Jsem už muž v letech a příznivec starých pořádků a kdyby to nebylo myšleno vážně, mohl by se člověk pousmát. Jak je to prezentováno, mi však k smíchu moc nepřijde. Naštěstí C3, tož stejnak nic pro mě... Svůj okruh zákazníků si ten produkt zřejmě najde...
On akoze papierovo vyzera velmi dobre...aj porsche C30 je fajn.... No, zase papier znesie vela.
Ale co ja viem...ak citam niekde " revolučné ..." tak to vo mne budi obozretnost. Oni tie revolucie vôbec nie su synonymom zlepsenia vecí. Ze? VOSR a podobne.... Tiez "papierovo " najlepsie na svete
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
bjukemen píše: ↑ned led 26, 2025 20:29
tak to je marketing, ale ja s tym nemam problem, firma chce predat tak napisu cokolvek a ludia to zeru aj s navijakom
To mě zase osobně neštymuje. Přímo mě točí veškeré marketingové kecy, protože to je úplně zbytečně vynaložená energie, která mohla radši jít do vývoje toho produktu. Stejně to pak stojí lidi peníze za něco, co vlastně moc nefunguje a bez té omáčky by o takovou věc "člověk neopřel ani kolo". Před lety Head, značka zabývající se sportovním vybavením, představila lyže s čipem, který měl fungovat jako takový kondenzátor. KERS se to snad jmenovalo.Lidé, co měli všech pět pohromadě, se tomu smáli, ale masy to kupovaly. A realita? Lyže to byly poměrně dobrý, ale veleslavnej čip byl akorát tišťák bez komponentů s vodivými cestami odnikud nikam. Šaškárna na lidi...
Jo tehdy jsem o tom u lyží Head četl a marně se snažil přijít z těch marketingových keců na to co to vlastně má být. U Atomiců jim ty antivibrační udělátka (Servotec, Revoshock) u "9" řad fungují, ale to je čistá mechanika.
Keramika třeba v podobě nanokeramiky typu hBN fungovat samozřejmě může, pokud se jim podaří zajistit, aby to zůstávalo ve vznosu, neshlukovalo se to, a pokud to dělá vrstvu na povrchu, tak aby ta vrstva zůstávala tenká a nenabývala neustále na tloušťce ...
Ale člověk si říká, když už Liqui-moly dělá přísadu Cera-tec, proč asi ani oni nemají olej kde by to rovnou bylo? Kterou z motorových zkoušek to neprojde?
no já nevím? Čekat, že v oboru maziv si mě najde zákzník, bez marketingu nepůjde. Ani motorsport dnes není zárukou, že se výrobek bude kupovat. V dnešní době musíte být vidět a být převratní....svět není jen klub olejářů a tribotechniků. Kdyby se chtěl někdo odlišit, tak v motoru jde cestou povlaků kontaktních ploch. A vidíte snad, že by automobilka uváděla, že má dlc povlak na vačkách apd a stejně to není jistota, proč by zrovna tohle auto šlo na dračku. TAkže marketing je prostě jen nástroj a ne vždy je potřeba. Co se týká toho hBn, tak on ve vznosu pravděpodobně bude, v oleji se udrží a na činných plochách se udrží bez hromadění. DOstane se do pórů, ty zaplní a sám na sobě držet nebude....To ,ALE ,vidím dnes v mnoha normách a a nařízení. TAk proč složitě hbn přidávat do oleje a certifikovat, když to můžu dát jako aditivum a je na zázníkovi, kam to naleje.....
Automobilky se namáhají s tím, aby definovaly desítky náročných zkoušek skrz které zajistí, že motor bude mít nějakou garantovanou životnost a pak přidje koumák, který nemá nejmenší šanci (bez obrovské investice do náročnách zkoušek) posoudit všechny aspekty chování přísady v motoru a oleji neznámých vlastností a sebevědomě řekne: "tohle si tam nalij".
Tak jo. To zní rozumně.
Jedna věc je marketing a druhá je zneužívání lidské naivity a neznalostí a toho, že prokázat že aditivum zničilo motor bude stát klidně o řád víc než výměna motoru a důkazní břemeno bude na žalobci, takže i hodně neseriózní výrobce je v docela dobré pozici - zejména pokud se to případné poškození neprojeví rychle, tak ho nikdo žalovat nebude.
Tuším že to kdysi bylo u jakési molybdenové přísady - zpočátku to pomáhalo, ale vrstva se dál zvětšovala a pak už to jenom škodilo, protože vůle mizely a tření rostlo až do zadření.
A tady je má parketa. Na fb jsem si dělal prdel s prodejcem tohoto produktu. Nepochopil a stále odpovídal na mé zdánlivě naivní dotazy, ale dobře mířené. To, že existují přísady do oleje, které snižují svým složením kluzný odpor olejového filmu, s tím souhlasím.
A nyní k jádru pudla. Dle prodejce , keramika srovnává drápance a nerovnosti opotřebením válce, což podporuje zvýšení komprese opotřebovaných válců. Pičovina jak zvon. Jestli to tak funguje , tak veškeré honování mozajky motoru, kde ulpívá film oleje na válci se touto keramikou zahladí. To znamená, že relativně motor na pár tisíc km zlepší své chování ale taky pak bude rychlejší jeho kaput.
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50