Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?
Napsal: stř črc 11, 2018 15:04
Ty mas zkušenosti s Prinzem? Jaký je? Kdysi jsem o něm přemýšlel.
Specializované fórum o olejích, přísadách a mazivech
https://www.oleje.cz/forum/
lpg ma viacej oktanov ale mensiu vyhrevnost. preto sa musi spalit vacsie mnozstvo.tomas-x píše: A ten přímaz ventilů, je to k něčemu?
Můj mechanik mě strašil, že stejně se časem ty ventily podpálí tak jako tak. Ale on zrovna moc fanda LPG není, takže nevím, na kolik je to pravda.
ak motorová aditiva Flashlube fungují?
Používáním Flashlube dochází k pročišťování a promazávání motoru. Tím se zvyšuje výkonnost a životnost motoru bez ohledu na zátěž a terén. Flashlube pozitivně ovlivňuje ekonomiku provozu motoru. Produkty jsou nehořlavé, nevýbušné, nejedovaté a šetrné k životnímu prostředí.
Tak názor mechanika...nič viac a nič menej,názor po rokoch myslím že pozorného vnímania.
V zásade nevidím ani najmenší dôvod pre montáž chladenia či mazania,nech si každý nazve vec ako chce.Ja jedno i druhé považujem za absolutnú naivnosť.Bez šance čokoľvek reálne ovplyvniť,mimo zárobku montážnej dielne. Často som to pozorne skúmal,a pokúšal sa predstaviť si čo toto čudo obsahujúce tekutinu,smiešne vizerajúci dávkovač a spleť väčšinou neprestupných hadičiek zo zatuchlinou a končiace niečím,čo môže byť všetko,iba nie reálna dýza.Z toho konca čohosi,čo ani v opitosti nemožno nazvať iným než nezmyslom sa sem tam môže v prúde vzduchu uthnúť kvapka.Aká velká / aká malá sa nesnažím si ani predstaviť.Je to jedno.Neviem akú trajektóriu tá kvapka naberie, ..???
možno preletí sacím kanálom,možno sa zrazí zo stopkou ventilu,možno narazí na stenu kdesi v obline zákruty sania,možno svojou kinetickou energiou preletí a narazí kdesi vo valci.Možno ale bude levitovať vo valci v divom točení prúdu vzduchu,nakolko sa sania robia vírivé. Ak prežije všetko,a dostane sa do fázy kompresie a prežije následky Hirošimy a ďalšiu fázu pohybu vo valci ktorému hovoríme pracovný,tak teraz príde tá pravá chvíla a cieľ pre ktorý majiteľ siahol do vrecka.Kvapka (chladiva ? maziva ?) práve prežila všetko besnenie aj teploty a ide namazať ...musím si zvážiť že čo vlastne. Sedlo ventilu ?
Dovolte mi sa zasmiať.Leda by niekto tú kvapku čo všetko besnenie prežila niekto nasmeroval práve na kolíziu do plôšky širokej 1 mm,potom zastavil veškeré sprievodné víchrice spalín,zobral handru o rozmázol tú kvapôčku dokola sedielka,majúceho dĺžku cca 50-60 mm. Zázračná kvapka,zázračný proces,dovolte mi sa zasmiať nad ľudskou hlúposťou a všetko pomenovať pravým menom.Blbosť.
Ak by si niekto myslel že umiestnenie ústia vstupu chladiva/maziva je vybraté podla miesta kde aspoň teoreticky hrozí pôsobenie podtlaku (Venturiho trubica)a teda aspoň teoreticky možnosť rozprášenia,tak ho vyvediem z omylu.Je to dané len a len vhodnosťou a prístupnosťou vrtačky a teda možnosti tam napchať navrtať "dýzy" a pripojiť hadičky. Že vyústenie hadičky ako rozprašovač fungovať nebude nikdy v živote,nakolko tam sú všetky podmienky nastavené ako "nesplnené" a v najlepšej viere si viem predstaviť že čas od času sa tam vyslzí jedna kvapka ktorá sa bude sopliť po stene potrubia,na smiech ešte sacieho.Ako sa dostane na druhý breh výfykového ventilu od ktorého ho delia dva pracovné takty motora z toho jedno spalovanie,na to nech si odpovie každý sám.
ZIADNA montazna dielna "nestoji" (nezaraba) na montazi ochrany sediel ventilov (na nazve nezalezi). Sluzi to len ako prevencia, aditivum. Tak napriklad skuste jazdit Skodu 105 trvale na bezolovnaty benzin. Myslite ze sedla ventilov vydrzia ? Skuseni vedia, neskusenym odpoviem: NIE ! Ventily doslova vklepe do hlavy nakolko olovo v benzine sluzilo na zlepsenie prestupu tepla zo sedla priamo na ventil (to iste plati pri prevadzke na LPG). Tym ho ochladzovalo a znizovalo tepelnu zataz oboch spomenutych casti. Po zmiznuti olovnateho benzinu z cerpaciek si musia majitelia takychto motorov dolievat do nadrze nahradu olova, inak riskuju poskodenie hlavy a ventilov.
Sam jazdim na VW motoroch, kde takato ochrana nieje potrebna, nakolko nemci na materialoch, z ktorych vyrabaju spominane casti nesetria (vyrabaju ich z poctivych materialov). Napriek tomu mame relativne cerstvy poznatok, Octavia 1,6, (motor BSE) zaklepal ventil na prvom valci. Podla vyjadrenia technika Skoda toto sa moze stat, ked vodic jazdi "pod otacky", tzn. dusi motor. Nedostatok prudu vzduchu zmiesaneho s palivom moze za istych okolnosti sposobit zvysene tepelne namahanie s podobnym nasledkom. Podotykam, ze takyto pripad registrujeme JEDEN z velmi velkeho mnozstva namontovanych rovnakych motorov (dalsou otazkou je, ake LPG, pripadne benzin bol tankovany, najma by ma zaujimalo percentualne zastupenie síry. Pozname nedavny pripad z Ciech, kde inspektori odhalili 400 !!!-nasobne prekrocene povolene hodnoty síry v nafte a benzine. Povolena hranica je 50 mg/kg, vypocitajte si, kolko do toho kseftari napchali síry, ktorá doslova ničí vsetko, co jej pride do cesty. LPG nekontroloval nik, nemaju na to technicke prostriedky (co sa zakratko zmeni, pripravuju sa akcie na kontrolu kvality LPG).
Podla vyrobcov aditiv na ochranu sediel ventilov nam na skoleniach vysvetlovali princip, ktory je totozny s tym, co som spominal vyssie v spojitosti so Skodou 105. (Ten kto nevie, ze niektore Japan, Korean, vybrate motory Ford a niektore US motorizacie pouzivaju sedla ventilov, ktore niesu v stave vydrzat prevadzku na LPG dlhodobo by sa o tom mohol dozvediet viac, staci chciet.) Preto sa do nich odporuca aplikovat pridavne zariadenie ktore vo svojom principe ma za ulohu rozprasit do sacieho potrubia jemnu hmlu, ktora sa prisava do motora. Rozhodne to nieje o "lietajucej kvapke", ktora skonci narazom o cast, ktora jej pride do cesty ako prva, p.mhlavaty akiste uzna... Fakt, ze niektore (najma lacne) prevedenia budia svojim "lacnym prevedenim" dojem placebo efektu tu vyvracat nemienim, avsak znackove modely s el.pumpou vstrekuju medium priamo do paliva (v nasom pripade LPG) a tam o spravnom davkovani ani trochu nepochybujem.
Seriozne montazne dielne maju (okrem skusenosti) k dispozicii aj tabulku s nazvom "Databaze problem cars", kde sa vyslovne na zaklade analyz dlhodobej prevadzky s a bez aditiva odporuca pouzitie predmetnej ochrany, pripadne je navrhnute ine riesenie (existuje ich totiz viac). Ta je neustale aktualizovana vzhladom k neustale pribudajucemu poctu novych motorov.
A este na margo ceny samotnej naplne. Ak niekto predava liter naplne za 150 € kludne mu povedzte, ze je zlodej. Bezna cena je 18-25 €/liter vratane DPh. Jeden liter ma spravidla vystacit na 1000 litrov paliva. Ked si to prepocitate zistite, ze je to zanedbatelna polozka v porovnani s tym, co Vam to moze usetrit.
Na zaver. Neberte tieto moje riadky ako bibliu, je to cisto moj nazor zalozeny na skusenostiach a stale majte na pamati, ze aj v pripade pouzitia sa moze pri rizikovych motoroch stat, ze k poskodeniu sediel/ventilov dojde. To vsak moze nastat aj v pripade vstupu dalsich rizikovych faktorov (lacne palivo, nespravny sposob jazdy)aj na "poctivych motoroch".
LPG zdar !
PríspevokZaslal: 27.12.2013 21:09
a presne takto všetky "aditíva" fungujú, niekto skrátka prišiel na to že ked to nebude stáť vela tak si to každý kúpi a nerieši to...
Mna najviac pobavilo ako sa to nemôže akože medzi sebou miešať, pričom obe sú na rovnaké množstvo a rovnako sa dávkujú.
Skrátka davová psychóza, leje Jožo, leje Jano, leje Mišo, nalejem aj ja...
Výsledok je že všetci lejú a nikto nevie prečo a ani nemá zaručený žiaden výsledok
Jediné čo sa mi podarilo vydedukovať je že autá s primazávaním JLM, majú často problém na emisiach, teda bud je to nejaký bordel, alebo to zhoršuje horenie čím by to teoreticky mohlo znížiť teplotu horenia a tým ochrániť ventily.
Ako tu bolo spomenuté neverím že jedna kvapka za 10 sekund niečo vyrieši.
A ešte ked si k tomu človek prečíta takéto drísty :
FlashLube Valve Saver je koncentrovaný doplnok, ktorý nahrádza funkciu olova v palive. Pridáva sa do paliva za účelom zníženia otrebenia sediel ventilov. Vytvára ochrannú vrstvu na stenách valcov, poskytuje mazanie a chladenie ventilov a sediel ventilov.
Aká ochranná vrstva na stene valca angry
A ako chladí samotný ventil, ked vo valci sa to aditívum ohreje na teplotu horenia zmesy angry
Ako som písal jediné rozumné vysvetlenie pre mna je že to aditívum zhoršuje horenie a tým vzniká nižšia teplota, ale tým sračkám čo uvádzajú na letáku uverí leda cukrár
Trebárs originál holandský JLM to uvádza
JLM Valve Saver Fluid, vyvinutý JLM v Holandsku preukázala výhody typické pre tento typ produktu, a to:
- chráni ventily pred predčasným opotrebovaním,
- čistí sacie ventily, vstrekovače a palivový systém (môže byť pridávaný priamo do nádrže benzínu)
- znižuje teplotu v spaľovacej komore, maže a chráni hornú časť valca
- znižuje spotrebu paliva (až 5,3%) a úroveň škodlivých emisií.
http://www.vanmeenen.com/flashlube/pdf/ ... -sheet.pdf
Mixture containing severely refined base oils and additives
Issoctanol 5-10% Xn; R 20-36/37/38
White Spirit 5-10% Xn; R65-66
Potassium Carboxylate 2.5-5% Xi; R 36/38
Straight run Kerosine 1-2.4% Xn, N; R10-51/53- 65-66-67
Mám ho v Exploreru, montoval ho v Brně Outrata http://www.greenfuel.cz/. V roce 1995 jsem měl Lovato v R20, takže těžko srovnávat. Outrata se na to vyškolil v Londýně, dělal to tam 10 let a za tu dobu najel s Opel Omega bez jediného ND krom skleněných filtrů 600.000km. Auto prej jezdí na Sk asi dodnes. Našel jsem ho na fóru Subaru, kde si ho chválí.Fahrer píše:Ty mas zkušenosti s Prinsem? Jaký je? Kdysi jsem o něm přemýšlel.
ma niekto takyto zoznam na internete? nejaky link?Seriozne montazne dielne maju (okrem skusenosti) k dispozicii aj tabulku s nazvom "Databaze problem cars", kde sa vyslovne na zaklade analyz dlhodobej prevadzky s a bez aditiva odporuca pouzitie predmetnej ochrany, pripadne je navrhnute ine riesenie (existuje ich totiz viac).
Která to jsouMisojogi píše:....kvalitne nemecke auta....
Přesněji, která to bývala?Pitris píše:Která to jsouMisojogi píše:....kvalitne nemecke auta....