Stránka 1 z 7

Ochrana auto laku

Napsal: pon črc 25, 2016 11:22
od ezop
Docital som sa o priesvitnych foliach na olep celeho auta. Pouzitie na ochranu pred poskodenim laku - kamienky, oderky, buchnutia od dvery a podobne. Su aj na svetlomety a celne skla. Ma niekto skusenost?
Je to dost draha vec a ci to ma vobec ten ochranny efekt.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: pon črc 25, 2016 11:39
od Colommbo
Na čelní sklo to určitě nepatří, na přední světlomety se taky nic dodatečně lepit nesmí a na zbytek káry to určitě zkus. Ale už sem raději nepiš, jak to nakonec dopadlo/skončilo... :mrgreen:
P.S. Starý Ezop byl moudrý muž, tož mu nedělej ostudu... :D

Re: Ochrana auto laku

Napsal: pon črc 25, 2016 13:32
od ezop
Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: pon črc 25, 2016 13:43
od Návštěvník
Tyto fólie mají smysl snad jen na nové auto, neboť jakékoli poškození laku pod nimi dělá neplechu.

A jen tak mimochodem, většina firemních vozů, tzv. "v barvách firmy", je dnes řešena právě fóliemi: při vyřazování vozu z firemní flotily se fólie odstraní a málokdo pozná, že auto jezdilo jako služební. Typický příklad? Vozy O2.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: pon črc 25, 2016 17:20
od Pitris
ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
Asi tak. Pro Tebe bych řekl že by to byly vyhozené peníze....

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 6:15
od bouchy
ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
1200€ za celolak?? Tak to ani náhodou, snad (jednovrstevný) garážolak za materiál bez předchozí přípravy. Podle toho vypadá výsledek, známý též jako krupice či záclona...
O nandání průhledných folií na nový lak taky uvažuju, společně s nějakými silikonovými lištami tam, kam otvírají ostatní uživatelé motorových vozidel...kameny nevadí tolik, jako záseky...

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 8:11
od ezop
Co sa tyka ceny polepu tak mal som aj ponuku za 1500e. To zalezi aky si dava kto zisk. A 1500 pytali aj za lakovacku. Nemyslim si, ze cena odrza kvalitu.

Neviem ake mas auto ale 1200e je oficialna ponuka ( demontaz a montaz v cene) na stranke a je to dielna kde striekaju aj lietadla. Samozrejme cenu navisia klampiarske prace aku su potrebne. Kazdy si bude chvalit farbu vyrobcu ktoru pouziva. Ja ma nieco obyte od kamienkov, niekde od bity lak. Trosku uz je matny. To su najhorsie prace take drobne miesta po celom aute. Take vyspravky , plus renovacia laku, tiez nieje lacna vec. Tak uvazujem uz o novom nastreku.

Renovaciu laku nechcem, lebo dnesne auta maju malu vrstvu laku. Udajne niekedy bola 170 mikrometrov, teraz je vraj polovica na novych autach.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 16:15
od lefort
Renovace laku je možná téměř vždy, musí se samozřejmě tloušťka proměřit a podle toho zvolit kombinace pasta/kotouč. Pokud se před profesionálním detailingem opraví drobné vady laku a pak proběhne dekontaminace, rozleštění a voskování, je lak následbě v lepším stavu než na novém autě. Takové řeči, že to u nových aut nejde si raději nech, protože je vidět, že o tom opravdu nic nevíš...
Jinak i před aplikací čiré fólie, pokud tedy má výsledek za něco stát, by muselo rozleštění proběhnout, jestliže se nejedná o úplně nové auto.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 16:37
od ezop
Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 16:43
od lefort
Pokud budeš včas opravovat poškození laku, pak auto reznout nezačne. Koroze začíná většinou nejčastěji ve spojích a přechodech panelů, kam se folie stejně dát nedá. Radši si dej každý rok 100 eur na stranu a za 2-3 roky si nech auto detailerem rozleštit :wink:

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 17:31
od ezop
Auta po renovacii laku vyzeraju pekne to je pravda. Lakyrnik mi vravel, vraj tieto drobnosti po celom aute sa tazko maskuju. Lebo je to mala plocha a neda sa presne namiesat otien a taka oprava ma ostre hrany. Preto tiez odporucal prelesti auto.

Zacala sa mi tvorit hrdza na ramienku stieraca pod lakom. Vraj aj hlinik hrdzavie. Tak neviem ci sa to ma cele ocistit a na novo nastrikat alebo co?

Re: Ochrana auto laku

Napsal: úte črc 26, 2016 18:20
od NOVON
ezop: Ty mas hlinikove raminka steracu?Mam za to,ze jsou ocelove pozinkovane a nasledne nalakovane nacerno.Jinak ano i barevne kovy oxiduji..
Obrousit,zaklad a pak cernou matnou prestrikat.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: stř črc 27, 2016 8:23
od Návštěvník
ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
Co věta, to perla! Víc nesmyslů na tak malém prostoru jsem už dlouho neviděl.

Re: Ochrana auto laku

Napsal: stř črc 27, 2016 11:15
od jerome
ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
Prednedavnom som pozeral cez KO jednu Hondu Accord a v tabulke merani laku boli vsetky diely nalakovane na min. tej hranici co pisu v KO tj pri VIN cisle ma byt od 40-90 diely maju byt v tolerancii 90-150 a nad 150 je oprava prelakovanim a este vyssie oprava tmelenim. Takze ten Accord bol nalakovany na min. vrstvu tj okolo 90-110 a PPD,PZD a zadný kufor mal vyskoceny na 180 (asi bol dovezeny suchnuty). Bol som ale prekvapeny ze uz aj Japonci to maju v prdeli a lakuju na min.
Teraz som pozrel Skodu Fabia 2002
Obrázek
Fabia 2003
Obrázek
Octavia RS 2008
Obrázek
Takze zjavne sa setri vseda kde sa len da :mrgreen:
Otazka je aj ako presne su merania vykonavane... :roll:

Re: Ochrana auto laku

Napsal: stř črc 27, 2016 11:30
od Návštěvník
Základní omyl spočívá v přesvědčení, že "tlustší" vrstva "laku" (snad je jasné, proč v uvozovkách) = kvalitnější lak či snad větší odolnost lakovaného povrchu, dokonce vůči korozi. A pokud je už o tom někdo skálopevně přesvědčen, měl by v každém případě volit metalízu!