Stránka 2 z 2

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 7:53
od davidTJ
Zdravím,

včera som to bol popreháňať, všimol som si že to robí aj na voľnobeh. Keď držím na voľnobeh 3000ot/min, vśetko je v poriadku, keď prešlápnem plyn na 3500-4000ot/min..zníži sa teplota na budíku (klesne ručička tak o 4mm). To sité pri jazde. Včera som to točil často po 6000ot/min, a správalo sa to rovnako.


Skúśal som aj funkciu kúrenia pri vytáčaní, ktorú sme riešili s Jerrym3, tak kúri to rovnako aj keď teplota na budíku klesne, takisto nie je rozdiel v správaní teploty na budíku či je kúrenie nastavené na max alebo min, alebo je dokonca zapnutá klíma. Správa sa to rovnako . :|

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 8:02
od Jerry3
Pak ten termostat funguje správně (kdyby tomu tak nebylo, pokles indikované teploty by byl provázen poklesem účinku topení) a problém bude spíše v samotné indikaci teploty.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 8:31
od BigBang
Otázkou ještě je, jaké informace dostává řj oproti tomu, co ukazuje budík na přístrojovce...

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 8:38
od Jerry3
To je pravda. Proto to např. u Mitsubishi mívali dokonce ztrojené: jedno čidlo v komoře termostatu bylo pro budík na přístrojovce, další pro klimu a to hlavní pro ŘJ motoru, přičemž ŘJ měla napojení na všechny tři, aby si je mohla porovnat. Kde ty loňské sněhy jsou! :cry:

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 9:28
od davidTJ
Takže ak nám teoreticky vypadol termostat, pravdepodobne to môže byť čidlo teploty pre budík?

ALebo inak, mám to vôbec riešiť? škodí to niečomu? :?

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 10:16
od Hombre
Jak jsem ti psal v SZ, nacvakej si na palubáku digitální teplotu a porovnej výkyvy teploty

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: pát dub 21, 2017 12:44
od davidTJ
Ok skúsim zistiť ako zobraziť teplotu na palubáku..potom dám vedieť

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: ned dub 30, 2017 8:27
od davidTJ
Ahojte ! :wink:

Mám nové postrehy čo sa týka kolísajúcej teploty motora. Zistil som, že MAZDA nakoniec nemá vyhrievaný termostat.

Tu je termostat na Mondeo s rovnakým motorom s konektorom:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... 5798G1.JPG

A tu na moju Mazdu:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... TH7142.JPG

Takisto je rozdiel v otváracích teplotách termostatov, pre mondeo to je 98°C, pričom pre Mazdu 82°C alebo 90°C.

Na diaľnici sa mi to chová tak, že keď idem dlhšie dole kopcom , tak klesne teplota, tak ako som písal vyššie....nemusím ani motor vytáčať :?

Naklikanie kódu podľa Hombreho na Mazde nejde, tak primitívny palubák nemajú ani európske autá spred 25 rokov :lol: , jedine čo sa tam dá v servisnom menu spraviť, je kontrola budíka teploty, keď však otočím kľúč do druhej polohy, už sú tam kilometre a za jazdy sa to spraviť nedá...

Na diagnostiku sa mi to dávať nechce, keďže nový termostat stojí 30 eur a diagnostika rovnako.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: ned dub 30, 2017 10:38
od BigBang
tak pořiď ten teplejší a asi by mělo být vystaráno :idea:

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: ned dub 30, 2017 11:24
od Jerry3
Ale před montáží hoď ten nový i starý do hrnce s vodou a zahřívej. To abys neměnil zbytečně.