takže bližší vysvětlení? no máš ho mať
carina bola odvezená v nov.2020 do firmy , ktorá robí (aj) renovácie podvozkov - Mito tech Nitra.
Dohodnutá bola oprava a osetrenie podvozku v rozsahu - opieskovat na holo, zbavit veškerej hrdze, opravit poskodené miesta atd co sa po opieskovaní a ocistení na kov nájde. Následne nový nástrek podvozku neviem kolko akých vrstiev...plus dutiny samozrejme . A k tomu oprava blatníka, kde v mieste prichytenia zásterky začínal hrdzaviet. Klasicky zvnutra, poznáme to. Nic hrozné, ale ked to neopravíš...
Proste som si našetril a rozhodol sa . že k 30-ke dam svojej japonke darcek aby tu so mnou bola dalších 30 rokov pekne bez hrdze
Výsledok mal vyzerat nejako ako na tej ich fotke z galérie "naše práce".
Ono to na prvý pohlad , ked sa zohnes pod auto aj vyzeralo, že sa nieco urobilo, to akože ano. Každopadne ked som auto už konečne po pol roku vyzdvihol a po 16 km cesty od "pána renovátora" chcel natankovat pred 260km , ktoré ma cakali domov, tak namiesto do nádrže som vypustil 100oktánovú maškrtu od OMV rovno na zem. Takže jediné co som vtedy riešil , bolo auto rýchlo odtlacit do bezpecia nech to tam celé nevybuchne. Ono to totiz stekalo tak nejak aj na výfuk a ten po 16 km po dialnici nebol práve chladný. Tá akože rezava trubka je totiž palivové vedenie od hrdla k nádrži.
Takže asi tak.
Mne je jasné, že to nezhrdzavelo u neho, tá rura má 30 rokov. Ale toto predsa musel vidieť. Zvlast ked tie diery zrejme vypieskoval on, lebo predtým nic netieklo. Proste to zafarbil a hotovo. Vlastne aj to iba zo spodu. Hore to bolo bez náteru. Mna proste šokuje , že to nielen tak nechal, ale este ma s tým pustil pekne na cestu.
No nevadí. Už je to za mnou. Nechcem tu riešiť nejaké krivdy alebo tak nejak. Vlastne som to zobral velmi "športovo". Ani som sa nezbláznil, ani ma neporazilo, ani som nikomu nedal po papuli....proste som si uvedolmil, že mi to nestojí za to sa zlostit. Aj tak si musím pomoct sám.
Len ma pri tom tak napadlo, že by bolo zaujmavé založit nejaký rebríček top "opravárov" aj s ich výtvormi.
Mimochodom ako sa zistilo tak dutiny vobec neurobil - udajne na to proste zabudol. Zaplatit si ich vsak nezabudol dat.
Ono akože toto nie je všetko. Postupne nachadzam dalšie "bonusy" po tomto renovátorovi. Zatial prepálená farba na lemoch ( zrejme ked na spodku niečo zváral), v motore bolo tolko piesku, že vyzeral ako džíp z 2.sv. práve nájdený na Sahare, dnes som bol prezut - robil mi aj kolesá - chlapci sa normálne smiali, že kde to obuvali, že je dezen naopak. Odhliadnuc od toho, že najprv nevedeli tie kolesa dat vobec dole, lebo boli doslova nalepené na nábojoch - zrejme este cerstvá farba pri montáži, niekto sa mi snažil asi odtrhnut bočnu lištu dverí a niekto iný ju potom lepil späť nejakým tmelom - na to , že je auto tmavo sivé, tak ten biely tmel tam fakt krásne svieti
, podbehy dostali zopár nových rýh a odrenín - neviem ako k tomu doslo , ale maskovat ich bielou farbou na tmavo sivom podklade je tiež trochu divočina, zvlast ked je to až na kov a samozrejme už aj pekne chytené hrdzou....a dalej uvidíme. Zajtra mam trochu cas, tak to pozriem zblízka.
A skoro som zabudol - este sa "opravoval aj blatník. To nebudem komentovat. Možno dam foto. Každy si urobí usudok sam.
Akože , nerobil to vsetko jeden clovek. Na každy druh prace mal niekoho - myslým , že práve to vyváranie a lakovanie daval robit iným. na veci to vsak nic nemení.
Doviezol som to len pred pár dnami a do vcera to bolo v oprave po oprave
, práve kvoli tej rúre. Takže okrem spomenutých chybiciek grátis ( také čo predtým neboli a zrazu tam su) som toho este vela nemal cas pozrieť.