Úpravy (a opravy) motorů

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2073
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od kornel »

Celkovo to vobec nevyzera zle a na nejakú "garazovu" akciu 👌 ..no ten posunutý obmedzovač aj keď nemusí v tomto prípade ešte nič spôsobiť (ak to nebude vkuse opreté do stropu), ale do toho by som ja z hľadiska neznizovania bezpečnej rezervy od toho čo znesie vŕšok, asi nešiel.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 492
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od NO HITS »

Colombo - jo trochu jsme se rozjeli :D

Jsem rad ze jsme se rozjeli, mapy časování sací a výfukové vačky zůstaly, jak jsem psal jsou na maximu toho co lze získat, jakákoliv úprava by znamenala snížení výkonu nebo minimálně jen vyšší spotřebu bez dalšího efektu
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od bjukemen »

bohuzial vyrobca musi hladiet v prvom rade na emisie, kedze zijeme v cudnej dobe, ale na druhej strane sa musime kukat aj na emisie, aut pribuda a ked chceme nejako zit musime..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 492
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od NO HITS »

Dokud si to samý neřekne i čína a indie, je to jen plivnutí do moře
Mazda 6 GL 2.0 Wagon 2017 - Stage 1 - 129kW
Ravenol SSO 0W-30 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Moje Ex:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - (ADAKT Stage 1.1 135kW)
Nissan Almera 1.4 64kW GX
Nissan Almera 1.6 73kW SR
Suru
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Suru »

Zatím jsem nezkoušel měnit dávkování a dodržuji doporučený poměr zhruba 3:1. Konzultoval jsem poměr i účinky (výhody popř. nevýhody) dlouhodobého používání BG do benzínu s technikem z liberecké firmy red-rider a potvrdil, že jak poměr tak dlouhodobé používání jsou ku prospěchu věci, vím slibem neurazíš 🙂, ale já jsem spokojen s projevem motoru a absolutně výborné a bezproblémové emise na STK. Pro info H6 najeto 190t km, na BG už jezdím cca poslednich 30t km. Je to sice trochu dražší, ale mám to auto rád, takže mu to rád dopřeji.
Na podzim se chystám preventivně měnit těsnění pod hlavou, tak mě samotného zajímá, jak to všechno bude vevnitř vypadat.
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Pitris »

Já tedy s poměrem dodatečné aditivace taky neexperimentuji a + - dodržuji dávkování doporučené výrobcem toho oného.

Suru píše: čtv led 23, 2025 16:00Na podzim se chystám preventivně měnit těsnění pod hlavou....
Bývají s tím statisticky problémy nějak častěji :?: Zrovna tohle je věc, do které bych když to nemá ještě ani 200 tkm preventivně raději nesahal....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Suru
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Suru »

No, záleží, jak se člověk stará, ale žádnou relevantní statistiku, že by se to nějak abnormálně kazilo nemám, spíš prevence. Chtěl jsem to ještě spojit s výměnou rozvodového “bezúdržbového” řetězu. Trochu jsem to konzultoval v servisu, kde se starají o několik podobných aut a úplně mi to nevyvraceli, že je to hloupost. Tak určitě to ještě zvážím, je fakt že zatím zcela bez problémů.
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10545
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Colommbo »

Souhlasím s Pitrisem, preventivně měnit těsnění pod hlavou nedává smysl. Zvážit výměnu rozvodů budiž, ale motor šlape, aspoň podle tvých slov, jak hodinky, tož bych s tím taky zatím nespěchal. Někdy prostě méně znamená více.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Suru
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Suru »

Jj, díky za rady, mně se do toho taky nechce hrabat, ale mechanik tvrdil, že to není úplně špatný nápad, to nechat včas všechno vyměnit…vycházejí z poznatků toho, co jim tam od Subaru chodí.
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od jarson1 »

Ja teda neviem co ta k tomu vedie, ale moj nazor je , ze co funguje netreba babrat. Udrzba urcite ano. Ale v prvom rade oblasti ako antikorozia, prevadzkove kvapaliny , diely podliehajuce opotrebeniu - podvozok, brzdy...pohyblive casti ako lanovody, rozne pakove prevody a podobne - mazat, guma / pryž - osetrit....
Rozhodne si myslim, ze zakrok ako preventivna vymena tesnenia pod hlavou medzi beznu udrzbu asi nepatri. Je tu XY rizik. Od pouzitia neoriginalnych dielov , ktore nemusia fungovat ako original az po samotne prevedenie. Toto nie je praca pre hocikoho, treba zodpovedajuce podmienky - nastroje a idealne skusenost. A to druhe tu casto chyba. Veľmi pekne to vyjadril jeden pan v nedávnom inzerate, kde ponukal na predaj yaris s robotickou prevodovkou po vymene spojky. Oprava dopadla tak, ze tam s autom riadne prisiel, odtial nie. Bazos a cena 300eur mozno s božou pomocou??...prevodovka kaput. Bolo tam napisane :"...po zasahu mechanika, ktory mal velke sebavedomie , ovšem ako sa ukazalo male vedomosti, ponukam nepojazdne....".
Ach jo....
https://auto.bazos.sk/inzerat/173202325 ... utomat.php
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Suru
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Suru »

Tak OK,díky za upřímné rady.Samozřejmě, že auto opečovávám a starám se o něj jako o vlastní 🙂, takže plánovanou akci odsouvám zatím na neurčito. Dík
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od jarson1 »

Pozri, ak ide o motor kde je znamy pruser a sucasne aj jeho riesenie, je samozrejme mudre takyto zakrok urobit aj ked ako sa vravi " zatím je to dobrý..."
Napriklad 1zzfe od toyoty a zle navrhnute kruzky do roku 2005 . Modifikovana sada od 2005 dalej. To dava zmysel to rozhodit a damoklov mec , ktory visí nad neistym osudom motora takto odstranis . Zvlast ked smrt v tychto pripadoch prichadzala bez varovania.
V tomto konkretnom ( a podobnych pripadoch) by som zakrok odporucil.
Ale u teba ak som to pochopil správně nejde o taketo nieco. Alebo ano?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2073
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od kornel »

nádherný motor a prestavba.. 😍

https://www.youtube.com/watch?v=fcBJxTixHOI
Suru
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvek od Suru »

Ne, určitě nejde. Na Subaru fóru se dříve vyskytlo celkem dost pŕípadů, kdy odešly těsnění pod hlavou, většinou cca 150t km, ale nevztahovalo se to k jednomu konkrétnímu typu motoru. Záleží, jak se k tomu uživatel chová a to už tam nikdo s postižených nerozváděl. Mně to dokonce ani olej nežere, což bych už spíš pochopil, takže akci odložím a nebudu se v tom vrtat 👍.
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 2024
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru...

Příspěvek od BigBang »

Chápu, že kvůli rozvodům se bude muset rozhodit celej předek, tak by dávalo smysl to vyměnit, ale pokud je situace taková, že někomu občas foukne těsnění a není to specifikum jednoho typu motoru, tak bych se na to vybodl. Jak jsi sám napsal - nikdy nikdo nenapsal, co tomu předcházelo. Tudíž bych se nedivil, kdyby ty pripad byly po tom, co to někdo uhnal v létě v kopcích apod.
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět