Stránka 1 z 9

Co s tím?

Napsal: pát pro 14, 2018 6:05
od Jerry3
Martin0912 píše:Mám bezklíčovou verzi, nažhavím, nechám klasicky zhasnout kontrolky a následném pokusu přes spojku o nastartování se mi občas stává ( asi tak 1/20-30 startů) , že se mi auto vrátí jakoby do polohy 0, prostě se vypne, neudusí se motor, prostě jen takové tupé cvaknutí a nic. Pokud by to nebylo žhavičkama, tak startér nebo co by to mohlo být?
Tak tohle žhavicí svíčky nezpůsobují zcela určitě.

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 18:37
od Martin0912
Dobře, díky Jerry :wink: .

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 20:45
od Libor
Začal bych spíše tím startérem, kabeláží k němu, diagnostikou. Špatná žhavička neumožní nastartování (rozběhnutí) motoru, ne samotný pokus o start (protočení klikovou hřídelí).

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:02
od rousini
Nefunkční žhavičku poznáš po nastartování v zimě, kdy jsou běžně aktivované. Čím bude větší kosa, tím lépe. Bezprostředně po nastartování nemá motor rovnoměrný chod, protože v daném válci nedochází k vznícení a nespálená směs jde do výfuku. Proto z něho jde světlý dým.

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:20
od Martin0912
Libor píše:Začal bych spíše tím startérem, kabeláží k němu, diagnostikou.

Volal jsem teď mechanikovi, jedu tam na Nový rok, říkal možná startér nebo relé, na zbytek co píšeš se případně zeptám.
rousini píše:Nefunkční žhavičku poznáš po nastartování v zimě, kdy jsou běžně aktivované. Čím bude větší kosa, tím lépe. Bezprostředně po nastartování nemá motor rovnoměrný chod, protože v daném válci nedochází k vznícení a nespálená směs jde do výfuku. Proto z něho jde světlý dým.
"Rovnoměrným chodem" myslíš rozhozený volnoběh? Pokud ano, tak ten je pořád kolem 800 ot/min., ručička se nehýbe. "Světlý dým"- stačí zkontrolovat vytáčením kolem 2000ot ?

Motor teď chytá asi o 2s později ( oproti i předchozím zimám), ale přecházel jsem před měsícem z 5w30 "vodičky" na 5w40 C3, tak by měl být ten důvod spíš ten olej ne?

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:25
od Libor
2sec je moc, to by motor při startu "nezbrzdil" ani olej SAE 20W60.
Olejem to na 105% nebude.

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:27
od lefort
Tipuju aku ;-)

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:32
od rousini
Na otáčkoměru to nepoznáš, trošku by to bylo nervózní, rozechvělé ve smyslu jemných vibrací a ten dým jde ihned po nastartování, volnoběh stačí... Po pár vteřinách už může slábnout, jak se válec následnými kompresemi začne ohřívat a po chvíli fungovat i bez žhavení.

Re: Co s tím?

Napsal: úte pro 18, 2018 21:38
od Martin0912
lefort píše:Tipuju aku ;-)
O aku se mechanik zmínil taky, nechám jí změřit.
rousini píše: ten dým jde ihned po nastartování, volnoběh stačí...
Zkusím a dám vědět. Rozechvělé to není. Jen občas jemné ťukání v motoru, ale to jsou prý vstřiky, je to teď v řešení.

Re: Co s tím?

Napsal: sob pro 29, 2018 21:25
od Martin0912
Tak dnes jsem nechal přeměřit baterii-
-před startem 12,3V
-při startu 10,1V
-těsně po startu 15V
Baterie je Ford 75Ah, zřejmě ještě původní,Ford Focus 3 Turnier, 12/2011.
Měřeno jen na zapojené baterii s vypnutým rádiem, světla zapnutá jen obrysová (nejdou mi vypnout úplně). Měřil to kamarád elektrikář, v servisu jsem ještě nebyl.
Jsou ty hodnoty v pořádku?
Díky.

Re: Co s tím?

Napsal: sob pro 29, 2018 21:52
od Hombre
Ne, v klidu by neměla jít pod 12,6V a při startu na 10V , to lítají ručičky budíků a znuluje se PC, palubka, dojezd atd.

Re: Co s tím?

Napsal: sob pro 29, 2018 22:36
od Martin0912
Má smysl jí zkoušet ještě nějak oživovat? Nějaká ta nabíječka s mikroprocesorem, desulfatace apod. nebo je to jasný konec a mám pořídit novou? Pokud ano, byla by tohle dobrá náhrada? https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... 30a-el752/
Start stop už přes půl roku vypínám, byla by tedy i přesto vhodná nebo jakou náhradu poradíte? Originál nechci.
Díky :)

Re: Co s tím?

Napsal: sob pro 29, 2018 22:45
od Misojogi
minuly rok som kopoval novu na Matiza a dozvedel som sa ze Varty sa obmedzili predaje pretoze mali privela reklamaci (asi nevydarena seria) a ze teraz davaju prednost Exide - minimum reklamacii prakticky ziadne (mal som kedysi v skodovke a tiez v pohode) a teraz co mam v Matizovi tak tiez v pohode (Varta vydrzala 9 rokov tak snad aj tato Exide vydrzi)

Re: Co s tím?

Napsal: ned pro 30, 2018 0:29
od Jerry3
Martin0912 píše:Spotřeba nafty se zvýšila z 5,3 l na 5,7l ( převážně město a krátké trasy).
I tohle může být tím odcházejícím akumulátorem.

Re: Co s tím?

Napsal: ned pro 30, 2018 0:57
od Martin0912
To mě vůbec nenapadlo... 8) .Beru na vědomí, až koupím novou baterii nebo nějak pořeším starou(pokud je opravdu špatná a nedá se zachránit), dám echo.