Stránka 1 z 43

Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 14:15
od Pitris
Styl jízdy? Na tuto otázku mě přivedl v jiném vlákně dotaz Jerryho
Jerry3 píše:....od kolika otáček považuješ motor svého vozu na nejvyšší kvalt za použitelný pro "udržovací" jízdu a od kolika pro to, když "po něm něco chceš"? Jinak řečeno, jakým způsobem používáš šestý rychl. stupeň, případně též za kolik (benzínu) v průměru jezdíš?

a potom článek "opěvující" nízké otáčky https://auto.idnes.cz/usporna-jizda-aer ... servis_fdv :?

Já osobně nechávám motor obvykle mezi 2,5 a 4 tisíci otáčkami, ale určitě je motor častěji nad 5-ti než pod dvěma tisíci. Mám "jenom" pětikvalt (ale zcela jistě to nepovažuji za nedostatek) a v obci čtverku tak akorát z kopce. Jinak dvojka / trojka. Pětku řadím když jedu normálně tak nejdřív v 80-ti a když "pila", tak i ve 180-ti. Při dálničních 130-ti motor točí na pětku 4000 a je mu DOBŘE. Ročně tak 15tkm - z toho cca 80% jízd po městě. Motor má za sebou 230tkm, spotřebu oleje A3 téměř neznatelnou a benzinu si pápne průměrně za rok necelých 7,4l na 100km. A nepotřebuji k tomu dvoulitru žádného ekonoma....

Jo a tam kde otáčkově Accord končí, tak se CBR-ko začíná probouzet :wink: A s ním tak okolo 6-ti na 100, ale na okruhu v Brně si Fároš vzal necelých 12 :twisted:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 14:54
od Jurawood
Článek si fanoušci eko-jízdy přečtou, usednou do benzínu a začnou "lechtat plyn" a takto vznikají mýty.
(moje auto Focus MK2, 2.0 LPG, spotřeba plynu mimo město 6,2 = 80 hal/km / nebo benzínu 4,8)

Pokud chci jet na spotřebu, což předpokládám je toto téma?
Nikdy nelechtám plyn, protože v tomto režimu má benzín nejnižší účinnost.

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 15:08
od Durex
Špatnej styl jízdy pozoruji dnes a denně. A to sedím ve svým autě a motor auta jedoucího přede mnou neslyším. Ale dost často auta vyjíždějící z obce zakouří. Někdy je to i při předjíždění a nebo jízdě v kopci. Prostě uživatel (nepíšu řidič) šlápne na plyn místo podřazení …

A to se nebudem bavit o bílém kouři(vodní páře) nezahřátých motorů,které prozradí každého za volantem,jak jim za studena naloží …

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 15:17
od Durex
Ono je těžký vyhovět předpisům a zároveň motoru. Takže sem dávno na předpisy rezignoval. :D Ostatně navodit pohodu agregátu( v rámci předpisů) jde daleko líp,pokud je menší a nemá takovej výkon. Nelze to ale brát všeobecně a s příchodem přeplňování to taky už neplatí. U moto to platí skoro dokonale. Co se mého medvíděte týká,tak nejčastěji se pohybuje v rozmezí 1800 – 2200 otáček (např v obci na 3 st, 1800 ot a 60 km/h) Nicméně občas v rámci profouknutí koukne do 3500 – 4000 ot na 5-ku a přeleze přes 200. Pak chodí i líp,než ho zase umučím jízdou do práce. Pak zase následně ho musím projet,ohřát a vyfouknout trubky :twisted: :lol:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 16:37
od NOVON
Durex:Ja ted profouknul trubky nad 4000 otacek na ctverku,do kopce cca 1 km a prestalo mi piskat turbo v zatahu..Asi se neco lepe poskladalo ve vyfuku :-)
U dieslu je "vyhnani pavouku" fakt znat..

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 16:39
od Jerry3
Každá mašina chodí nejlépe těsně před rozsypáním. I člověku se nezřídka uleví před smrtí... :twisted:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 17:10
od NOVON
Jerry3 píše:Každá mašina chodí nejlépe těsně před rozsypáním. I člověku se nezřídka uleví před smrtí... :twisted:
Turbo mam nove (myslim jako fungl nove,na repasy neverim) cca 12 tis.km,tak snad ne..

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 17:17
od Jerry3
Však to také nebylo míněno úplně vážně, jen trochu... :lol:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 17:20
od NOVON
Jerry3 píše:Však to také nebylo míněno úplně vážně, jen trochu... :lol:
No stat se to,tak by me koncern opravdu,ale opravdu zklamal..a nasr_l.

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 17:23
od Jerry3
:lol:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 17:28
od Durex
Je to trochu paradox,ale opravdu někdy platí,že před smrtí jede motor nejlíp. A to z toho důvodu,že už má větší vůle a tak se i líp rozmotá a pak se něco rozletí :twisted: Je to taková stará poučka,která častokrát opravdu platí nebo platila v dobách poctivých motorů. Dnes,kdy jsou válce potažené nicasilem a tolerance jsou někde jinde,tak už to není tak časté. Nebo ještě jinak. Teď sem to za dlouho dobu nikde nespozoroval

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 21:56
od Pedro
Moji ucitele remesla toto tvrdili. I u nakladaku v CSAD. Ze pry kdyz soferi prisli s tim, ze masina ted posledni dobou jezdi jako drak, sice trochu vic bere olej, no vedeli, ze se onen agregat, brzy objevi na motorarne,...
Platilo to i u našich podnikovych S 742. A uz za me,, ery,,.
Dnes uz to asi neplati. Remeslo nedelam a nikde to neslysim.
Edit- k tematu, muj styl jizdy je naprosto netradicni, tudiz pro okoli divny.
Zkousel jsem to aplikovat i na sluzabak, bohuzel je tak nudny a nezazivny, ze vysledek nic. Navic to s nim ani nejde. V mem podani je odsouzen k pozici vozice a tahace. To diky zprevodovani a jeste slusnemu motoru, asi poslednimu, jde dobre. Jen chce dosti ovsa.

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 22:13
od majklgo
Durex píše:A to se nebudem bavit o bílém kouři(vodní páře) nezahřátých motorů,které prozradí každého za volantem,jak jim za studena naloží …
Tohle mě zaujalo, jak je tohle myšleno? Protože třeba moje bývalé auto (3litr, amtobenzin) kouřilo po nastartování v chladu jako parní lokomotiva, samozřejmě když stálo venku, přisuzoval jsem to zkondenzované vodě, která se začala odpařovat.

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 22:22
od Pedro
I vyfuk se potrebuje prohrat (zalezi m.j., i na jeho konstrukci. U me napr origo 18let stary nezaparil vubec, nynejsi Ultersport ano) . Mi pari v zime i Hornet. Jezdim i kolem nuly. Teda ted ne, je bez STK. :cry:

Re: Styl jízdy

Napsal: úte lis 28, 2017 22:52
od majklgo
Jojo, to chápu, jenom mě zaujala ta poznámka, skoro to vypadalo, jakoby "bílý kouř = špatně", což mi nepřijde, že je ve všech případech pravda :).

No a abych zůstal u tématu, tak přidám svojí trošku do mlýna. Focus ST 2016. Snažím se nedržet otáčky pod cca 2500 rpm, v případě jakéhokoliv než mírnějšího sešlápnutí plynu podřazuju. Při 130 na dálnici kolem 3000 otáček na šestku, ale při větším zrychlení stejně radši podřazuju.

Auto poctivě zahřívám, ale i při opravdu studeném motoru nejezdím pod cca 2200 otáček, ale zároveň ne přes 3000. Jakmile teplota dosáhne aspoň 70 st., tak si dovolím víc, při 80+ ve vaně už jezdím prakticky naplno.