Mirec 29 píše:....na druhú stranu ak pozriem na oilcluby de/ru/pl kde roky jazdia na sae 20 bez problémov dáva mi to vietor do plachiet
.... či Toyota camry na sae 20 s niekoľko miliónmi km ...
No, vec sa ma takto. Nie kazda 20-ka je automaticky s HTHS od 2,6.
Ako vieme, kazda Acea je spojena s nejakym rozsahom HTHS ( a dalsimi parametrami ako popol a ine).
Vo svete okrem 0w20 sa velmi rozsirene pouzivaju u nas uz uplne zaznavane 5w20. Vlastne sa to da nazvat takmer najrozsirenejsou viskozitou ( hned po nej 5w30) , ktora sa
hlavne mimo europu pouziva desatrocia davno pred 0w20. Zvlast japonci casto mavaju tuto viskozitu priamo na viecku plniaceho hrdla oleja. Podobne ako na brzdovej nadobke napis DOT4 napriklad. Tu u nas som to velmi nevidel, ale u amikov napriklad takmer 100% ich to tam ma (vsak jasne , amici

) a azia detto. A rusaci jazdia na kusoch z Ázie na 90% tiez.
Teda tie miliony stastnych km na sae 20 mozu a zrejme budu z valnej casti najazdene prave na tuto viskozitu. Preco to pisem? 5w20 -ky , ked si popozeras , maju na rozdiel od 0w20-ky HTHS obvykle az od 2,8 - 2,9 . Teda v zmysle prispevkov vyssie v " bezpecnom pasme".
Aby toto nebol ten zakopany pes.
0w20 obvykle zacina tesne na 2,6 co je vlastne aj spodná hranica pre nu. Ale ...vies ty ci pocas prevadzky si ju udrzi s prehladom do konca vymenneho intervalu? Zvlast ked uz ako nova pred naliatim ma napriklad 2,64 ( priklad ravenol 0w20 ecs? A potom - nevrav , ze si to na forach ,ktore spominas neregistroval - zaujemcovia o 0w20 hladaju "najtucnejsiu 20-ku. Ano su . S hths cca 2,7-2,8 . Takych by som sa neobaval. Ale hladaj to.. v kope sena....
Uplne chapem kazdeho, kto zvoli vyssiu rezervu a vyda sa cestou 30-ky, alebo aspon 5w20-ky. Je to podobne ako u nas , ked ti poradia 40-ku. Pre istotu .
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-20https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-20https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-20...slusny rozptyl , ze?