Ahoj. Tyto testy si asi četl, ale třeba?
https://www.testyojetin.cz/ojete-vozy/m ... hlive-auto
https://www.autosalon.tv/novinky/ojetin ... 550e395a00
Já několik let jezdil s Accordem 2.0 který měl stejný výkon i krouťák a ve spojení s manuálem to nejelo vůbec špatně. A hlavně nad 4000 ot. v tom uměly docela "bouchnout saze"
Je ale fakt že automat to tlumí a řekl bych že Mazda na tom bude jízdně podobně. Jak motoricky, tak i (s) tím útlumem. Osobně bych bral manuál ale chápu když někdo jiný preferuje automat. Ovšem při koupi ojetiny to chce mít s sebou i někoho kdo tomu (hlavně, ale nejenom!) automatu rozumí a pozná v jakým je stavu.
Určitě nedat jenom na první dojem, nastartovat to studený (a ne někým předehřátý), jet to projet (a ne jenom okolo bazaru) a prohlídnout si to i ze spodu. A nechat si pár tisíc na servis po koupi - olej, svíčky, filtry, chladicí a brzdová kapalina, pneu, brzdy atd.
K těm olejům se ale ještě vrátím - Mazda je tak jako ta Honda japonka. Nepotřebuje v motoru extrasupr olej se "sto" normama ale měnit (i běžný) olej po 10 tkm nebo po roce. Co jde o automatickou převodovku, i tam to chce pravidelnost a měnit olej co 50 tkm nebo 5 let. A brát kvalitní benzin event. do něj přidávat nějaký "koření"
(např. VIF, Wynns Supremium, Millers PPE).
PS: ale jestli si chtěl číst snad trošku něco jiného, pak sorry....