Stránka 1 z 21

oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Napsal: stř bře 10, 2010 19:42
od Chitris
Dobrý den dá se zvýšit oktanové číslo paliva doma ,pomocí lihu nebo nějakých jiných přísad které neškodí motoru? :D

Napsal: stř bře 10, 2010 19:57
od Návštěvník
Oktanové číslo benzínu se dá doma zvýšit tak, že do benzínu přidáme směs cukru a písku v poměru 1:1

Napsal: stř bře 10, 2010 20:12
od Pkod
nevim jestli doma, ale co PB resp. LPG?

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Napsal: stř bře 10, 2010 20:12
od Pitris
Chitris píše:Dobrý den dá se zvýšit oktanové číslo paliva doma ,pomocí lihu nebo nějakých jiných přísad které neškodí motoru? :D
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019
http://www.millersoils.cz/130/octane-plus/
http://www.millersoils.cz/255/petrol-power-ecomax/

Napsal: stř bře 10, 2010 20:47
od skodovkar
Máte-li sportovní speciál, tak hledejte profi přípravky na zvýšení o.č. Jinak by mělo mnohým automobilům dostačovat 95 oktanů eventuálně dle výrobce.
LPG by mělo mít asi 130
Etanol (10%objemu pak má132oč, 20%obejmu pak má 122oč. -směsná oktanová čísla) je ale hygroskopický! Při obsahu 0,3% vody, se oddělí vodnatý líh a benzín. Etanol také zvyšuje spotřebu paliva.
Osobně bych nedoporučoval experimentovat a používat buď profi přípravky nebo přímo benzín s vyšším o.č.

Napsal: pát bře 12, 2010 22:30
od George
Jo jo, souhlas s Pitrisem + ještě něco podobnýho do benzínu dělá i VIF, mě funguje dobře ten Millers Ecomax.

Napsal: sob bře 13, 2010 9:05
od modelář
Použití zvyšovače oktanového čísla u benzínu je míněno jako "náhradní řešení" pro případ, že vhodný benzín příslušného OČ není dostupný. Jinak je určitě lepší kupovat rovnou benzín, který je třeba z hlediska nároků motoru na OČ.

V případě dodatečné aditivace nafty za účelem zvýšení cetanového čísla je ovšem situace do značné míry jiná...

Napsal: sob bře 13, 2010 19:33
od Chitris
Můj kolega ,pracoval u jedné firmy zabývající se prodejem a distribucí paliv a říkal že oktanové číslo se zvyšovalo etylizací ,a následným válcováním podle mě je to přidávání lihu a mícháním, nebo se mýlím?Problém je v tom že doporučované přidávání lihu do benzínu je max asi do 10% ale nikdo neví kolik ho vlastně v benzínu dostanete a když si tam dodáte sami dalších 10% tak už tam bude 20%,ale podle některých zdejších článků snad nevadí motoru ani 80%.

Napsal: sob bře 13, 2010 21:02
od Pitris
Motoru samotnému část lihu v benzinu asi nevadí - spálí se, otázkou je, co udělá větší množství lihu dlouhodobým působením na ostatní části palivového systému (čímž nechci tvrdit, že ho nutně poškodí). Jinak, malé množství lihu (100 - 200ml na nádrž) se dá s úspěchem použít na odstranění příp. vody z paliva, i když asi lepší budou k tomu přímo určené přípravky, např. Velfobin. A ty přípravky, na které jsem dal odkaz výše, toho "umí víc", a není od věci je používat (občas, ale i pravidelně).

Napsal: úte bře 16, 2010 20:28
od Chitris
V předchozím autě jsem jezdil na LPG ani jsem nevěděl že má prý 130 oktanů a najezdil jsem 350 000 km a vůbec nepapal olej ,odešel chudák favoritek na nevěnování se plně řízení jiného řidiče.Momentálně felicia benzín se mi zdá hlučnější i po výměně rozvodů seřízení atd ,nevím jestli za to může zvýšený kompresní poměr a výkon než favoritek nebo za to může to palivo s menšímy oktany ? Nemáte někdo s těmito škodavkami podobné zkušenosti.

Napsal: úte bře 16, 2010 21:38
od skodovkar
Byl bych rád, kdybyste všichni pochopili, že pokud budete mít motor v pořádku, budete používat benzín s doporučeným oktanovým číslem ( má rezervu vůči min. oktanovému nároku), tak vyšší oktany nepomohou. Někdo namítne, že místo N91 nalil N95 a že to jelo lépe , mělo menší spotřebu atd.
Může mít pravdu, ale to není díky vyššícho O.Č., ale kvůli lepší kvality benzínu obecně. Vemte si obyčejný Natural 95 a třeba Shell natural 95 (+nějaká aditiva), já tam cítil opravdu velký rozdíl a přesto mají stejné oktanové číslo.

WIKI : "Oktanové číslo je jedna ze základních charakteristik paliv spalovacích motorů, vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu (projevuje se jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci spalovacího motoru.

Jinými slovy určuje jak hodně to palivo lze stlačit než se samovznítí. O kvalitě to vypovídá tak hodně asi jako, že 5W a 10W jsou syntetiky a 15W jsou minerály :wink:

Napsal: čtv bře 18, 2010 19:41
od Návštěvník
To znamená že výrobci ten benzín určitě šidí protože nikdy jsem při tankování n-95 neměl pocit detonačního klepání a dnes je to bohužel skoro pořád ,nedivil bych se kdyby tam vůbec nebylo ani těch 91 oktanů.Protože ČOI neboli česká obchodní inspekce odmítla zveřejnit ty čerpací stanice které pančují benzín ,tak asi vesele pančují všichni,protože jim nic nehrozí. 8)

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Napsal: sob bře 22, 2014 14:08
od KORBI
Před lety jsem vlastnil návod na "přesné" zvýšení oktanového čísla u benzínu.
Jednalo se o benzín do závodních aut.
Byl tam přesný poměr v procentech a výsledný podíl - zvýšení OČ v jednotkách.
Nejvíce to ovlivňoval podíl BEZVODNÉHO lihu - v té době stál litr prý 120kč

BEZ ZÁRUKY obsahoval návod tyto látky.

* Benzín 95
* Bezvodný líh - možno nahradit welfobinem 0,5l stojí asi 80kč.
* Aceton pár %
* Toulen pár %
* ricinový olej

Opět bez záruky, myslím, že tam bylo napsáno, že každých 10% lihu zvýší oktanové číslo o 2-3 jednotky, podíl lihu však nebylo možné zvyšovat bez hranice - to už nepamatuji.
Pokud návod najdu, nasdílím ho.
Acetonu a toulenu tam bylo cca okolo 6%
Ricinového oleje myslím 1-3%
Líh měl zlepšovat vyplachování a chlazení motoru.

Jelo to lépe a více, hezky to vonělo po závodech :o)))

Je to jen debata a výše popsané jen NÁZNAKEM třeba si na to ale nějaký závodník vzpomene.
Je to cca 10-15let zpět :o))))

V každém případě to je dost drahé.
Když do 10litrů naturalu dáte litr welfobinu 10% stoupne cena za litr o cca 14kč tj na cca 49-50kč.
Myslím, že když jsme to počítali, vyšel litr v té době nějak na cca 80kč. přesně už nevím :o)

Těžko říci, jestli to mělo vliv na životnost motoru. byl bych velmi opatrný, doma to raději nezkoušejte .o)))

Směs jsme dávali do hasičské stříkačky a já i do motorky :o))))

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Napsal: sob bře 22, 2014 17:39
od Mick 1
Tohle je pravda,ale dneska je k dispozici dostatek vysooktanových (premiových) benzínů a nebo za "poměrně vysokou" cenu benzíny závodní. Většinou je na závodech totiž povolen jen benzín bez příměsí - dle národních nebo mezinárodních předpisů na palivo. U seriových motorů není třeba polemizovat a dodržet předepsané OČ. Tam kde není k dispozici palivo s min.oč .. (expedice do končin světa) je možný míchat do benzínu Octan Booster k zamezení detonací a tím poklesu výkonu/potažmo poškození částí spalovacího prostoru.

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Napsal: sob bře 22, 2014 18:55
od Brembo
základný rozdiel vo výkone pri použití menej kvalitného paliva a prémiového bude podla mna sposobený podielom bio zložky. Bio zložka-metanol alebo etanol maju síce vyššie oktánové číslo no menšiu výhrevnost-teda dodaná tepelná energia,a ako vieme,spalovací motor pracuje na základe tepelnej roztažnosti plynov pri horení.