Ahoj, Pitrisi.
Měl jsem možnost vidět graf (Můžu ho tu postnout) čipu od jednoho nejmenovaného člověka, podle mě jeden z mála co umí 1.8T a čipuje je jako benzin ne jako nafťák. Samozřejmě s motorovou brzdou před a po čipu. To jest lineární náběh kroutícího momentu, a žádný kopanec od spodu.. cca od 2400 ot. nad sériovým. plný kolem 3000 ot. otáček a konstatní do 5000 ot. min. Pak už mírně padá, ale stále nad sériovým až po 6200 kde končí měření. Max. výkon také posunutý na 6200 ot. Zde se jednalo o úpravu na 165 kW a 307 nm. Což není můj cíl, jelikož bylo to auto upravené i po HW stránce. Rozumné je kolem 150 - 154 kW s krouťákem kolem lehce pod 300, kvůli životnosti komponentů.
Viděl jsem i jak RS zrychluje na 4. převod před čipem. z rychlosti 80 na 160. po čipu to nebylo 15,5 vteřiny, ale "jenom" 11,5 vteřin, takže i na vyšším převodovém stupni to znát je. ten vyšší kroutící moment i výkon musí být znát i tady, i když určitě méně než na nižší rychlosti.
170 km je už skoro v červeném. reálně to bude kolem 155-160 před červeným polem kolem 6500 ot.
Ta převodovka, to je věc do které půjdu. Chci zachovat délku rychlostí a přidaná 6ka sníží otáčky při 130 km z 3250 na 2780 ot. Což u mého vozu udělá o litr menší spotřebu.
Kdyby se změnil stálý převod tak se zkrátí všechny rychlosti, pokud tomu rozumím dobře, když jsem si propočítával ko klik by klesly otáčky 5 vs 6. A kratší 5ku rozhodně nechci. To už bych radši nechal původní stav převodovky. Tedy na pětku při 90 km - 2200 ot. při 130 km - 3250 ot. Navíc ta šestka bude použitelná i při 90 km, kdy bude točit přes 2000 ot.
Ano s pneu souhlasím, budou méně odolné vůči aquaplaningu, zase takový analfabet nejsem
, a mám alespoň něco načteno teoreticky a i zimu jsem si s RS zkusil a rozhodně na 205 pneu to více tahalo než s Felicií se 165 pneu. A bylo to i nepříjemné. V tomto souhlas širší pneu horší na vodě.
A neboj Pitrisi, mám pud sebezáchovy a odvahu mám tak maximálně na suchu, na vodě mám respekt, ale i když bylo napršeno, čili vozovka mokrá, bez stojící vody to auto drželo, rozhodně jsem ale nejel přes své schopnosti a ty jsou pod tím autem, jelikož to nechci rozstřelit a sebe zabít.
Já vím, že to nemyslí špatně, ale ten rozdíl skutečně není tak markantní a to auto funguje i na nich dobře. Samozřejmě jsem i zjišťoval, zda to nebude špatné, i znám osobně pár kluků co na RS mají 225/45 a i jsem byl rozhodnutý, pokud by to byl problém a nebylo by to ono, tak by šly po sezoně pryč a vrátil bych 205/50.
Leč je to v pohodě. Zdály se mi hlučnější, ale tím jak se zajeli tak ztichly, pravda i tak je více cítit asfalt, ale to já beru naopak jako pozitivum, protože přesně vím co ty kola mají pod sebou. Proti 205 i tak budou mírně hlučnější, ale na novém povrchu jsou krásně tiché a rozdíl je zanedbatelný. Navíc ty dva cm navíc pomohou při brždění. A vzhledem k té vodě a širší pneu, která se s ní hůře vyrovnává jsem šel právě do Dunlopů, které v testech na vodě obstály výborně a i několik testů v kategorii mokré vozovky vyhrály.
Samozřejmě roli hrálo i to, že to vypadá lépe a také cena, která je u 225 nižší. Nicméně pokud by to byla totální kravina a sám bych cítil, že to auto se chová hůře a je hůře ovladatelné tak bych je dal pryč.
Věci co tu chlapy popisují, že to bude méně ochotné zatáčet a ne tak agilní do zatáček, jsou pravda a souhlasím s nimi, nicméně tohle jsou situace, které nastanou při extrémní jízdě hlavně a na silnici by člověk měl hlavně myslet hlavou a neohrožovat sebe a už vůbec ne ostatní.
Na to jak jsem z toho měl strach, tak mě ty 225 příjemně překvapily i na vodě, pravda aquaplanning jsem ještě neměl. Nicméně budu se mu snažit vyhnout přizpůsobením jízdy a případně pokud se mi přihodí,tak jej zvládnout a pak poreferovat. Ale na vodě ani ty Dunlopy 225 špatné nejsou a ani nebudou.
Jak jsem psal výše, zimu jsem s ní už absolvoval a koupil standardní rozměr co mohu podle TP mít tzn. - 205/55 R16 a na plechách. Tam jsem o ničem jiném ani nepřemýšlel.
. 15" pneu na auto kvůli brzdám ani nejdou.
A díky za pochvalu. Já to auto nechci zkazit a zničit tuzingem. V sérii bude mít vždy největší hodnotu.
Když pominu ty pneu, tak čip, který se využívá s rozumem a tehdy když je třeba, motoru neublíží, pokud je dobře udělaný. To samé ten 6.kvalt. To jsou všechno pro mě věci, které chci kvůli komfortu a to auto mít zase o kousek lepší.