Stránka 10 z 14

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 12:15
od bloke
Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 12:30
od Jerry3
lefort píše:Takže sice vyšší výkon, ale i spotřeba, rozumím tomu dobře?
Tohle ani zdaleka není tak jednoduché: ten vyšší výkon je v tomto případě podmíněn přinejmenším přeplňováním. Bez něho naopak převažuje negativum nižší výhřevnosti, poněvadž vyššího o.č. se prakticky nedá využít.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 12:31
od Jerry3
BigBang píše:ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ ;)
Jenže tetraetylolovo mělo těch funkcí více. :)

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 12:39
od Jerry3
PavelRS píše:...ale narozdíl od Ethanolu by neměl mít jeho negativní vlastnosti, ne?
V zásadě ano.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 12:59
od Jerry3
Brembo píše:tak tento článok som ani nedočítal. Páni novinári zase trepu,neovládaju ani základné princípi fungovania jednotlivých systémov http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... ani-cenou/
Císař je stále nahý, ale skupina potroublých koncerňáků bude i nadále freneticky tleskat jeho údajně novým šatům.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 14:07
od Pitris
Naftový motor není pro každého.... http://www.autoweb.cz/nafta-neni-pro-ka ... -internetu

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 14:21
od Jerry3
"Pak naftový motor vydrží i zatížení plynoucí ze sportovní jízdy."

Opět jsem se dobře zasmál! :P :twisted: :mrgreen:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 14:44
od Pitris
Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 14:57
od Brembo
bloke píše:Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
bol to návrh zlobovaných a slušne podplatených poslancov,ktorý velmy potichu a bez akejkolvek medializácie i bol schválený. Dokument samozrejme nie je dostupný,takže neviem povedat,pod čím sa može v technických listoch ukrývat.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 15:27
od Jerry3
Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
Jenže to byly speciály mající se sériovým turbodieselovým motorem v osobním voze pramálo společného. Jinak totiž platí, že jestli něco turbodiesel obzvláště nemá rád, tak je to dlouhodobé přetěžování sportovní jízdou.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 19:39
od BigBang
Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
někde ti tam vypadlo pár letopočtů - 2006, 2007, 2008, 2012, 2013, 2014 :P

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 22:53
od PavelRS
Jerry3: Co konkrétně turbodieselu vadí při delším zatěžování sportovní jízdou? Já jen ať můžu kámošovi vysvětlit, proč jsi neměl kupovat naftu. :lol:

I když pro jeho obranu, bude rotačku prodávat a kupovat nějakou funglovku v benzinu.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: čtv čer 29, 2017 23:21
od Pedro
Ono zalezi na vice faktorech. Vezmu li v potaz jen pistni skupinu, zalezi napr. na pomeru vrtani x zdvih. Kolem toho se rika napr. dlouhozdvih, skoroctverec, ctverec, podctverec. To plati i o benzinu.
A k tomu nastaveni vacky, vacek casovani a predvstriku.
Diesely pracuji s relat. vysokou kompresi, neb se smes musi vznitit sama tlakem a teplotou z neho, u foukanych ruznici se. Z principu jsou takove vice,, nekultivovane,,. To bez urazky.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: pát čer 30, 2017 5:57
od Jerry3
Primárně jde o vyšší hmotnost všech dílů vykonávajících vratný/nerotační pohyb, zvláště pak v kombinaci s dnešním trendem odlehčováním rotujících součástí - setrvačníku, kliky, vaček, případně vyvažovacích hřídelí, pokud tam vůbec jsou. Dále pak obvyklá dlouhozdvihovost a nemožnost udělat písty ve válcích "na volno". To souvisí i s tím, že zatímco u dieselu je tepelně nejzatíženějším dílem píst, u benzínového motoru je to jeho hlava: píst, který se pohybuje, je třeba řádně dimenzovat, když u nepohyblivé hlavy motoru to až takový problém není.

Re: Benzin nebo naftu ??

Napsal: pát čer 30, 2017 8:57
od Pitris
Běžně čím točivější motor, tím víc podčtvercový. Ovšem třeba motor Honda K24A (např. Acord 2.4) má vrtání/zdvih 87/99 a točí přes 7300. Dvoulitr je "čtverec". 86/86. Ale samozřejmě benziňáci.☺