Stránka 1 z 1

EGR

Napsal: pon úno 15, 2021 11:40
od Durex
O víkendu sem si hrál s EGRem ... :lol:

https://youtu.be/k8gc7QxXaJo

Re: EGR

Napsal: pon úno 15, 2021 18:14
od BigBang
Jj, zarostlý šrouby jsou peklo :D

To ten EGR přestal otvírat/zavírat? Nebo v čem tkví, že odejde?

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 7:17
od Durex
No možných příčin je několik. Buď se zanese a přestane fungovat. Nebo se nezanese a taky přestane fungovat. A nebo funguje,ale odejde elektronika a jednotka neví,kde je a tak vlastně taky nefunguje. Můj případ byl ten,že byl pořád zavřenej a nefungoval ...

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 9:10
od rousini
Pokud to nevadilo ŘJ, tak to mohl být ideální stav. Nebo ne?

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 9:18
od Colommbo
S tím by se dalo souhlasit... :)

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 10:12
od Durex
No mohlo by se na první pohled zdát. A je pravda,že sem s tím i dost dlouho jezdil. Ale má to trochu háček.

Tak jednak se mi to v zimě dlouho ohřívalo. Třeba při -14 sem ani za 15 km nedostal kapalinu k optimu. Teď se to ohřívá podstatně rychleji. Protože dostanu do motoru víc tepla.

Taky ten motor šel hrozně na tvrdo a mlátil. Protože on počítá s částí výfukových plynů,ale místo toho tam je o poznání víc kyslíku,který sice s naftou hezky hoří,ale tak, že dochází k výraznému nárustu tlaku. A to je pak slyšet a to tak,že se mě kolik lidí už ptalo,zda je motor už po smrti a nebo teprve před ...
Ono spousta lidí si totiž myslí,že egr je zlo a že když ho zaslepí,tak motoru jen pomůžou. Je to zlo,ale když to někdo navrhoval,tak nepočítal s tím,že to někdo zaslepí. A tak část výfukových plynů dokáže dost snížit teplotu hoření. A když to zaslepíme,tak sice motor hezky dýchá,ale tak,že se může v extrémním případu udělat díra do pístu ...

No a pak taky mi motor občas tarokoval a nebylo to prostě ono. Takže ano,egr je zlo,ale pokud ho tam mám, tak buď ho odstranit komplexně a né jen zaslepit a nebo se ho snažit udržovat v kondici ...

PS: Ještě sem zapomněl takovou maličkost. Byl problém v minulosti na emisích :lol: Takže teď budu v klidu :wink:

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 10:40
od Colommbo
Na oplím fóru se čas od času řeší problémy s EGRem tak, že se zaslepí a do jeho okruhu se připojuje "krabička" označovaná jako emulátor, takže ECU nic nepozná, nerozsvěcí kontrolku motoru, jak by tomu bylo v případě pouhého zaslepení či odpojení. Víc se v tom nevyznám, nepotřebuju to, EGR jsem na motorech nikdy neměl a nemám, zaplaťpánbu. :)

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 10:56
od Durex
Ano,emulátor je tam jen kvůli tomu,že oblbne jednotku. Resp ona dostává přesně ty informace,které očekává a tím nemá důvod si myslet něco jiného.

Pak je taky rozdíl egru na benzínu a na naftě. U MB mi taky zastávkoval egr a auto padalo do nouzáku. Ale tam sem si toho třeba všimnul tak,že když sem jel 200 a chtěl přidat,že se tomu nechtělo. To sem poznal,že sem v nouzi :lol: :lol: :lol:

Jinak buď rád a užívej si to,že nemusíš řešit egr věci. To tě prostě dřív nebo později na autě co má egr dožene.

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 11:11
od rousini
No tak rozumím, s takovými symptomy by ta jízda nebyla ani podle mých představ.
Idián s 300 kkm už má taky měněnej, bývalým majitelem. Byly tam problémy s emisema furt dokud se neudělal EGR.
Když si člověk udělá teoretickou představu o činnosti spalováku (válec, píst, klika) k tomu chlazení a mazání a pak zjistí realitu po otevření kapoty, tak jde do kolen...

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 11:16
od Colommbo
Durex: Já vím, Bohumile, já vím... :) V Omegách mívaly EGR všecky nafty i benzíny, s výjimkou dvou V6 2.6 a 3.2 (r.v. 2001-2003), tu první jsem měl. Sice čtyři katy a čtyři lambdy, zato žádnej EGR. :P A eMBéčko tuhle vychytávku nemá taky.

Re: EGR

Napsal: úte úno 16, 2021 18:16
od BigBang
Ptal jsem se zámerně z toho důvodu, že na všech autech jsem měl jen „hloupej“ EGR ovládanej podtlakem a na 99% jsem vsázel na to, že Honzovi zdechla elektronika :D Na Sharanu jsem měl zaslepenou hadičku podtlaku (protože se ulomila stářím) a auto nehulilo. Vlastně nebylo poznat jestli je nebo neni zapojenej. Druhá věc pak je jak s tím kdo jezdí. Já třeba jezdím většinou v režimech, kdy by měl být téměř zavřenej, takže stavy, kdy se nejvíce zanáší by měly být eliminovány.

Co se týče teplot spalování, to je otázkou. Záleží jakou teplotu má stlačený vzduch za intercoolerem a jakou teplotu mají recirkulované plyny. Nafta jede v chudém režimu permanentně, takže situaci s chudou směsí s lambdou kolem 1,2 můžeme v podstatě vynechat. Samozřejmě je pak otázkou jak starý ten motor konstrukčně je. Je něco jiného zaslepení EGRu u 25 let staré rotačky, která tu naftu vstřikuje „pořád stejně“ a je mu jedno jestli EGRuje nebo ne, a u moderního common railu, který vstřikování paliva dokáže různě rozfázovat, takže s určitým procentem recirkulovaných plynů počítá ;)