Stránka 11 z 26

Napsal: úte lis 16, 2010 15:10
od modelář
Ono ředidlo do toho jde dát zcela určitě, ale jezdit na to nejspíše nepůjde - nikoli kvůli tomu ředidlu... :P

P.S.: Dodatečně si uvědomuji, že tzv. "všepalivové" motory (sežerou každou uhlovodíkovou kapalinu) se vyskytují v těžké vojenské technice. Ty něco takového máš? 8)

Napsal: úte lis 16, 2010 16:27
od Návštěvník
Já mám fildu 1.9D a jezdí na olej krásně. Dávám tam 20% benzínu aby to v zimě líp chytlo. Ten motor jede krásně.

Napsal: úte lis 16, 2010 17:04
od modelář
Anonymous píše:Ten motor jede krásně.
Otázkou je, jak dlouho a co si kdo představuje pod pojmem "krásně"? :P

Napsal: úte lis 16, 2010 20:32
od Návštěvník
Krásně = normálně a levně. Olej určitě nesnižuje životnost motoru. Pokud je tuhej namáhá čerpadlo. Proto tam je trochu benzínu a v mrazech dám naftu.

Napsal: úte lis 16, 2010 21:00
od Brembo.SV
myslim,ze zivotnost dieselov v DE nieje len o kvalitnejsom palive ale hlavne o tom,ze sa tam nejazdi na vsetko,co ma aspon minimalnu snahu horiet. Preto sa domnievam,ze 90% problemov si majitalia dieselov sposobuju sami snahou minimaliizovat prevadzkove naklady. Sa cudujem,ze do nadrze este nezacali liat stare nitrocelulozove emaili,pouzity motorovy olej,okenu a ...

Napsal: úte lis 16, 2010 22:02
od modelář
Anonymous píše:Krásně = normálně a levně.
Jinými slovy - je schopno se to alespoň točit. :twisted: Protože s 20% benzínu jde do prd...e výhřevnost, mazivost, cetanové číslo atd. atd. Tedy pokud ten rostlinný olej vůbec nějaké parametry hodné paliva vůbec kdy vykazoval... :evil:

Napsal: úte lis 16, 2010 22:19
od Návštěvník
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9

Tady je trochu informací.

A kdo nejvíce jezdí na olej jsou právě skopčáci. Ten poměr benzínu je normální. Nemyslím, že by olej postrádal mazivost. Na zvýšení cetanového čísla použiji experimentálně ředidlo. Benzín dodává oktany.

Napsal: úte lis 16, 2010 22:25
od skodovkar
Nedávno jsem, tuším na Primě, vidělv TN reportáž, ve které varovali majitele dieselů, aby nečerpali E85 namísto běžné nafty. Že to neupravenému motoru nedělá dobře. Tak si připadám jako mezi blbými, pokud mám moderní nafťák ("nejlépe" PD) tak snad nikoho soudného nemůže napadnout tam lít něco takového, či to mixovat :roll:

Napsal: úte lis 16, 2010 22:34
od modelář
Anonymous píše: Nemyslím, že by olej postrádal mazivost. Na zvýšení cetanového čísla použiji experimentálně ředidlo. Benzín dodává oktany.
Myslet si můžeš, co chceš, důležité je totiž pouze to, zda palivo, na které jezdíš, splňuje požadavek motoru, přesněji jeho vstřikovací soustavy, na minimální mazivost, což by nejlépe prokázala laboratorní zkouška.

Pokud jde o zvýšení cetanového čísla oním ředidlem a "dodání oktanů" benzínem, tak děkuji za pobavení: tak dobře jsem se už dlouho nezasmál! :) :D :lol:

Napsal: úte lis 16, 2010 23:21
od skodovkar
Kdepak benzín, kerosín! :D

Napsal: stř lis 17, 2010 12:12
od Návštěvník
Ale jízda na olej všem dlouhodobě funguje. :lol:

Napsal: stř lis 17, 2010 13:19
od modelář
Anonymous píše:Ale jízda na olej všem dlouhodobě funguje. :lol:
Silně mi to připomíná debatu na téma, zda je výhodnější jezdit dieselem nebo benzínem. Soused v garáži s dieselem mi vždy hrdě hlásí opět rekordně nízkou spotřebu nafty, která je poloviční oproti té mé benzínové - akorát když vidím na jeho místě zase stát "náhradní vozidlo", musím už se sám zeptat, kolik že ho stála další oprava. Poněvadž tím on už se sám nepochlubí a jaksi to zapomíná započítat do celkových provozních nákladů... :twisted:

Napsal: stř lis 17, 2010 22:34
od Pitris
skodovkar píše:Nedávno jsem, tuším na Primě, vidělv TN reportáž, ve které varovali majitele dieselů, aby nečerpali E85 namísto běžné nafty. Že to neupravenému motoru nedělá dobře.....
Mám pocit, že tam mluvili o benziňácích......

Napsal: stř lis 17, 2010 22:37
od Pitris
A jsem zvědavý, kdy někdo přijde s tím, že když do nádrže načurá, že to zlepší mazivost nafty, a výkon motoru :shock: Já znal jednoho, co tvrdil, že pincek mu jezdí na trichlór :?

Napsal: stř lis 17, 2010 23:39
od skodovkar
Pitrisi, ale tyto primitivní 2T sežerou pomalu všechno. Stačí jen, aby to dostatečně mazalo válec a zbytek se dá sladit. Nedá se to vůbec srovnávat s moderními motory. Myslím, že na okruhy se přidával alkohol pro lepší chlazení válce aj. skopičiny.