Elektromobil-ita
Napsal: ned říj 30, 2016 20:46
Prilis zlozite a hlucne. Elektromobilita je zaujimavejsia, bohuzial stale cenovo nedostupna
Specializované fórum o olejích, přísadách a mazivech
https://www.oleje.cz/forum/
V minulosti jsem zachytil zprávu o tom, že v USA spočítali "total environmental impact during lifecycle" Toyoty Prius 2. generace a Hummmeru (snad H3?) a vyšlo jim, že Prius zatížil životní prostředí 7x více!Durex píše:Tak hlavně elektro není vůbec eko ... bude co se dopadu na životní prostředí menší jak u elektromodelu ....
inskeu píše:Neviem, čo sa predstavuje pod pojmom moderný turbobenzín, zopár som ich skúsil.
A s kolika jsi jel? Pominu-li exotickou Teslu, tak v čem že spočívá onen "komfort" ve srovnání s dobrým turbobenzínem v kombinaci s automatem? Snad v omezeném dojezdu, omezené maximálce, omezeném topení a klimování, "zmrtvění" všeho při každém zastavení, dlouhotrvajícím "tankování", omezené životnosti trakční sady aku?inskeu píše:Nebudem sa hádať, ale komfort, ktorý poskytuje elektromobil v podobe tichej prevádzky, či už jazdou v nízkych alebo vysokých rýchlostiach nedokáže zastúpiť.
Největší zátěž pro ŽP představuje výroba a následná likvidace akumulátorů.BigBang píše:Zástrčka do ele. udělá nula nula prd, spíš bych kvůli další elektronice viděl zátěž ještě vyšší...
A jediné, které jakž takž splňují nároky na hustotu naakumulované energie vs. hmotnost, jsou extrémně choulostivé a při nesplnění přísných provozních podmínek dokonce nebezpečné (vznícení, ale také i výbuch).BigBang píše:Teoreticky je elektromobilita příjemná, ale napřed se musí vymyslet opravdu smysluplný akumulátor energie, což současné baterie rozhodně nejsou.
Durex píše:Tak hlavně elektro není vůbec eko ... Líbí se mi,jak se každej ohání nulovýma emisema .. Nepočítal sem to,ale myslím si,že výroba benzínovýho auta a jeho provoz po dobu životnosti (nemyslím onu 5-ti letou,resp dnes je to pomalu už doba záruky tzn 2 roky) bude co se dopadu na životní prostředí menší jak u elektromodelu ....
Tak to je super názor. Já žiju ve městě a chci dejchat čistej vzduch,protože sem víc,než ty,co žijou a kopou v Bolívii za almužnu lithium ze zěmě... Tady ať to máme hezký. Vlastně vím,že to není eko,ale když to nevidím,tak mě to nebolí. navíc všichni říkají,že je to eko ... To je opravdu názor,dle kterého si jde udělat hezký názor na člověka a jeho smýšlení ...bloke píše:za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
Durex píše:Tak to je super názor. Já žiju ve městě a chci dejchat čistej vzduch,protože sem víc,než ty,co žijou a kopou v Bolívii za almužnu lithium ze zěmě... Tady ať to máme hezký. Vlastně vím,že to není eko,ale když to nevidím,tak mě to nebolí. navíc všichni říkají,že je to eko ... To je opravdu názor,dle kterého si jde udělat hezký názor na člověka a jeho smýšlení ...bloke píše:za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
Já nejsem žádná zelená hlava,ale jsou věci,co mě dost vadí. Ale motory na benzín a naftu to rozhodně nejsou. Navíc co jako uděláme s tím benzínem a naftou? To jí budeme lít do kanálů? Nebo zpět do země?
Myslíš? A co to třeba porovnat prakticky, bez "teoretické analogie"? Budeš překvapen, jak moc jsi mimo. Hlavním zdrojem hluku je totiž aerodynamika a podvozková skupina zahrnující i hnací trakt: to vše samozřejmě mají i elektromobily.inskeu píše:Jazdil som s motorizáciou 1,6 THP BMW/PSA v aktuálnej verzii, bude to porovnateľný motor s 1,5 Ecoboost. Hlučnosťou štandardný zážihový motor. Ťažké je porovnávať spaľovací motor s elektromotorom z hľadiska hlučnosti.
Opět mimo: moderní turbobenzín nastartuješ a jedeš. Přitom není žádný rozdíl mezi tím, jak jede za studena a jak za tepla. Tedy je - za studena jede často lépe. A že ho není dobré za studena honit? Ano, není, ale proč to dělat. Ostatně trakční akumulátory také potřebují nějaký čas na ohřátí, aby byly proudově zatížitelné až na maximum.inskeu píše:V čom spočíva komfort? Predovšetkým v absencii studených štartov a stým spojené zahrievanie motora.
Představ si, že vlastní kapalinový chladicí systém (tj. i nějaké to čerpadlo a větrák na výměníku) má řídící elektronika i baterie akumulátorů. Stejně tak nucený přívod chlad. vzduchu na výměník tohoto chlad. okruhu bývá osazen filtrem, který je třeba měnit. Pokud nejsou elektromotory přímo v kolech, pak má elektromobil převodovku naplněnou "nějakým" olejem. Zbytek je +- stejný. Tedy jaké že toinskeu píše:Odpadá výmena niektorých prevádzkových kvapalín a filtrov.
inskeu píše:Nižšie nároky na údržbu.
Pro tebe možná, ale pro většinu automobilistů určitě ne.inskeu píše:V dojazde problém nevidím reálny dojazd 200 km je pre mňa postačujúci.
Co je TČ? Jestli "tepelný článek", tak jsi mne fakt pobavilinskeu píše:Aktuálne elektromobily majú kúrenie riešené formou TČ
A znovu je opak mnohem blíže skutečnosti: jakákoli snaha o komfort, v daném případě tepelný (topení/klimování, vyhřívání sedaček, zrcátek či oken), posílá dojezd do kytek.inskeu píše:pokles dojazdu už nie je tak výrazný.
Máš to sice krásně nastudované z propagačních materiálů, ale život je mnohem pestřejší. Tak např. trakční sada sestává z desítek až stovek jednotlivých článků, kde zhoršení vlastností několika málo článků zásadním způsobem ovlivňuje vlastnosti celé sady. Nabíjecí elektronika sice pracuje s každým článkem zvlášť (jen si to představ, pokud to dokážeš), ale zhoršení schopnosti přijímat náboj u jediného článku znamená, že při balancovaném nabíjení musejí všechny ostatní počkat na ten jeden slabší. No a při vybíjení ani tak nejde o to, že se zkrátí dojezd, ale především se sníží proudová zatížitelnost aku sady, a tedy i výkonové parametry pohonného agregátu.inskeu píše: Čo znamená obmedzená životnosť trakčných akumulátotov? Z reálnej prevádzky Toyota Prius dosahovala pokles 20 % po cca 300.000 km, Tesla Model S cca 8 % po 100.000 km. Skráti sa dojazd, nikde nie je napísané, že sa musia akumulátory vymeniť.
Zřejmě mají perpetum mobile!inskeu píše:Taktiež čo sa týka ďalšej likvidácie akumulátorov, napr. Tesla garantuje 100 % recyklovateľnosť.
Jo, takhle to sice někdo deklaruje, jenže k tomu musíš mít řádně dimenzovaný třífázový zdroj, navíc rychlé dobíjení extrémně namáhá články, u kterých se pak o to rychleji snižuje kapacita a hlavně efektivně dosažitelný počet nabíjecích cyklů.inskeu píše:Priznávam niekomu nemusí vyhovovať dobíjanie na 80% kapacity do 30 minút
A ani v dohledné době nebudou.inskeu píše:...Písal som to už v predchádzajúcom príspevku zatiaľ elektromobily nie sú veľmi finančne prístupné.