Topení
Napsal: sob říj 05, 2019 11:40
Naprostý nesmysl!NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál
Naprostý nesmysl!NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál
Vtedy som celých 5km mal vypnuté kúrenie aby toľko netrpel olej Teraz v zime mám kúrenie stále v červenom a po cca 1-2km mi ide teplý luft a netrpímNO HITS píše:U mé 1.4 jsem vypozoroval, že v zimě se voda do prostřed budíku ohřeje o 1,5km dřív s vypnutým než s pusteným topením a samozřejmě o to dřív topím. Takže z mýho pohledu nechápu tvoje tvrzení žes měl topení puštěný furt abys netrpěl.
Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúreniaJerry3 píše:Naprostý nesmysl!NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál
Dá se vynaložením patřičného úsilí zjistit, která aditiva ze stovek aditiv na trhu se takto chovají, ale to si budete muset prohledat sám. Jenom pochybuji, že vám to k něčemu pomůže, protože z toho stejně nezjistíte jak se který olej chová.Misojogi píše:ako sa da toto zistit? su totiz pripady ekd niekto jazdy len kratke trasy (do 5km) a tam motor proste neprehreje na plnu teplotu (nema kedy)jsou i aditiva, která fungují za všech teplot,
a tam by sa hodil olej ktoreho additiva funguju od nuly
Vie niekto o takom oleji? domnievam sa ze by to mohlo platiti pre oleje 0W40, ale istotu nemam
Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu...jerome píše:Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúrenia
Já to myslel přesně tak jak říká jerome.Jerry3 píše:Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu...
Jerry3 píše:Tak to rozhodně jedno není, neboť přítomnost ventilu znamená hodně komplikací navíc.
jerome píše:Jednoduché riešenie a po rokoch stále plne funkčné
Jerry3 píše:....to, že to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda...
U zahřátýho motoru ano , nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahříváníjerome píše:Či máš trvale teplú vodu v radiárore kúrenia a ovládaš to zmiešavacou klapkou vzduchu,alebo si ju tam púšťaš ventilom a ním aj reguluješ silu kúrenia je to za jedno. Jediná výhoda prvého typu je, že máš teplý vzduch po ruke prakticky hneď/kedykoľvek
Co si pamatuju, vždy když měl někdo problém s netěsností radiátoru, tak proto, že uhnila nějáká část žeber, přes ten ventil to nikomu nikdy neteklo. Otočný prvek byl jeden, druhý bovden šel jen ze vzduchové klapky a hnul se jen okolo dorazu studeného vzduchu.Jerry3 píše:K technické stránce věci: nejde jen o ventil (hrozba netěsnosti a úniku chladicí kapaliny) a mechanismus jeho ovládání (dva otočné prvky + bowden navíc)
Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topeníJerry3 píše:...ale i o nezbytnost dalšího, obtokového okruhu v chlazení, který zajišťuje pohyb kapaliny v hlavě motoru po dobu, kdy je hlavní chlad. okruh ještě nefunkční/zavřený termostatem a zároveň je zavřený ventil topení...
Ale pochopili,ten môj príspevok bol smerovaný nie k tebe, ale jerrymuNO HITS píše:...nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahřívání
Presne tak to jeNO HITS píše:Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topení
Ne ne neuzavreš malý okruh,ale len paralelne pripojený okruh kúrenia Malý okruh je okruh po termostat. Za termostatom (cez chladič) je už veľký okruh.Jerry3 píše:Ten malej okruh je právě okruh radiátorku topení. A pokud je u něj ventil, zavřeš jím ten malej okruh. Jasné?