Stránka 1 z 4

Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 18:28
od Wolf7991941
Zdravím , chcem sa opýtať možno zase blbosť ale mám taký problém.Pri voľnobehu mi mierne sem tam kolísajú otáčky , proste sem tam mi šklbne autom a dnes po pár sekundách ako som naštartoval sa mi začalo dusiť auto až zhaslo.Čo to môže byť ? ( golf 5 , 1.4 FSI , 200 000 km ) Sviečky neviem od kedy tam sú , ale zhruba typujem že majú max 30 000 km , ale auto mi žere olej takže možno že by boli už zanesené ? Alebo to môže byť aj v lamda sonde alebo poprípade v strekoch ... ? Ďakujem

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 18:49
od rosso
Karbon je swiňa.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 19:01
od NOVON
Možná postačí vyčistit a nastavit škrtící klapku.
Pokud to žere olej,tak to může oblbovat i Lambda sondu.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 19:10
od Jerry3
Nejspíše nedovírají sací ventily kvůli zakarbonování jejich talířků a vodítek. Znám to z 2,0 FSI.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 19:47
od Hombre
To škubání bude elektrika. Vynechává svíčka, která je zakarbonovaná spáleným olejem. Dát nové, nejlépe adekvátní tepelnou hodnotu BRISK. Ty jsou odolnější větší mezerou mezi keramikou proti propojení kontaktů nápalky od oleje. Když to nepomůže, rozdělat volnoběžný ventil, odpojit motorek, a polohu volnoběhu a jeho výši zajistit párátkem mezi ozubenýma kolečkama. Ty samé problémy měl syn, a auto stále jezdí do dnes. Nový ventil stojí přes 4000 Kč, a již se nevyplatí do motoru cpát love.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 19:49
od Jerry3
Kdyby to bylo tak jednoduché... Nezapomínej, o jaký motor se jedná.

Bacha, žádné obyčejné svíčky tam nepatří, vůbec to na ně nepojede!

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: čtv čer 20, 2019 20:20
od Wolf7991941
Hm , možno sa stihli za.rať tie sviečky , ok skusim asi vyčistiť čo sa dá a potom tie sviečky asi dať nové ... Ako čítam asi to môže byť fakt z každého rožku trošku.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 2:36
od Jerry3
A jak to chceš čistit? Protože pokud jsi zanedbal prevenci (tzv. italská údržba), tak proti karbonu na čas pomůže jen sundání hlavy, její rozborka, mechanické vyčištění, zabroušení ventilů, její srovnání, výměna těsnění a případně chycených dílů. A tohle ti ani nezávislý servis pod 30 tis. Kč neudělá.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 4:09
od Hombre
Ještě dodám, že kolísání otáček dělá i nekvalitní benzín.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 5:06
od Jerry3
Kolísání možná, ale chcípnutí krátce po startu určitě ne. Mimochodem, do motorů FSI se má používat vysokooktanový benzín, nejlépe zcela bez bio.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 6:55
od pepoh
http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,carbonx
http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,triple_x_plus
taliansky servis vypali bordel vo valci, ale v sani asi moc nepomoze
a asi domontovat "oil catch can"

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 7:20
od Jerry3
pepoh píše:taliansky servis vypali bordel vo valci, ale v sani asi moc nepomoze
Proto jsem použil slovo "prevence". :idea:

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 7:22
od Jerry3
pepoh píše:...asi domontovat "oil catch can"
URČITĚ ne, pokud není vyhřívaný, nejlépe elektricky. A žádný takový pro dodatečnou montáž neznám.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 7:38
od pepoh
pokial to neni cinsky shit , tak mal byt schopny zachytavat olejovu mlhu; v podstate o to ide aby sa to zase casom nezasralo..
napr priemyselne odlucovace oleja (vody ?) na stlaceny vzduch.
https://www.jegs.com/images/photos/500/ ... -52205.jpg

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Napsal: pát čer 21, 2019 7:53
od Jerry3
Srovnáváš dvě zcela nesrovnatelné věci - práci s čistým stlačeným vzduchem vs. práci s výfukovými plyny proměnlivého složení, tlaku a teploty, proto docházíš k mylným závěrům ohledně praktické uplatnitelnosti stejného udělátka. Přitom je dostatečně lhostejné, kde bylo vyrobeno.