Stránka 4 z 11

Re: Jaké auto?

Napsal: úte úno 10, 2015 11:22
od Itall
Pitris JUNIOR píše:
Itall píše:A vyvážený přístup - to jsem právě já :wink: :lol: .
Nechci bejt urejpanej, ale po tvém prohlášení že nebudeš měnit brzdovku když je čistá, tak si nemyslím že jsi střed... a myslím si že nejsem jedinej kdo by to řekl :wink:
S jistotou bych řekl, že jsem nikde neprohlásil, že nebudu měnit brzdovku, když je čistá :idea: . Naopak jsem po výměně uznal, že reakce brzd se, zdá se, zlepšila. K čistotě staré kapaliny jsem poznamenal, že byla skutečně prakticky čistá - poznámka pouze proto, že se tu psalo o neměněné kapalině barvy Kofoly apod. Ta má tedy po 6-ti letech byla stále stejné barvy (čirá, nažloutlá) i z brzdičů, pouze ze zadních brzd se dal pozorovat nepatrný šlem, toť vše. Takže urejpanej jsi, ale já taky, takže nic :roll: .

Re: Jaké auto?

Napsal: úte úno 10, 2015 20:59
od Pitris
Tohle si napsal :!: A ať si to každej přebere jak je libo....
Itall píše:Předpokládám, že vlhkost se absorbuje hlavně v nádobce, takže servisy, které mění brzdovku jen v nádobce, to vlastně tak moc nešidí 8) a ten, kdo nemění v předepsaném intervalu, také ne, páč v nádobce to vařit asi nebude :idea: . Esli by tedy nestačilo kapalinu vyměnit v delších intervalech a poctivě, spíše kvůli bordelu v brzdičích (který nevím, zda se vůbec odtud vytlačí). Já jsem tedy (ale pšt) kapalinu ještě neměnil (6 let) a zkusmo přes odvzdušňovák teče vždy zcela čistá....

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 12:14
od Itall
Pitris píše:Tohle si napsal :!: A ať si to každej přebere jak je libo....
Itall píše:Předpokládám, že vlhkost se absorbuje hlavně v nádobce, takže servisy, které mění brzdovku jen v nádobce, to vlastně tak moc nešidí 8) a ten, kdo nemění v předepsaném intervalu, také ne, páč v nádobce to vařit asi nebude :idea: . Esli by tedy nestačilo kapalinu vyměnit v delších intervalech a poctivě, spíše kvůli bordelu v brzdičích (který nevím, zda se vůbec odtud vytlačí). Já jsem tedy (ale pšt) kapalinu ještě neměnil (6 let) a zkusmo přes odvzdušňovák teče vždy zcela čistá....
No, a kde je pointa? Kapalina byla čistá a vyměnil jsem ji. Čili z toho neplyne, že ji nebudu měnit, když je čistá :idea: .

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 14:29
od Návštěvník
Itall píše:No, a kde je pointa? Kapalina byla čistá a vyměnil jsem ji. Čili z toho neplyne, že ji nebudu měnit, když je čistá :idea: .
Pointa je v tom, že když byla čistá po 6 letech, může být čistá třeba i po 10 letech. Proto zásadně neměnit, nikdy! :evil: Čert vem bod varu té čisté kapaliny :!:

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 15:30
od Itall
Návštěvník píše:
Itall píše:No, a kde je pointa? Kapalina byla čistá a vyměnil jsem ji. Čili z toho neplyne, že ji nebudu měnit, když je čistá :idea: .
Pointa je v tom, že když byla čistá po 6 letech, může být čistá třeba i po 10 letech. Proto zásadně neměnit, nikdy! :evil: Čert vem bod varu té čisté kapaliny :!:
Bod varu jsme už, myslím, probrali. U DOT4 (tuto mám používat) je mokré minimum 155°C, u řady kapalin je ale vyšší, po jaké době poklesne bod varu z 260°C (nebo třeba i 300°C) na toto minimum, jsem nenašel. Mám zkušenost pouze s normálním provozem u aut a s hobby sportovním nebo hobby závodním provozem u terénních motorek. V žádném z případů jsem nikdy nezaznamenal ani náznak varu brzdové kapaliny, v některých autech i motorkách byla i DOT 3, např. objem kapaliny v moto je zcela minimální a pokud brzdy fungovaly, tak jsem kapalinu vlastně nikdy neměnil, nejdéle tedy 6 let a 3 měsíce u nové motorky. Déle jsem žádnou motorku neměl. U některých starších střepů jsem kapalinu vyměnil při údržbě brzd, které byly v podobném stavu, jako celý střep, a to už předtím, než se stroj dostal ke mě. V autech se měnila kapalina v servisu (Favorit, Fabia), přibližně po těch 2 letech. Potíže s brzdami byly u Favorita a Fábie celkem celkem klasické a známé, u Fáčka větší, u Fábie celkem malé a po mnohem více najetých km, tak jak to každý majitel s přibývajícím věkem těchto aut zná. Nejmenší problémy s brzdami jsem měl zatím u P107, kde jsem kapalinu nechal 6 let. Bylo to odtržení "antivibračního" deklu z destičky s následnou její nepohyblivostí. Nyní jsem dal Ferodo bez deklu a mám za to, že bude pokoj.
K výsledku výměny kapaliny už jsem uvedl, že reakce brzd se mi zdá nyní lepší. Příčinu toho neznám. Třeba
1) se mi to zdá
2) má i na toto vliv absorbce vlhkosti
3) to má jinou příčinu - v jiné vlastnosti staré/nové kapaliny
4) to má jinou příčinu - lépe jsem to odvzdušnil :D
Každopádně se mi nyní brzdy více zamlouvají, takže kapalinu měnit budu častěji, za 2 roky asi ne. To ostatně neudělali ani ve značkovém servisu, s tím, že po 2 letech kapalina "je dobrá". Asi na to mají fórichtunk a byla dobrá. Nebo na to mají hovno a nechtělo se jim dělat... 8)

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 16:08
od Návštěvník
Itall píše:... V žádném z případů jsem nikdy nezaznamenal ani náznak varu brzdové kapaliny, v některých autech i motorkách byla i DOT 3...
Znám dost takových, co nikdy nic nezaznamenali, a pak byli hodně rádi, když jsem jim ji v cizí zemi, 1000 km od domova, vyměnil (často s obtížemi, poněvadž měli kvůli dlouhodobému neměnění totálně zarezlé odvzdušňováky), poněvadž ji v subtropickém létě uvařili hned v prvním sjezdu z většího kopce. :mrgreen:

P.S.: Ty, co se při tom ještě i nabourali, naštěstí řešil někdo jiný.

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 16:19
od Itall
Nemáš jezdit dálavy s těmi, co nemění brzdovku a ještě z kopce "sjezdaří". Ať si (dotyčný Hlaváček) napíše další zásadu: Nemám-li vyměněnu brzdovku, nesnažím se ve sjezdu stačit Návštěvníkovi :P :wink: .

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 18:02
od Pitris
Itall píše:No, a kde je pointa? Kapalina byla čistá a vyměnil jsem ji. Čili z toho neplyne, že ji nebudu měnit, když je čistá :idea: .
Návštěvník píše:Pointa je v tom, že když byla čistá po 6 letech, může být čistá třeba i po 10 letech. Proto zásadně neměnit, nikdy! :evil: Čert vem bod varu té čisté kapaliny :!:
Jardo, dík. Já už to tady zkoušel před 40-ti stránkama - a stejně asi zbytečně :x

Re: Jaké auto?

Napsal: stř úno 11, 2015 23:19
od NOVON
Na brzdovku mám fajný tester.Funguje na principu vodivosti brzdové kapaliny...Kolikrát jsem se až divil..

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 14:47
od Itall
NOVON píše:Na brzdovku mám fajný tester.Funguje na principu vodivosti brzdové kapaliny...Kolikrát jsem se až divil..
Jaký je z něj výstup? Teplota varu?

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 15:44
od lefort
Na co tester? Jednou za dva roky vyměnit a hotovo. Navíc jakou má asi vypovídací hodnotu, když se na "test" použije brzdovka z nádobky, která má úplně jiné vlastnosti než ta u pístku ve třmenu :roll:
Jinak někde jsem ten vysoce sofistikovaný přístroj viděl a ukazuje přibližnou hodnotu varu/tuhnutí.

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 16:21
od Pitris
lefort píše:....jakou má asi vypovídací hodnotu, když se na "test" použije brzdovka z nádobky, která má úplně jiné vlastnosti než ta u pístku ve třmenu....
A právě o tom to je :wink:

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 16:24
od Itall
Pokud by ten přístroj dokázal s nějakou slušnou přesností určit teplotu varu kapaliny, pak by smysl měl. Kapalina v nádržce na tom z hlediska absorpce vody bude spíše hůř, než kapalina v brzdičích, takže by tam byla i rezerva na včasnou výměnu. Mě by taková informace celkem zajímala.

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 16:33
od španěll
a jakou rezervu? 5,10 nebo 20stupňů? kromě toho v brzdičích ta brzdovka trpí jinak

Re: Jaké auto?

Napsal: čtv úno 12, 2015 16:41
od Pitris JUNIOR
Já už se do té brzdovky nebudu motat... Když je to zbytečný říkat, tak je to zbytečný... :roll:
Ať si to každej dělá jak chce, ale až z kopce nezabrzdí, my to říkali :evil: