Stránka 1 z 2

Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 12:36
od filip.díky
Ahoj, mám Suzuki DF5 čtyřtakt. Začal jsem si měnit sám, první výměnu jsem dal Ravenol 10w40 fullsynt marine. A díval jsem co jde koupit ještě jiného, lepšího a našel jsem tohle Yacco https://dufy.cz/lodni-motorovy-olej-yac ... -10w-60-2l. Co myslíte, může se použít? Ve specifikaci motoru mám napsano:

"ENGINE OIL
Use only oils that are rated SE, SF, SG, SH, or SJ under the
API (American Petroleum Institute) classification system.
The viscosity rating should be SAE 10W-40.
If an SAE 10W-40 motor oil is not available, select an alternative
according to the chart at right.".

Tenhle jezdím teďko. Ale vzhledem k tomu, že člověk jede furt plnej a točí to třeba 5 tis. otáček. Tak jsem si říkal, jeslti nejde koupit něco víc aditivovaného, prostě tomu motůrku trochu dopřát.
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-o ... -10w-40-1l

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 12:53
od Pitris
To Yacco 10w60 je na opravdu vysokou (závodní) zátěž. Řekl bych že ten Ravenol 10w40 to (za předpokladu správné výměny) umaže taky....
Krom toho, 5 tisíc nejsou zas tak vysoké otáčky, v motorkách "čtyřicítky" běžně fungují i v otáčkách nad 10-ti tisíci....

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 12:56
od lefort
Pokud dobře rozumím, stačí tomu obyčejný autoolej. Ten Ravenol to tím pádem podle mě umaže, Yacco 10W60 mi přijde trochu jako overkill. Ale pokud budou v létě zase čtyřicítky, asi by to taky šlo. :-)
Edit: Pitris byl rychlejší...

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 13:29
od lefort
Teď jsem se všiml, že ten Ravenol nemá požadovanou normu API. :!:

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 13:38
od Pitris
To bych vzhledem k povolenému rozpětí API SE - SJ a teď použitému Ravenolu 10w40 neřešil. Ten olej je přímo do těch motorů.

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 13:58
od lefort
Jasně, to jen aby to bylo opravdu pinktlich. Možná bych vzal nějakou dobrou moto 10W40 s estery a bylo by to úplně nej...

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: úte kvě 12, 2020 14:03
od lefort

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: pát čer 05, 2020 18:06
od dany01
ak to niekto riešil, akou cestou ste šli pri výmene prvonaplne v lodnom motore-niečo som čítal o zábehu v určitých otackach aj keď tam bez otáčkomera to jednoznačne nieje. chalani v Honde síce tvrdia ze po 20 hod vymeniť a "Honda sa nezabehava", hneď naplno....
nemám s tym skúsenosť, 1x vymeniť po 2-3-4-5 hodinách, aj s filtrom? 20 h sa mi zdá dosť veľa. je tam na obsah 350 ccm cca liter oleja, čo je v podstate nič. a čo ste dali.
vopred Dik za radu.

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: pát čer 05, 2020 18:36
od rousini
Čistě selsky, v motorce se mění prvonáplň po 1000 km tedy cca 15 MTH s tím, že se dodržuje omezený režim výkonu...
Jaké jsou následné intervaly?

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: pát čer 05, 2020 19:35
od dany01
100 mot. hod alebo 1 x ročne . zatiaľ si neviem predstaviť kolko je 100 hod na vode, samo ze nemám problém to skôr vymeniť. aj na moto som vlani menil po cca 2000 km ale po roku- čo si viacerí klopkali po čele ze to preháňam ... bohužiaľ viac nevydalo na jazdenie.tento rok to tiež omnoho viac nebude popri čase na vode....ale olej a filter na moto už kúpený.... :D

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: sob čer 06, 2020 7:52
od rousini
100MTH je na motorce orientačně 7000 km. To je dříve docela běžný předepsaný interval výměny. Budeš muset zavést lodní denník a psát MTH... :mrgreen:

K záběhu lodního motoru nemám žádné znalosti. Čistě jen selsky bych ho klasicky zaběhl. Pokud Honda tvrdí, že se nezabíhá = (pro mě) je už zaběhlý a používáním v režimu záběhu mu neuškodím.

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: sob čer 06, 2020 10:39
od Brembo
mth alebo prevádzkových hodín. Pretože to je značný rozdiel. Spravidla jedna prevádzková hodina nastane skor,ako jedna mth. Jedna prevádzková hodina je jedna hodina chodu motora bez závislosti na otáčkach. V sučastnosti sa mnoho výrobcov ubralo cestov prevádzkových hodín,pretože je jednoduché skonštruovat počítadlo prevádzkových hodín. Počítadlo motohodín je už zložitejšie. Jedna mth je ked motor za hodinu pri 1660 rpm opracuje jednu hodinu. V sučastnosti je obrovský problém zohnat počítadlo mth. Značná vačšina je len počítadlo prevádzkových hodín,i ked sa u nich píše počítadlo mth. Olej by som menil najneskor po 100 mth alebo roku,čo nastane skor. Prvu výmenu by som určite skrátil na minimálne polovicu i s filtrom. Kedysi boli 2 výmeny vždy skrátené,lenže v sučastnosti to už výrobcovia nepredpisuju-nátlak zákazníkov,máloktorý je totiž ochotný u nového stroja,motora auta znášat vysoké finančné náklady za udržbu.

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: sob čer 06, 2020 13:25
od rousini
Takže při 3320 rpm motor za hodinu odpracuje 2 MTH?

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: sob čer 06, 2020 14:16
od kater
Ale iba teoretický ,lebo táto jednotka nieje ani v SI.Je to odvodené od otáčok motora a času a u každého motora je to iné.Keď som ešte pracoval v Tatre ,tak sa jedna motohodina líšila aj podľa prevádzky kde motor pracoval.

Re: Lodní motory 4T - oleje

Napsal: sob čer 06, 2020 14:26
od Misojogi
rousini píše:Takže při 3320 rpm motor za hodinu odpracuje 2 MTH?
zrejme zavisi aj od zataze pri akej motor pracuje
vyssie otacky mozu byt aj naprazdno aj pri zatazi