Stránka 1 z 11

Brzdovka

Napsal: čtv čer 12, 2014 9:38
od Pitris
lefort píše:co říkáte na brzdovku 300+ od MIllera? Přesahuje DOT4, ale na webu mají, že je jen pro "závodní" použití. Brát/nebrat?
Můj názor: bude to brzdovka pro vyšší tepelné zatížení, ale do větších mrazů se moc nehodí....
Takže závodit se s ní dá, ale třeba v zimě na běžné ježdění po městě bude vhodnější asi jiná....

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 10:53
od e1H
Súhlasím s Pitrisom. Ako to nie je auto výhradne na letnú sezónu a jazdy na okruhu, tak by som vzal radšej niečo čo je riedke aj za studena. To sú buď vylepšené brzdovky DOT 4, označované ako ESP, a podobné, prípadne rovno kvapaliny DOT 5.1.

Tu je malé porovnanie brzdivých kvapalín ktoré som robil pred pár mesiacmi, podľa údajov ktoré som našiel na stránkach výrobcov a v ich technických listoch: https://docs.google.com/a/e1.sk/file/d/ ... zBBcTVNTTg.
Mne osobne sa najviac pozdáva týchto 5 brzdoviek, v tomto poradí.:
1. Castrol React DOT 4 Low Temp, TRW DOT 5.1 ESP
2. Shell DOT 4 ESL
3. ATE SL.6, Velvana Syntol HD 265 Plus

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 12:10
od Mick 1
Co se týká brzdovek - v seriovém autě (ač by bylo používáno na občasné kroužení po okruhu) plně vyhovuje standardní brzdová kapalina doporučená pro dané auto.(vždy zvadnou prvně destičky,kotouče,ale přehřátí brzdovky - max rok staré - hrozí výjimečně) Jako samozřejmost je řádné odvzdušnění a propláchnutí obsahu brzdových třmenů právě před okruhovým svezením a zejména pak po tomto ježdění.. Mám dobrou zkušenost s kapalinami ATE, a pokud někdo hodně brzdí na okruhu .. pak ATE Blue :D Racingově využívanou top Castrol SRF - záměrně kvůli ceně nezmiňuji - byť právě sní se setkávám nejčastěji.

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 13:15
od e1H
Castrol SRF je aj tabuľkovo vynikajúca kvapalina, ale to naozaj nie je brzdovka na bežné jazdenie. A jeho cena je taká, že niekto za tie peniaze okrem brzdovej kvapaliny vymení aj všetky brzdové doštičky. :mrgreen:

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 18:05
od lefort
@Fahrer: díky, konečně to někdo pochopil :wink:
Ještě k té brzdovce, ten odkaz na srovnání sem dával e1H, kterému tímto děkuji, snad se nebude zlobit že na něj poukazuju, je na 5. straně tématu Brzdová kapalina. Píšu záměrně sem, jestli se ozve třeba p. Vejvoda, ten Miller 300+ mě na první pohled zaujal. Ate mám teď, vím, že mi "stačí" normální brzdovka, ale v létě často projíždíme třeba Alpské průsmyky, ta "rezerva" v teplotě se může hodit. Šlo mi o to, proč bych takovou kapalinu dle doporučení výrobce (Millera) neměl dávat? Je agresivní? Absorbuje rychleji vlhkost? Viskozitu jsem nenašel, myslíte, že by to byl v mrazech takový rozdíl?

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 19:09
od Mick 1
No s brzdovkou neradno experimentovat.. Věřte mi,že ATE brzdovku pokud ji máte čerstvou nepřehřejete při cestovní jízdě. To co způsobuje vadnutí je průběh koeficientu tření směsi destičky na povrchu kotouče v závislosti na přítlačné síle a teplotě.Po určitém přehřátí směsi (záleží na značce a typu) dost rapidně klesá.. Brzdy jsou předimenzovány (obvykle) a už při konstrukci se řeší přestup tepla do třmene,jeho odvádění a vliv na ohřívání kapaliny.

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 21:48
od Návštěvník
lefort píše:...v létě často projíždíme třeba Alpské průsmyky, ta "rezerva" v teplotě se může hodit. ...
Tak v daném případě je nejdůležitější mít čerstvě vyměněnou kapalinu a správně brzdit, tj. nikoli jemně, zato furt, ale naopak jen občas a intenzivně.

Re: Millers Oils

Napsal: čtv čer 12, 2014 22:03
od lefort
Jasan, toho se držím, plus samozřejmě správné brždění motorem!

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 1:27
od e1H
Ak bude brzdovka čerstvo vymenená, tak aj do Álp stačí "obyčajná" kvapalina. Hlavne aby bol systém poriadne odvzdušnený a k tomu treba vedieť dobre brzdiť, tj. čo najviac motorom (nech točí aj 4000-5000), a keď motor nestačí, tak potom spôsobom ako bolo vyššie uvedené, brzdiť krátko ale silno.
Nie tak ako dokážu niektoré motoristky, že stoja na brzde aj niekoľko kilometrov v kuse. :mrgreen:

K tomu Millersu, tá brzdovka je práve podobná tej Castrol SRF, tj. skôr na závodenie a okruhy. Pri týchto sa totiž brzdy a tým pádom aj brzdová kvapalina behom pár intenzívnych brzdení rýchlo zohrejú a tam už viskozita tej kvapaliny klesá na normálnu úroveň. Ale keby si takouto brzdovou kvapalinou chcel v zime keď je -10°C 500 metrov od domu núdzovo zastaviť, tak by si kvôli vysokej hustote kvapaliny mal tvrdší brzdový pedál a zároveň pomalší nástup brzdného účinku. A toto môže byť rozdiel ktorý rozhodne o tom, či sa stane nehoda, alebo ešte nie. Dvojnásobne to platí ak máš v aute ABS a ESP. Tam automatika potrebuje aby v čo najkratšom čase dokázala kvapalina "sprostredkovať" čo najviac zmien (predpokladám, že všetci vieme vieme ako ABS a ESP funguje), takže ak bude musieť pumpovať viskóznu kvapalinu, tak efektivita pomocných systémov bude nižšia, lebo rovnaký počet úkonov zvládnu iba za dlhší čas.
Rozdiel možno nebude veľký, ale bude určite merateľný, a brzdy sú jednou z tých súčiastok, kde sa šetriť a experimentovať nemá.

P.s.: Mňa čaká výmena brzdovky pri najbližšej servisnej prehliadke.

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 5:51
od Návštěvník
e1H píše:P.s.: Mňa čaká výmena brzdovky pri najbližšej servisnej prehliadke.
Ha, ha, klidně se vsadím, že ji vymění max. v té nádobce, kterou vidíš.

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 5:59
od e1H
O čo sa stavíme? :)

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 6:10
od Návštěvník
O láhev tvrdého alkoholu - k předání na příštím olejářském srazu.
A chci vidět detail (fotku) odvzdušňováku na pravém zadním třmenu teď a těsně po návštěvě servisu. :lol:

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 6:16
od e1H
Vieš že na zraz do ČR sa nechystám a napriek tomu sa chceš staviť iba o fľašu? Toto bol slabý výkrik do tmy. :)

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 6:19
od Návštěvník
No dobře, tak si pro ni zajedu do Blavy! :D

Re: Millers Oils

Napsal: pát čer 13, 2014 6:58
od e1H
Ty mi ju pekne donesieš. :wink: