Stránka 12 z 14

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned črc 02, 2017 7:55
od Jerry3
Až poté, co dá 6x Zdrávas... :twisted:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: stř čer 06, 2018 12:40
od skodovkar
Jezdil jsem všechny frakce:
LPG - karbecové fáčko, takový střízlík, všude se vlezl, vždy nastartoval (11 měsíců , 17tKm). Náklady na 1 km cca od 0,99Kč po 1,40Kč/1km, což záviselo jak na ceně paliva, tak na noze. Bohužel jsem byl limitován předstihem při LPG jízdě na 120km/h.Moderní jednotky si to všechno umí upravit. Jednou za rok se to ještě musí očuchat a nádrž má taky nějakou životnost (10let?).
Bionafta - O1 1,9TDI 66kW. Něco jako utržený vagón. Pomalu se rozjíždí, v zatáčce hrozí nebezpečí vykolejení, ale jede a jede a jede... až zadrhne nízko položenou vanou motoru o překážku. Za 30tKm jsem neměl závadu na samohybnosti (jednou se zavzdušnil filtr při přechodu z bionafty na běžnou naftu). Spotřeba přes 5l reálně. Ale na autě už bylo měněno snad všechno.
Benzín - fobie, favority, Carisma a jednou dokonce Space Wagon GDI... dává finanční smysl pro malé nájezdy bez starostí a bez omezení (zákazy vjezdu, dostupnost čerpaček, neomezená životnost palivové soustavy).

Do mého auta, které si platím ze svého to vidím takto: 1.LPG 2.benzín 3.nafta (ovšem 2. a 3. pořadí bude silně záviset na technice konkrétního vozidla).

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: stř čer 06, 2018 17:23
od pepoh
skodovkar píše: Jednou za rok se to ještě musí očuchat a nádrž má taky nějakou životnost (10let?).

Do mého auta, které si platím ze svého to vidím takto: 1.LPG 2.benzín 3.nafta (ovšem 2. a 3. pořadí bude silně záviset na technice konkrétního vozidla).
teraz to je 2r kontrola; nova nadrz po 10r. (100-250€ ? )

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: stř čer 06, 2018 20:39
od shalibaba
V ČR revize LPG systému každý rok. Ale je to za pár korun a aspoň se při tom zkoukne řídící jednotka a vymění plynový filtr.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: stř čer 06, 2018 22:10
od tonny
Revize se dělá před STK, protože to vyžadují, zbytek se dopíše (1 rok nebo 10kkm). Mám u Prinz drahý skleněný filtr (kolem 1tis.) který jsem po 30tkm ještě neměnil, není důvod.

Na srazu jsem se jednoho majitele Chrysler Pacific 3,8 dotkl, když jsem se nechvalně vyjádřil o polských lpg systémech. Když mi řekl, že není polák jako polák, že může vyměnit jeden vstřikovač a nemusí měnit celou řadu (asi 2tis. czk), tak jsem raději musel spěchat jinam.

Jinak jsem s lpg spokojen. U takového auta bych šel raději do nafty, pokud by nádrž lpg nevešla pod auto. Pokud bych kupoval nové osobní auto, tak už jen benzín a těžko bych vybíral.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 07, 2018 17:42
od pepoh
dalsie naftove klamstvo - adblu
vraj bude stacit dotankovat na servis intervaloch, no realita je ina, nadrz sa vyprazdni aj v <50% intervalu.
ak je prazdna, auto odmieta nastartovat :lol: :!:
starsie dizle maju hrdlo pod kufrom... pistol nepasuje, len lievik alebo flasa- a smrad v kufri je .. :wink:
ani nehovorim drahy servis, dpf - dvojhmota - vstreky- cerpadlo - turbo - egr... :wink:
u nas stare taxi su este dizle, ale nove len plyn, taxikari si spocitali a pochopili :wink:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: pon čer 11, 2018 20:25
od BigBang
Protože provozovat moderní nafťák pro taxislužbu je holej nesmysl... A dvouhmota, turbo, EGR s tím nemá moc společného a vstřiky + čerpadlo je jen otázka netankovat sračky.

Paradoxně, odhlédneme-li od komplikovaného systému a zacházení s močovinou, funguje to dobře. Bohužel automobilky si chtěly ulehčit práci a hlavně nezatěžovat zákazníka, takže to skončilo jak jsi napsal. Vím, že jsme ve škole počítali jen tak orientačně na kolik km vystačí 15l adblue a vycházelo to snad na 7tis. km při „běžný“ - průměrný produkci NOxů.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 21:35
od Pitris
Maraki píše:Prošel jsem si dieslovým motorem s perfektní spotřebou, ale když kosa padla na kámen a musel jsem řešit vstřiky a vysokotlaké čerpadlo, tak kde byla "úspora" za spotřebu... Proto jsem šel do konstrukčně relativně jednoduchého benzínu....

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 21:44
od Jerry3
To tvrdím furt! :wink: :twisted:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 21:53
od Pitris
A proto jsem to sem překopíroval z jiného vlákna. Ono totiž o korunu nebo dvě míň na litru paliva a o litr nebo dva nižší spotřeba většinou ve finále není úspora.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 21:58
od lefort
Aneb jak říká Pedro, deciloviči :lol:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 23:54
od Jozef
S tymto si dovolím nesúhlasiť, lebo aj keby riešiš vstrekovače, cerpadlo tak máš ale na 100 až 200 tisic km pokoj nie???

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: ned říj 13, 2019 23:58
od Jerry3
Jenže i kdyby toho nebylo, je tam ještě fůra dalších velmi drahých věcí jaksi navíc. :idea:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: pon říj 14, 2019 3:25
od Misojogi
Na srazu jsem se jednoho majitele Chrysler Pacific 3,8 dotkl, když jsem se nechvalně vyjádřil o polských lpg systémech.
v com vidis problem s polskymi systemami LPG?

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: úte říj 15, 2019 5:11
od NOVON
Misojogi: Nekvalitní elektronika,po záruce jakoby stárne,je pomalá a nedokáže už dostatečně emulovat (oblbovat) benzínovou ECU.Často je potřeba ji kalibrovat.
Podobně je na tom český Lovtec.
Za mě jen Landi Renzo,BRC,Lovato.