StartStopSystém
Napsal: pát črc 31, 2015 20:01
Zdravím. Jsem zde nový a zaujaly mě názory na oleje. V mnohém logickém pochopitelně souhlasím. Jedno je ale jisté, že nejlépe je motoru, když je olej čistý a nový, čili kdo častěji mění olej, bude mít motor vždycky v lepším stavu, než ten, kdo využívá délku výměny do maxima nebo přejíždí km projezdy. Navíc aditivovat motor přípravkem Ekolube - motor je rozhodně prospěšné motoru, protože takto jsem odjezdil Feldu 1,3 s projetými 387 000 km s jediným seřízením ventilů za tento život ještě v garančce bez výměny rozvodů! Byla denně v provozu a zrezla tak, že šla do šrotu. Ještě na závěr jsem s ní jel v pohodě až do omezovače rychlosti bez plně sešlápnutého pedálu plynu 160 km/h po dálnici. Spotřeba benzínu na 100 km byla do 7 litrů. Olej byl použit po celou dobu životnosti český Mogul 15W-40.
Ale kvůli čemu píšu: (chci znát váš názor)
U nových aut je často ve výbavě tzv. ,,stop start", kdy auto v běžném provozu, když zastaví např. na červenou, vypne motor na dobu stání a při rozjetí automaticky startuje a řidič se rozjíždí. Pokud toto řidič ve městě používá, myslím, že to motoru zrovna dvakrát nesvědčí, protože čím je více těchto horkých startů, dochází zřejmě k vytěsňování oleje z míst, kde jdou v horkém a pevném kontaktu části motoru v klidu a pak náhle s tímto vytěsněním oleje se opět dávají do namáhavého pohybu při rozjezdu. Vím, je to jen pár vteřin, ale načítá se to, protože jsem se setkal se zkušeností, že u aut, která jezdila se ,,stop startem", a musela jít kvůli závadě na motoru do servisu na generálku, bylo zjištěno jakési zvláštní vylágrování na klice, nebo chcete-li opotřebení třecích částí motoru, které nebylo způsobeno použitím špatného oleje nebo jeho pozdní výměnou, či použitím horších filtrů, protože vozidla byla značkově servisovaná!
Píšu to sem proto, že mnozí opatrovníci právě prahnou po tom nejkvalitnějším oleji, a pak při karambolu s motorem svádějí závadu při opotřebení na tu možnou nekvalitu používaného oleje. Ony totiž studené starty, kdy je olej ještě tužší (i když ještě dostatečně necirkuluje), zanechávají na kluzných částech film, který maže lépe za studena, protože je nabrán z kluzných částí, která v ten moment ještě nejsou ve styku. Čili vytěsnění oleje za tepla z kluzných částí a následné vychladnutí motoru zřejmě tolik neopotřebovává motor tolik jako velké množství teplých startů na křižovatkách při každém zastavení.
Chtěl bych znát váš názor. Děkuji.
Ale kvůli čemu píšu: (chci znát váš názor)
U nových aut je často ve výbavě tzv. ,,stop start", kdy auto v běžném provozu, když zastaví např. na červenou, vypne motor na dobu stání a při rozjetí automaticky startuje a řidič se rozjíždí. Pokud toto řidič ve městě používá, myslím, že to motoru zrovna dvakrát nesvědčí, protože čím je více těchto horkých startů, dochází zřejmě k vytěsňování oleje z míst, kde jdou v horkém a pevném kontaktu části motoru v klidu a pak náhle s tímto vytěsněním oleje se opět dávají do namáhavého pohybu při rozjezdu. Vím, je to jen pár vteřin, ale načítá se to, protože jsem se setkal se zkušeností, že u aut, která jezdila se ,,stop startem", a musela jít kvůli závadě na motoru do servisu na generálku, bylo zjištěno jakési zvláštní vylágrování na klice, nebo chcete-li opotřebení třecích částí motoru, které nebylo způsobeno použitím špatného oleje nebo jeho pozdní výměnou, či použitím horších filtrů, protože vozidla byla značkově servisovaná!
Píšu to sem proto, že mnozí opatrovníci právě prahnou po tom nejkvalitnějším oleji, a pak při karambolu s motorem svádějí závadu při opotřebení na tu možnou nekvalitu používaného oleje. Ony totiž studené starty, kdy je olej ještě tužší (i když ještě dostatečně necirkuluje), zanechávají na kluzných částech film, který maže lépe za studena, protože je nabrán z kluzných částí, která v ten moment ještě nejsou ve styku. Čili vytěsnění oleje za tepla z kluzných částí a následné vychladnutí motoru zřejmě tolik neopotřebovává motor tolik jako velké množství teplých startů na křižovatkách při každém zastavení.
Chtěl bych znát váš názor. Děkuji.