Stránka 1 z 7

nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: pon lis 30, 2015 21:11
od onegear
prosim o vas technicky nazor - veci se tak sebehly, ze pres svuj zamer zajizdet nova auta v idealnich teplotnich podminkach, jsem nucen kupovat nove auto nyni, upozornuji, ze jsem nesnesitelny co se tyka zpusobu zachazeni s technikou (resim i to co jine ani nenapadne) - jak dalece muze zabeh syroveho motoru v nizkych teplotach, kdy pracuje vyrazne delsi dobu mimo optimalni pracovni teploty, ovlivnit jeho budouci chovani. diky za vase nazory.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: pon lis 30, 2015 21:19
od e-panolin.cz
Hlavně "neposkakovat" po městě systémem stop and go!

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: pon lis 30, 2015 22:30
od Brembo
Podla možnosti minimalizovat studené štarty-poskakovanie po meste.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 0:09
od Pedro
Tim poskakovanim zabeh urychlis,ale je potreba ho sem tam ohrat delsi jizdou,nejen kvuli motoru no a samozrejme nenechat olej v motoru,napoprve do limitu.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 6:04
od bouchy
Tak tak, delší cesty, jinak podle manuálu - ne vlek, přetížení, dálnice pokud možno. Na druhou stranu jsou miliony aut, kde záběh neproběhl, a taky to jezdí. Dneska už kovový špony moc nevznikaj, ale zase jde o jiný věci. Navíc zima asi zas nebude, min -10°C po dobu pár dnů, to je nic...

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 6:51
od onegear
diky vsem za nazory, uvazovat jsem o tom zacal kvuli zlomyslne nahode - ze vsech aut, ktera jsem zajizdel od novoty, vykazovalo behem zivota zvysenou spotrebu oleje prave to jedine, ktere bylo zajizdeno behem zimnich mesicu ... (snad opravdu jen nahoda).

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 7:27
od Návštěvník
Jednou, a bylo to shodou okolností rovněž na začátku zimy, kdy v horách byl už sníh, jsem dostal fungl nové služební auto ve čtvrtek s tím, že na první garančku jde hned v pondělí a o víkendu mám za úkol najezdit těch prvních rozhodujících 1500 km, ale nesmím s ním na dálnici (schválně kvůli tomu jsem zatím nedostal dálniční známku). Auto pak už jezdilo výhradně krátké trasy po městě a z množiny těch, která byla provozovány stejně, ale neprodělaly takovýto "povinný" záběh, se projevovalo nejlépe. Ber to jako recept.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 8:25
od Cumil
a z množiny těch, která byla provozovány stejně,

Přechodníky máš navrčený silně, ale jinak je to bída.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 8:52
od kornel
svoje posledné (stále aktuálne) vozidlo (2.0tsi), som dostal do rúk v predajni práve v týchto dňoch, 5 rokov nazad.. moja/naša prvá jazda bola hneď cca 500km na jeden záťah bez prerušenia, šiel som sa len tak povoziť a zároveň som to využil na návštevu rodiny, s ktorou sa tak často nevídam :) Cesta bola mix diaľníc a okreskových ciest, s tým, že som sa snažil veľmi často striedať prevodové stupne a aj samotné otáčky, tzn. na diaľnici to nedržať 10 minút na rovnakých otáčkach, ale čo možno najčastejšie ich meniť.. samozrejme žiadne dupanie do plynu ale postupné jemnejšie zrýchľovania, ďalej pod cca 2300-2500ot. som nejazdil, (v zábehu považujem dlhodobejšie a často nízke otáčky za hádam to najväčšie zlo, ktoré do budúcna na motore- na jeho prejave a kondícii môže zanechať tie najrozhodujúcejšie stopy).

Rovnako ďalšie jazdy som mal tiež dosť dlhé na jeden štart,.. jednoducho bez kompromisov som obetoval pár litrov paliva, ktoré som vyjazdil viacmenej len pre radosť, aby prvých 1500-2000km bolo čo najoptimálnejších.. verím, že to momentálne prináša svoje ovocie a bol to správny prístup.. hoci možno až trochu "nadmieru".

+ netreba zabudnúť na skoršiu prvú výmenu oleja a hlavne olej. filtra.. ja som tak učinil po cca prvých 4000tkm.

Momentálne ma motor 124tkm, má krásny chod, prejav a nežerie olej..

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 9:38
od Návštěvník
Cumil píše:
a z množiny těch, která byla provozovány stejně,

Přechodníky máš navrčený silně, ale jinak je to bída.
Ano, oprava původní chyby byla dokonána pouze ze dvou třetin. :oops: Holt mi chybí kondice, poněvadž jsem si přestal dávat bacha na čumily. :P Musím to napravit, neboť kde je čumil, tam je nebezpečno. :twisted:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 9:42
od Návštěvník
kornel píše:...moja/naša prvá jazda bola hneď cca 500km na jeden záťah bez prerušenia, ... Cesta bola mix diaľníc a okreskových ciest, s tým, že som sa snažil veľmi často striedať prevodové stupne a aj samotné otáčky, tzn. na diaľnici to nedržať 10 minút na rovnakých otáčkach, ale čo možno najčastejšie ich meniť.. samozrejme žiadne dupanie do plynu ale postupné jemnejšie zrýchľovania, ďalej pod cca 2300-2500ot. som nejazdil, (v zábehu považujem dlhodobejšie a často nízke otáčky za hádam to najväčšie zlo, ktoré do budúcna na motore- na jeho prejave a kondícii môže zanechať tie najrozhodujúcejšie stopy)...
Já bych k tomuhle ideálu za sebe pouze dodal, že úplně nejideálnější je zabíhat v podhůří nepříliš vysokých hor, což zajistí žádoucí změny provozního zatížení jak celého hnacího řetězce, tak brzdového ústrojí.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 11:00
od Durex
Zimu bych vůbec neviděl jako problém,co se záběhu týká. Důležité je ohřát to jízdou a začít na to šlapat až když si sem jistej,že se to opravdu ohřálo.(ostatně to platí pro každej motor,né jen ten v záběhu) Důležité je měnit jízdní styl a netahat to na poslední kvalty ... Rozhodně lepší zajíždět vodníka přes zimu,než vzduchem chlazenej motor v létě při 40 st teplotách a poskakovat s tím od semaforu k semaforu ...
bouchy píše:Dneska už kovový špony moc nevznikaj
A jak to maj teda ty kluci udělaný? :lol: A proč je teda vždy a u každýho motoru nebo převodovky vypouštím s olejem? :lol:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 11:06
od Návštěvník
Durex píše:
bouchy píše:Dneska už kovový špony moc nevznikaj
A jak to maj teda ty kluci udělaný? :lol: A proč je teda vždy a u každýho motoru nebo převodovky vypouštím s olejem? :lol:
Protože bouchy a spol. nechávají svá přibližovadla servisovat ve značkových servisech, tak ty špony a další kovový otěr, kteréžto vyjdou z motoru při první výměně oleje, prostě sami na vlastní oči nevidí, tak se holt domnívají, že "nevznikají". :mrgreen:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 11:16
od Jezevcik
Cumil píše:
a z množiny těch, která byla provozovány stejně,

Přechodníky máš navrčený silně, ale jinak je to bída.
Teda Čumile, tohle není moc důstojné. Když už jsi zjistil, že se z Návštěvníkem nemůžeš utkat na poli technickém, tak ho zkoušíš pěkně zezadu chňapnout za nohu, tak jako uňafaný jezevčík klidného vlčáka. Asi si tím vysloužím poznámku ve smyslu "Nomen omen", ale skutečně to vypadá, že čekáš na sebemenší škobrtnutí. Moc často se mi stalo, že jsem v textu udělal chybu z důvodu, že jsem ho přeformuloval a ona chyba byla pozůstatkem předchozí varianty. Významově tam být měla, gramaticky ovšem jinak. Na rozdíl od Návštěvníka, já mohu editovat.

Když jsem byl na návštěvě v továrně Škoda, tak jsem se dozvěděl, že zajíždět dnes už netřeba. Myslel jsem si své, ale do debaty se nepouštěl. Byl jsem tam za jiným účelem a stejně by to zřejmě nemělo cenu.

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Napsal: úte pro 01, 2015 11:24
od Cumil
Já taky nemůžu editovat a kdo koho chtěl/chce nachytat je na úhlu pohledu. Zvonku to možná tak vyzerá. Samozřejmě, využil jsem příležitost. Nevyužitá příležitost se nevrací.