Stránka 1 z 2

Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 11:43
od tomvm
Ahoj, po prehozeni kol z letnich na zimni mam pri primem smeru volant lehce natoceny. Disky i pneu vypadaji vizualne v poradku. Po prendani pouze zadnich zimnich kol je poloha volantu v poradku, ale jak prehodim jedno predni zimni kolo zacne volant byt lehce natoceny a kdyz prehodim i druhe, tak je volant natoceny jeste vic. Auto je skoda 105 L. Disky jsou klasika skodovacky, pneu jsou asymetricke TOYO S942. Pneu na discich jsou orientovany spravne. Diky predem za napady.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 11:50
od Pitris
U "šádestopětky" je nejjednodušší sundat volant z mnohohranu, a nasadit ho rovně :)

Ne vážně: napadá mne rozdílný tlak v pneu. A co sjetost gum?

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 11:52
od Jerry3
Rozdílný valivý odpor pneu. :idea:

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 12:10
od tomvm
Vzdycky jsem to doladil ridicima tyckama, protoze na ticihranu na volantu o jeden zub uz je moc. Myslis, ze jsou to spatne vyrobene pneu ? Auto, kdyz pustim volant jede rovno, nezataci, jen neni v prime poloze volant pri prime jizde.

Tlak v pneu je stejny, je tam 150 kPa a vzorek vizualne vypada sjety dobre.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 12:15
od Jerry3
Další možnost je, že to máš špatně odladěné na těch tyčích řízení od posledně. Neboť problém s uniformitou pneu by se při jízdě nejspíš projevil i jinak.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 12:18
od Pitris
tomvm píše:....je tam 150 kPa.
Není to málo? Možná se pletu, ale nebylo na předek psáno 1,8?

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 12:20
od Jerry3
Vpředu 1,6.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 12:57
od tomvm
Tycky by meli byt v poradku, no nic porad nemeni na tom ze po prezuti se hybne poloha volantu.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 13:26
od Jerry3
Jsou tam vůle způsobené opotřebením, ale je tam i problém koncepce: ne nadarmo byly po zavedení hřebenového řízení požadovány gumy s testem uniformity a ve značkových servisech zavedeny "vyvažovačky na ose". K tomu u mnohých výrobců pneu navíc platí, že "co guma, to originál". Jediné, co jakž takž - a to ještě s výhradou - pomáhá, jsou prémiové pneu o stejném DOT.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 19:19
od Hombre
Je to hovadina, to by musel při každém přezouvání štelovat volant na tisícihranu.
Problém pneu, disky a tlak. I sjetější guma na jedné straně. Předek je lehký, tak sebemenší problém je znát.
Klidně i špatná volba gumy, které tahají ve vyjetých kolejích.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 20:23
od tomvm
Kdyby volant tak by to bylo dobry, ale kdyz to prehodim o jeden zub tak to je o fous zase na druhou stranu,tak musim stelovat ridici tycky.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: úte lis 12, 2019 22:12
od skodovkar
Pokud to nemá "vliv na funkci" tak bych z toho nedělal tragédii. Vadí ti estetika nebo funkčnost?

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: stř lis 13, 2019 6:25
od Jerry3
Mně tohle vždy vadilo, třebaže to třeba bylo bez vlivu na funkci, tedy jsem se to snažil řešit.

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: stř lis 13, 2019 8:54
od tomvm
Na funkci auta to vliv nema, ale me to sere. Kdyz jedu rovno ma byt volant rovno. Jeste me napadla vec, nez to vyzkousim. Funkce pneu s asymetrickym vzorkem je takova ze kazda strana pneu ma jinou funkci. Zrovna vnejsi ma zpevnovat a vnitrni jestli se nepletu dobre odvadet vodu. Je mozny, ze kdyz tam mam takto nizky tlak, tech 1,5 baru, ze na jedne strane pneu je obvod kola vetsi nez na druhe ? Ze by to ten nizsi tlak nedorovnal ? Nebo je tahle uvaha blbost ?

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Napsal: stř lis 13, 2019 9:07
od Jerry3
Ano, je to blbost, neboť u asymetrických gum je pevně určena vnější "montážní" strana, a tak jediná situace, kdy by se mohlo projevit to, o čem píšeš, je jízda v hluboké vrstvě vody.

Napadla mne však jiná věc, se kterou jsem měl problém, dokonce na několika autech, ale vždy se jednalo o jeden typ (v různých generacích) zimních gum jednoho výrobce: při jízdě jsem musel kompenzovat volantem příčný sklon vozovky, poněvadž ty gumy prostě nedržely přímý směr a tzv. "padaly s kopce". A jelikož se většina vozovek na rovinkách svažuje k pravé krajnici, musel jsem prakticky furt jakoby mírně zatáčet doleva.