Stránka 1 z 3

Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 19:03
od Matěj
Dobrý den,
mohl by mi někdo kdo to ví, odpovědět na otázku za jakých podmínek se vypaluje DPF ?
Někde jsem četl, že musíte jet rychlostí větší než 70 km/h, ale to je podle mě hloupost.
Pokud pojedu 80 na šestku, tak točím s bídou 1500, zato na trojku při 80 točím cca 2400,což bude podle mě pro vypalování DPF vhodnější.
A proč se píše, že pro vypálení je potřeba jet po dálnici a auto protáhnout ?
Pokud pojedu po okresce, nebo po vesnických silnicích a budu mít stále otáčky nad 2000, není to stejné, jako když pojedu po dálnici ?

Fakt v tom tápu, ale je mi jasné, že rychlost nehraje roli, spíš otáčky zahřátého motoru, aby se úspěšně spustilo a dokončilo vypalování.
Dá se paušálně říci, kolik otáček a jaká doba je k tomu potřeba ?
Přeruší se vypalování, když přibrzdím, otáčky klesnou a pak se zase rozjedu a pokračuji ?

Děkuji

Matěj

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 19:55
od bio
a co třeba návod k autu nebo gůgl
https://ctrlv.cz/4j56

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 20:06
od Matěj
Dobrý den,
návod k autu nemám a Google ? Tam jsou takové cypoviny, že už se tam ani nesnažím hledat. 10 názorů a každý opačný, než ten předchozí. Raději bych info od někoho, kdo to opravdu ví.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 20:09
od Matěj
bio píše:a co třeba návod k autu nebo gůgl
https://ctrlv.cz/4j56

No vždyť jsem to psal. To je dobrá chujovina. Proč bych měl jet na 4, nebo 5 rychlostní stupeň ?
Proč ne na 2 a 3 ? Nebo na 5 a 6 ? Ty otáčky dosáhnu na kterýkoli z nich.
Další důvod,proč nevěřit Googlu.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 20:21
od Brembo
zásadným a jediným doležitým parametrom pre regeneráciu DPF je teplota katalyzátora alebo spalín za ním minimálne 195 stupnov celzia. Ked je teplota nižšia,nespustí sa regenerácia. Pri suvislej jazde je na dosiahnutie tejto teploty nutná rýchlost minimálne 50 km/hod a viac. Pri regenáracii je dobré držat otáčky medzi 2000 až 3500,je vhodné mat viac zatažený motor-urýchli sa regenerácia,dost napomáha i vyššia rýchlost 100 km/hod i viac. Ked sa regenerácia spustí,prebieha už i pri volnobežných otáčkach,ale trvá dlho a nadmerne sa zahrieva okolie výfuku.Po ukončení je vhodné ešte pokračovat v jazde,pre schladenie rozpáleného výfuku.Naopak nie je vhodné využívat max výkon motora športovou jazdou na podlahe. V tomto prípade sa regenerácia može prerušit. 3 neukončené regenerácie DPF automaticky aktivuju nudzový režim a je navyhnutné okamžite navštívit servis. Ignorancou a dalším používaním auta sa DPF zaplní uplne a riadiaca jednotka znemožní naštartovanie motora. V tomto prípade je už vo vačšine všetkých prípadov jediným riešením vyčistenie DPF alebo výmena.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 20:56
od BigBang
Ta nějaká „minimální“ rychlost pro regeneraci má svůj význam. Abys mohl jet nějakou rychlostí, musí motor přenést na kola určitý výkon. Ten výkon se bere z paliva, které jak víme, nedokážeme energii v palivu dokonale přemenit na mechanickou energii. Část této „nedokonale“ přeměněné energie odchází výfukem. A z logiky věci, čím rychleji jedu, tím více se v motoru uvolňuje energie a tím více jí odchází výfukem. Pro vypálení filtru je potřeba dosáhnout určité teploty = určitého množství energie. A aby regenerace proběhla, je potřeba, aby ten přísun energie nebyl přerušen => z toho vyplývá, že je potřeba jet plynule. Je jasné, že když si budeš chtít zatopit, tak neroztopíš kotel, nenecháš ho dohořet a nebudeš ho roztápět znova.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 21:03
od rousini
Já napíšu zkušenosti pouze uživatelské protože manuál k autu i google nabízí pouze spousty cypovin.
Ford uvádí, že k regeneraci je potřeba určitá teplota oleje - já měl nejnižší teplotu jednou v zimě po asi 7km jízdy. Teplota vody 60, olej bych tipnul do 40.

Za absenci kontrolky varující před blížícím se dosažením zanesení DPF dle diferenčních tlaků a možností aktivace procesu ručně, bych věšel za koule. Nejednou se mi spustí před garáží nebo ve městě. Nicméně nepanikařím a mám osahané, že netřeba hledat dálnici. Spíš jen volnou část města, abych nemusel stát v koloně nebo na semaforech s nohou na plynu. Prostě zařadím dvojku a jedu po městě. Za 4km je po všem. Délku cyklu bych posoudil počtem vykonaných otáček motoru, nezávisle na rychlosti auta.

Nicméně jednou po takto bezproblémových zkušenostech jsem na to prděl, po spuštění regenerace jsem jel jako by nic. Shodou okolnosti to byly táhlé sjezdy a já nechal brzdit motor. No uteklo 10km, 20, 40 a furt to běželo. To se mi nikdy nestalo. Zastavil jsem jestli je vše pohledem a poslechem OK. Bylo. Vypnul jsem motor, jestli se to nějak nezbláznilo a po chvíli pokračoval. Hned po rozjetí se to spustilo a pokračovalo to dalších 40, tedy celkem 80km. Naštěstí to bylo plánovanou cestou a nemusel jsem jezdit zbytečně jen tak někam.

Od té doby to nepodceňuju a poctivě vypaluju. Otáčky 1750 - 2500, kde to jde tak trochu přiložit pod kotel, nebrzdím dlouho motorem a na semaforech pod plynem. Nepoužívám plný plyn, protože prý ŘJ může vyhodnotit potřebu max. výkonu a regeneraci přerušit.


EDIT: bigbang - ten přísun energie je řešen jinak. Buď vstřikovač dává extra dávku do výfukové fáze nebo je vedeno palivo ke zvláštnímu vstřikovačí přímo na katalyzátoru.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 21:06
od Jezevcik
Že někomu stojí za to, si dobrovolně koupit auto s tak choulostivým zařízením. K tomu ještě problémové vstřiky, dvouhmota, a vše završit "výhodnou" naftou z JZD.
Kolega v práci, co má problémy s naftovým C-Maxem (psal jsem nedávno), si pro něj dnes asi po měsíční odstávce jel a tvrdil,že to bude se vším okolo třiceti tisíc. Na překlenutí doby bez auta měl Fabii z půjčovny. Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: pon pro 11, 2017 21:12
od rousini
Jezevcik píše:Že někomu stojí za to... Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Seš v blbým vlákně :mrgreen:

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 6:30
od Pitris
Tak to já se zregeneruju po pětipívu - spinkám a je mě všechno fuk :)
Teda to je pokrok - muset jet tak jak chce filtr :( A není u téj regenerácije potřeba ještě aby měl řidič černý boty a k obědu si dal svíčkovou :?:

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 6:48
od Libor
Máte už někdo povědomí o GPF? Jestli se to bude chovat podobně (stejně blbě) jako DPF, náročnost zástavby, předpokládaná životnost, četnost regenerací. apod.? Má se to týkat aut, homologovaných od r. 2018, jestli jsem to dobře pochopil... :| ?

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 6:59
od Pitris
Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 7:18
od Libor
Pitris píše:Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
Hm, tak to se máme na co těšit :shock: Takže opečovávat svá současná auta, tak dlouho, dokud to jen půjde. A propos... S těmi sazemi u přímo vstřiků mají Bohu žel pravdu, koncovku výfuku mám pěkně očouzenou :(

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 9:48
od Brembo
Nepoužívám plný plyn, protože prý ŘJ může vyhodnotit potřebu max. výkonu a regeneraci přerušit.

A v tom to je. Záleží na prietoku paliva vstrekovačom,lepšie povedané,kolko paliva sa dokáže vstreknut na jednu pracovnu dobu. Teda ked vstrekovač nedokáže vstreknut dalšiu dávku na vyhriatie katalyzátora,regenerácia je prerušená. A taktiež nezabudnime,že pri plyne na podlahe je množstvo sadzí najvačšie,teda DPF viac zanášame.Množstvo vstreknutého paliva je závislé na dlžke otvorenia ihli. Ked sa regenerácia spustí,dokáže riadiaca jednotka udržat potrebnu teplotu katalyzátora i na volnobebežných otáčkach,len sa spotrebuje neprimerané množstvo paliva a regenerácia može prebiehat dlhšie. preto je lepšie to množstvo paliva využit i na jazdu.

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Napsal: úte pro 12, 2017 9:57
od Brembo
Pitris píše:Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
áno,v tomto prípade sa sadze budu vypalovat i počas jazdy a tak regenerácie budu kratšie a menej časté-opat záleží na užívatelovi. U dieslov riadiaca jednotka urobí všetko pre správny priebeh regenerácie,vodič ale može riadiacej jednotke pomoct alebo naopak bránit. Je na užívatelovi kolko paliva chce minut na regeneráciu filtra.