Stránka 1 z 2

EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: pon kvě 19, 2008 18:18
od Rostik
Na internetu čtu, že Tank Ono prodává na svým pumpách EKO Diesel za 29,90 za litr a klasickou naftu za 31,90 za litr. Máte někdo zkušenosti s touhle naftou? Když se namíchá půl na půl s klasickou naftou, tak by to snad nemělo vadit, ne?

Napsal: pon kvě 19, 2008 19:10
od mipesa
Nestane se vůbec nic aniž bych s touhle naftou měl jakoukoliv zkušenost. Obecně, málokdo si může dovolit to, že by měl opravovat motory a přijít na buben jen proto, že by prodával špatnou naftu. Aféry vznikají jen při transportu a samotném přečerpávání to občas někdo něco vymění třeba i za vodu.Buďte v klidu.

EKO Diesel na Tank Ono za 29,90

Napsal: pon čer 29, 2009 8:33
od Koňár
Tak do ona bych nešel. Mám citlivé auto na kvalitu nafty tak nechci riskovat. Raději mám benzinu. Jen tak mimochodem , dobrou naftu má Paramo.

Napsal: úte čer 30, 2009 19:17
od Pitris
"Starý" diesel s nepřímým vstřikem "skousne" ledacos, ale u moderních TDI-PD, HDI, JTD, TDCI (či, jak je výrobci označují), bych byl opatrný - tyto motory jsou dost citlivé na kvalitu nafty, a (marná sláva), bio nebo eko nafta kvalit klasické motorové nafty (bohužel) ještě nedosahuje. (A pokud vím, tak oprava čerpadla, nebo třeba vstřiků není levná záležitost).

Napsal: stř črc 01, 2009 10:58
od řepoňa
ve vodtahovce střidám vobyč nafto se zelenó a stó to jede vo trocho lip.pré te rozpóštědla a maziva vvní všechno dobře vepucujó.ve švajco a rakósách nato jezdijó aji s meďórama a rozdil bévá aj vosum kaček na litro.

Napsal: čtv črc 02, 2009 18:55
od Pitris
řepoňa píše:ve vodtahovce střidám vobyč nafto se zelenó.....
pokud bereš jednou "vobyč", a podruhé "zelenó" naftu - tak to jde - ty nafty se navzájem "doplňují" - to, co jedna "umí" líp, druhá "umí" hůř, a naopak.
Ale stabilně, a pořád používat ekonaftu?..... Asi NE :!:

Re: EKO Diesel na Tank Ono za 29,90

Napsal: pon srp 27, 2012 7:13
od vrba.autodoprava
Mám mallou autodopravu a tankujeme s MB Sprinterem (312D, r.v.1999, najeto poctivých 470.000 Km) u Ona dva roky a ani v zimě jsme neměli žáden problém. V Zimě sice přidáváme SUPER DIESEL ADITIV, ale vše v poho... Tankujeme jen normalní naftu, ne EKO, ale možná bychom to mohli vyzkoušet - co vy na to, zvládne ti motor? Máme tam 5ti válec 2,9 s turbem, 90kW (120PS).

Re: EKO Diesel na Tank Ono za 29,90

Napsal: pon srp 27, 2012 7:41
od Pitris
:arrow: Bionafta je silnější rozpouštědlo než standardní nafta, a tak rozrušuje usazeniny v palivovém potrubí, čímž se mohou ucpat vstřikovací ventily. Z tohoto důvodu výrobci aut doporučují vyměnit palivový filtr několik měsíců po přechodu na spalování bionafty. Při vyšším poměru smíchání s motorovou naftou může bionafta poškodit přírodní kaučuk a materiály z polyuretanové pěny.Poměrně významnou nevýhodou je zkrácená doba skladování. Dá se říct, že čím větší je podíl bionafty, tím kratší dobu nafta vydrží "čerstvá". Časem se složky oddělí a může docházet ke zhoršení spalování, případně motor nemusí jít nastartovat. Doporučená doba skladování bionafty je maximálně jeden měsíc. :arrow: zdroj: superbenzin.cz
Ale aby to nebylo šetření na nepravém místě. Každopádně bych používal s bio / ekonaftou (a nejen v zimě) nějaké kvalitní aditivum - např. (a abecedně) Ekolube, Liqui Moly, Millers Ecomax, STP, VIF....

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: ned zář 16, 2012 17:56
od pitrsva
Nějak jsem to úplně nepobral. Paliváč vyměnit až několik měsíců po celkovém přechodu na bionaftu?

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: ned zář 16, 2012 18:34
od Pitris
Několik měsíců - to může být 3 i 10. Záleží na ujetých kilometrech. Já bych to viděl tak po 5-ti tkm.

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: pon říj 01, 2012 23:32
od ka-spel
Prostě až to začne něco rozpouštět, ať se neucpe filtr.

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: čtv zář 19, 2013 17:38
od harrykv
Mám obyč. diesela Peugeot Partnera a liju tam jenom EKO Diesel. Běhá to dobře, nemám s tím žádný problém. V zimě tam přidávám Aditivum aby tolik nehoustla, páč je to přeci jen řepkový olej.
Co se týče ucpávání filtru, tak ve výměně nevidím logiku. Až se ucpe tak ho vyměním, né? Tak jak jsme to dělali vždycky. I Když já nepamatuji že bych někdy vyměňoval filtr, protože by byl ucpaný. Vždy byla příčinou voda a zamrznutí. Nikoliv bordel.

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: čtv zář 19, 2013 19:46
od harrykv
Dovolím si ještě odbornou citaci z webu výrobců
Ekodiesel – obchodní název pro SMN 30

SMN 30 je ekologické alternativní palivo vysoké kvality pro vznětové motory vyráběné smísením standardní motorové nafty podle EN 590 a methylesterů mastných kyselin (MEŘO) podle EN 14214. SMN 30 je směs standardní motorové nafty dle EN 590 a MEŘO, kde obsah MEŘO dosahuje minimálně 31%.

Použití

SMN 30 je vhodná pro použití ve všech vznětových motorech, které jsou pro tyto účely schváleny výrobcem.

Vliv na vlastnosti motoru (výkon)

SMN 30 má oproti běžné naftě o cca 3-4% nižší energický obsah, tj. o 3-4% nižší výkon motoru, což je při běžném provozu jen obtížně poznatelné.

Vliv na těsnění a hadice palivové soustavy

U nových vozidel nepředstavuje používání SMN 30 v tomto ohledu žádná rizika. U starších vozidel (r.v. 1996 a starší) se doporučuje vizuální kontrola, popř. po konzultaci s výrobcem výměna s ohledem na nesnášenlivost dříve používaných materiálů.

SMN 30 má snížený obsah síry (maximálně 40 mg/kg)
SMN 30 snižuje celkové emise spalovacího procesu (snižuje ve výfukových plynech CO a HC) a kouř, tedy i sazí, ale mírně zvyšuje NOx. Motor má tišší a měkčí chod.
Cca 30% SMN 30 je získáno z obnovitelných zdrojů. Řepka na sebe ve fotosyntetické reakci naváže CO2, než vznikne následným spálením.
SMN 30 je bologicky odbouratelná - během 21 dnů z 90%.
Mísitelnost se standardní motorovou naftou

SMN 30 je volně mísitelná se standardní motorovou naftou, tudíž při tankování není nutné brát ohled na to, zdali je v nádrži motorová nafta či nafta s příměsí biosložky.

Přechod na provoz s SMN 30

SMN 30 má čistící vlastnosti v palivové soustavě i ve vlastním motoru. V praxi to znamená, že rozpouští usazeniny vzniklé provozem na standardní motorovou naftu. To je ve výsledku pozitivní jev, nicméně je nutné věnovat větší pozornost stavu palivového filtru, kde se tyto nečistoty usazují a dále olejovému filtru, neboť při rozpouštění úsad v motoru část takto uvolněných úsad kontaminuje motorový olej a část úsad se vypustí ve výfukových plynech. Proto se doporučuje důslednější kontrola v obou systémech.

Požadavky na skladování

SMN 30 obsahuje biosložku, která je hygroskopická. Pokud dojde v průběhu nevhodného nebo dlouhodobého (více než 3 měsíce) skladování k zvýšení obsahu vody, může dojít k znehodnocení paliva.

Re: EKO Diesel na Tank Ono za 29,90

Napsal: ned lis 03, 2013 19:03
od Ještěr
vrba.autodoprava píše:Mám mallou autodopravu a tankujeme s MB Sprinterem (312D, r.v.1999, najeto poctivých 470.000 Km) u Ona dva roky a ani v zimě jsme neměli žáden problém. V Zimě sice přidáváme SUPER DIESEL ADITIV, ale vše v poho...
Kamarád jezdí u SPEEDCARS a skoro všichna auta od nich tankujou tam. Nevím, jestli tu eko nebo normální, každopádně do ní nic nepřidávají a za ty roky jim nezamrzlo ani jedno auto. Kdesi jsem též četl, že ONO prodává zásoby phm z rakouské armády, která musí po 2 letech obměňovat palivo. Z omylu mě vyvedl kamarád, jehož soused zaváží cisternou ONO v Teplicích. S tou samou cisternou tam zaváží i Shellku, z Rakouska to není...

Re: EKO Diesel na Tank Ono

Napsal: ned lis 03, 2013 19:38
od bjukemen
aka je to zelenó nafta.? :?: :idea: