Stránka 1 z 2

Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: stř dub 19, 2017 17:38
od davidTJ
Ahojte,

Keďže pri mojich problémoch s autom ste mi vedeli vždy dobre poradiť, obraciam sa na vás chlapi aj teraz.

Mám Mazdu 6 2,0 2006 108kW benzín. Auto jazdí perfektne, čo som si však všimol, ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. Pri kľudnej jazde sa mi tiež zdá že teplota nie je v strede, ale mierne pod..na cca 80 stupňoch. Neviem kde je problém, napadá ma iba:

-termostat
-čidlo pre budík

Alebo to môže byť podľa symptómov aj niečo iné? Viem si to nejak skontrolovať? :wink:

ďakujem veľmi pekne za odpoveď, a prajem pekný deň.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: stř dub 19, 2017 18:06
od Návštěvník22
Za a) je správně. Termostat. :roll:

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: stř dub 19, 2017 23:39
od Jerry3
davidTJ píše:...ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. ...
Dle popisu mi to na termostat ani trochu nepřipadá. Váznoucí termostat se totiž charakteristicky projevuje tak, že pokud pořádně "nezatopím pod kotlem", nevytáhnu teplotu nahoru. Naprosto typickým příznakem špatného termostatu pak je znatelně nižší teplota motoru (dle ukazatele na přístojovce), pokud je zapnutá klimatizace / aktivovaný její kompresor.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 6:08
od Hombre
Jaký máš poměr nemrznoucí směsy? Vypustit, dát jen destilku a vyzkoušet.
Když to bude OK, namíchat správný poměr.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 6:25
od Pitris
Termostatem by to bylo když by se 'voda' pomalu ohřívala a při brždění motorem by to dolů padalo nejrychleji, ale při zátěži by se to drželo spíš výš. Čím bude způsobena psaná závada si netroufnu tipnout, ale vím ze zkušenosti že když se začne něco elektrického u motoru chovat podivně, tak zkontrolovat ukostření motoru.... A zkontroloval bych i přetlakovou funkci víčka chladiče.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 6:56
od Jerry3
Doplňující otázka: "Jak to topí?" Pokud normálně, tak je chyba nejspíše v tom ukostření (agregátu či přístrojovky).

Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 8:06
od rofek
Jerry3 píše: Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.
Stejmy motor (on je vlastne od fordu*) se daval do mondea od roku 2000, do c-maxe a focusu od 2004, je to tzv. duratec HE. Ve fordech ma tzv. elektricky rizeny a vyhrivany termostat, tedy jeho cinnost ECU/PCM skutecne reguluje. Nevim, jestli ho aplikovala i mazda, ale spis by to bylo prekvapujici, kdyby pouzili japonci konvencni termostat...

* byt je hlavne na netu rozsireny mytus, ze je to mazdacky agregat montovany ve fordech (a do volva)

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 8:08
od Jerry3
Pak je to vcelku jasné! :wink:

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 9:37
od davidTJ
Áno je to rovnaký termostat ako v Duratecoch, elektricky vyhrievaný, motory sú to rovnaké, akurát vo Forde má výrivé klapky v saní.

To znamená źe takto sa to správať má? Alebo je problém práve v termostate? :?

PS: Auto kúri normálne, aj sa rýchlo motor zohreje na prevádzkovú teplotu

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 9:41
od Jerry3
Možná ne v samotném termostatu, ale v jeho "řízení". Co to topení, funguje celou dobu OK?

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 9:44
od davidTJ
ÁNo, auto topí v poriadku, nič som si nezvyčajné nevšimol...

Možno ešte stojí za skúšku dať teplotu na max a či prestane topiť keď to vytáčam?

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 9:51
od Jerry3
Ano, vyzkoušej, jak se projevuje to topení. Pokud normálně, znamená to, že termostat teplotu v hlavě motoru drží správně a problém je v elektrice/elektronice.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 14:03
od Hombre
Termostat dostává impuls od ŘJ, která vyhodnocuje i větší přidání plynu dopředu, proto počítá z nárůstem teploty a tak i elektricky dříve otevře více termostat.Mám to na Mondeu.

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 14:17
od Colommbo
Když jsem začal číst toto vlákno, elektronicky řízený/vyhřívaný termostat (pěkná blbost!) mě napadl taky, i některé novější oplí motory tuto vychytávku už mají. Vymysleli jste to už sami. :)

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Napsal: čtv dub 20, 2017 14:21
od Pedro
Vadny cidlo,elektronika budiku. Kdysi jsem se s tim setkal. Vetsi dobijeni v otackach,ac regulator pustil navic jen co mel,ale pri rozsviceni svetel,ventilatoru,vyhrejvani okna...,budik v otackach fungoval jak mel. Ale jestli me pamet neklame,ukazoval naopak vice. Zkusebni vymena pristrojovky a tam ok.
Boha nevim uz,co to bylo za auto. Myslim...,ze Fiesta?????