Stránka 1 z 2
Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 8:02
od tomvm
Ahoj, určitě se tu najde nějaký automechanik, tak bych se chtěl zeptat. S jakými tlumiči máte nejlepší zkušenosti? Originální jsou zbytečně drahé tak přemýšlím jaké jiné aby vydrželi a nebyli příliš tuhé ani měkké. Díval jsem se na ķyb excel g, což je zatím můj favorit, pak na monroe original, pak sachs-ty jsou prý hodně měkké a bilstein- ty jsou prý zase tužší. Jedná se o fabii 2.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 8:27
od Pitris
Já kupoval na Civica (někdy kol r.2010) Kayaby, ale teď je prý rozdíl Kayaba Japan
a Kayaba Czech
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 8:38
od Misojogi
pozeral som ake Kayaby na Matiza mam ja a je tam napisane ze vyrobene v Malajzii
takze neviem kam ich zaradit
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 9:21
od Pitris
Dobře, tak jinak. Hledal bych made in japan.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 9:33
od tomvm
A ostatni znacky byste nebrali ? ... sbiram informace
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 10:46
od lefort
Monroe nebrat. Bilstein, Kayaba, Koni, Sachs a TRW by měly být OK. Sachs by byl asi můj favorit. Ale hledal bych konkrétní zkušenosti pro daný model. Fóra, internet.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 11:56
od tomvm
A monroe proc ne ? Spatna kvalita ?
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 19:47
od NOVON
tomvm píše:A monroe proc ne ? Spatna kvalita ?
Asi ano,proto jsou tam z prvovyroby.Kyb jsou tuhé,Bilstein taky.Tak ze za mě buď Monroe nebo Sachs.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 20:17
od nomacorc
Na sériové podvozky beru z druhovýroby jedině tlumiče Sachs a pružiny Eibach. S Monroe tlumiči mám zkušenost takovou, že začnou hodně brzo téct.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: pát črc 26, 2019 21:20
od tomvm
No takže jsem tam kde jsem byl
Zkoušel jsem na autech kde byli měněny tlumiče bilstein, přišly mě hodně tuhé. Tlumiče sachs, nevím jestli mají víc řad, ale chovalo se to měkce jak po 200tkm.
Takže když ty opovrhnu máme už jen monroe, které jsou prý s trvanlivostí naprd, i když je mám na jednom autě na přední nápravě asi 6 let a v pořádku. Tak zbývá KYB, který je taky trochu prý tužší. Neměl jsem kde vyzkoušet. Takže asi jedině origo za nehorázný ranec peněz.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: sob črc 27, 2019 0:50
od Jerry3
Mám zkušenost s výměnou předních původních tlumičů na Oct.02 s využitím originálních ND. Má to jednu výhodu: jelikož jsou nic moc, jen drahé, nenásledovala vynucená výměna i zadních, aby se srovnaly jízdní vlastnosti. Jenže kdyby se vyměnily všechny čtyři a použily se plynokapalinové KYB, vyšlo by to laciněji a jízdní vlastnosti by se ve výsledku zlepšily (zkušenost z jiných aut).
Re: Výběr tlumičů
Napsal: sob črc 27, 2019 8:26
od lefort
Monroe je povětšinou šunt z Polska, spoustě lidí z fordího fóra začaly brzo téct.
Novone, někdy mě opravdu udivuješ. To, že je někde Monroe z prvovýroby (koncern?) přece neznamená, že je to to nejlepší, co lze na auto dát.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: sob črc 27, 2019 9:17
od Pedro
Kdyz jsem pred par roky poskodil napravu Almy, nakonec jsem ji rozebral celou,ne jen poskozene dily a objel nekolik vrakovist a vybral vsechny dily origo z aut.
Cele to zkompletoval a sladil. Bohuzel tlumice nikde origo k sehnani. Ty jsem koupil od fy DACO.
Na podzim pred STK budu davat tyto i zadni. Behem pul roku se potrhaly obe prachovky...
Tlumice puvodni,predloni 75-80,/'
Re: Výběr tlumičů
Napsal: sob črc 27, 2019 13:09
od NOVON
lefort píše:Monroe je povětšinou šunt z Polska, spoustě lidí z fordího fóra začaly brzo téct.
Novone, někdy mě opravdu udivuješ. To, že je někde Monroe z prvovýroby (koncern?) přece neznamená, že je to to nejlepší, co lze na auto dát.
Již nikdy nebude auto stejne naladene jako zamyšlel konstrukter,pokud nedáš opět originální díl podvozku.KYB a Bilstein jsou tuhe,nekomu to vyhovuje,jinému zase naopak..Me to tedy nevyhovuje.
Ja mam na jedne oktě Bilstein a na druhe TRW.Ta s TRW je kazdopadne komfortnejsi.Vzhledem k tomu,ze okty nejsou závodáky,tak s tim ani tak nejezdim,ci-li vice mi vyhovuje komfortnejsi naladění.
Re: Výběr tlumičů
Napsal: sob črc 27, 2019 19:25
od Brembo
Na Vectre som menil zadné zo Sachs na neznámu značku. Povodné boli plynokvapalinové,nové kvapalinové. Fungovali velmy dobre,len pri velmy nízkych teplotách potrebovali 5 km na zahriatie. Na Insignii s flex podvozkom su z prvovýroby opat GM Sachs,no ked ich menili na Sachs podla ich vyhladávača,boli na hovno-buchali. Takže sa opat museli menit na nie najlacnejšie origináli-kus 405 €.