklad pri vonkajšej teplote nad 20 stupnov je EGR otvorené do 50 %,pri teplotách 8 stupnov už len na cca 5%. Pri teplotách 0 a nižšie sa EGR otvorí pred štartom a potom uzavrie a už sa neotvorí. Pred každým štartom sa EGR ovorí na 100% na krátky okamih a potom uzavrie-zrejme kontrola funkčnosti alebo rozhýbanie pre správnu funkciu.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: pát lis 10, 2017 8:25
od rousini
Děkuji, trochu ty projevy budu sledovat podle tvého popisu i když možnost sledovat teplotu v sání (asi váhou vzduchu ) nemám.
Já jen občas vnímám po brzdění motorem nebo plachtění a následném mírném přidání plynu takové zakrachtání z motoru, které se při šmrdlání plynu udržuje a při přišlápnutí okamžitě mizí.

Hodně se to vždycky zlepší po jízdě s karavanem, kdy ten motor přece jen musí trochu fachčit. To mi, ale taky na EGR nesedí, protože ten by v takových situacích měl být spíš uzavřen a tudíž tato zakarbonovaná cesta by měla být vyřazena a neměla by mít možnost nějak se vyčistit. :idea:

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: úte lis 14, 2017 17:49
od Brembo
váhu vzduchu nie,tá udáva množstvo nasatého vzduchu v gramoch. Ked je v sacom potrubí MAF senzor,a ten by tam mal byt,vzhladom k tomu,že je to preplnovaný motor,tak udaje z MAF-udáva podtlak,pretlak+teplotu nasávaných plynov- vzduch+spaliny. Záleží ale od diagnostiky,ktorá sa použije. Napríklad u torque je to charge air cooler teperature-CACT
Opravujem MAP senzor.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: úte lis 14, 2017 18:34
od NOVON
No MAF udava mnozstvi nasateho vzduchu v mg,popr. teplotu nasateho vzduchu..Nic vic,nic min :-)
Je tam hlavne k vuli systemu EGR ventilu,ci li ekokurv.tko.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: úte lis 14, 2017 18:52
od Jerry3
Nevím, jak u dieselu, ale u benzíňáku to rozhodně pravda není. MAF potřebuje ŘJ motoru k tomu, aby si porovnala "naměřenou hmotnost" nasávaného vzduchu s pozicí škrticí klapky, z čehož pozná např. nadmořskou výšku a dokáže podle toho upravit řízené hodnoty tak, aby vlivy s negativním dopadem na vnější charakteristiky motoru pokud možno minimalizovala. Ne všechny benzínové motory se vstřikováním v minulosti měly MAF, ovšem bez něho ve specifických podmínkách nedokázaly vyhovět náročným požadavkům trhu. Tak např. Honda Civic 1,5 (přesné označení si už nepamatuji) z 2. pol. 90. let min. st. se ve většině evropských zemí obešla bez MAF, ale pro švýcarský trh ho měla, resp. mít musela.

Re: Aditiva do nafty a DPF

Napsal: úte lis 14, 2017 19:33
od BigBang
U nafty někteří kaskadéři nahrazují MAF diodou. Není nezbytně nutný, nicméně pro správné řízení motoru je více než vhodný.