Stránka 1 z 14

Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: pát kvě 23, 2014 22:19
od Misojogi
ked som dnes isiel favoritom, tak zrazu prestal fungovat motor a nesiel nastartovat ani znovapustenim spojky pri zaradenej rychlosti

odstavil som na najblizsom parkovisku a z motora sa zacal valit husty dym
otvoril som kapotu a tam horelo

vytiahol som starsiu deku a pokusil sa to zahasit, co sa mi nakoniec podarilo
postupnym prikladanim deky aby sa obmedzil pristup vzduchu

otazka ale znie ze preco vobec zacalo horiet

podla vsetko ohen zacal v elektroinstalacii smerom k pravemu svetlu
potom sa chytil alternator, nasledne klinovy remen a ked zacali horiet svieckove kable a kryt rozdelovaca tak motor prestal pracovat
ACpumpa klobuk dolu, bal som sa ze zacne horiet, ale odhorela hadicka ku karburatoru a nic
je to fakt dobra konstrukcia - rata s tym ze teleso je chladene blokom motra a preto zapalnu teplotu benzinu tak lahko nedosiahne
ohen mohol zacat aj nejakym skratom v alternatore od ktore sa chytila instalacia(droty vedu aj k svetlu aj k alternatoru)

zaujimave ze poistky nezafungovali (v pripade skratu by mali vypnut a zabranit tak uvedenej situacii)

opravit si to viem , ale rad by som vedel pricinu aby sa to nezopakovalo

budem rad za kazdu podobnu skusenost a pripadne rady a typy preco to mohlo vzniknut ...

moze byt pricina alternator ?
alebo skor mam hladat skrat v instalacii?

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 5:35
od Návštěvník
Favorit nemá "silové" pojistky, tj. nemá chráněné silové okruhy od alternátoru/akumulátoru k pojistkové skříňce (jak to mají japonské vozy :D ). Tedy jakákoli závaza na izolaci kabelu přenášejícího silový proud může způsobit zkrat s následným požárem. Tím nejohroženějším kabelem je samozřejmě ten, co spojuje akumulátor se startérem: ten není chráněn pojistkou nikdy, neboť při startování jde v podstatě do zkratu, resp. startér si dokáže vzít prakticky vše, co je schopen dodat akumulátor (řádově stovky A). Jenže ten proudový náraz je mžikový (nejvíce proudu teče v momentě zasunutí pastorku startéru a prvního rozhýbání motoru), na což výrobci hřeší a postupně používají stále poddimenzovanější startovací kabel... :x Samozřejmě závada izolace právě na tomto kabelu bývá fatální, přinejmenším pro akumulátor a alternátor.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 9:37
od skodovkar
Pokud uhořela hadička ke karburátoru, tak jak víš, že se nesmekla a nestříkala benzín všude okolo? Klasická AC pumpa nemá důvod hořet, vede z ní pouze úzký výstup a oheň nemá šanci se dostat dovnitř.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 9:38
od Jezevcik
Návštěvník píše:Tím nejohroženějším kabelem je samozřejmě ten, co spojuje akumulátor se startérem: ten není chráněn pojistkou nikdy, neboť při startování jde v podstatě do zkratu, resp. startér si dokáže vzít prakticky vše, co je schopen dodat akumulátor (řádově stovky A).
U mého startéru hrozí spíše problémy spojené s nečinností :D . Docela by mne zajímalo, kolik má za sebou otáček.

Průřez kabelu ke startéru je skutečně důležitý. Je to sice extrém, se kterým se člověk za normálních okolností při správné dimenzi nesetká, ale má zkušenost dokáže ukázat, co se při odběru asi děje. Jednou jsem potřeboval přes druhé auto nastartovat Renault Traffic 2,5 D. Šlo o nouzový stav a jediné, co jsem u sebe měl, bylo pár metrů CYKY 5 x 2,5. Bylo mi jasné, že tak velké proudy ani při zdvojení párů tento průřez nepřenese, ale byla to jediná možnost a tak jsem do toho šel. Třeba to hned chytne, ze zoufalství jsem doufal. To, co následovalo jsem sice očekával, ale ne s tak bleskovým nástupem. V podstatě asi po první vteřině se z kabelu, který byl zkrácen na nutné minimum, začalo po celé délce kouřit. Vše jsem ihned utnul, protože následky mohou být pěkně drahé...
Elektroinstalace je svině, ale se spravedlivými zákonitostmi, co se závislosti množství proudu na velikosti napětí týče a samozřejmě je třeba si to uvědomovat a respektovat.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 11:52
od Pitris
Jestli se to stalo za jízdy, tak se fakt někde buď smekla benzinová hadička a benzin se dostal na výfuk, nebo nastal zkrat na/u altíku, protože startér je v tomto případě "mimo hru"....
PS1: za velkou část problémů v elektroinstalaci v autě/motoru může "jen" špatné ukostření, a co vím, tak konkrétně u Favoritu je ten měděný kostřící pás na dost blbým místě pod motorem :( kde "trpí"; a viděl jsem na embéčku do běla rožhavený bowden k sytiči, když nebyl motor ukostřen a startér si "to vzal" právě přes ten bowden....
PS2: má cenu to vůbec opravovat?

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 12:49
od Misojogi
kabel ku starteru nema problem - jeho izolacia je OK (vtedy sa este nesetrilo podla EU noriem)

ide o instalaciu k pravemu svetlu, alebo altik
ani benzinova hadicka a vyfuk neprichadza do uvahy (su na opacnych stranach motora)
ukostrenie akumulator je priamo na vnutorny blatnik kusok od akumulatora
ale nezdalo sa ze by problem bol tam
má cenu to vůbec opravovat?
mam druhy taky isty Favo az na to ze je zhnita karoseria
maximalne vymenim rozdelovac a alternator (a prave svetlo) plus suvisiace kable, mozno sviecky
vsetky potrebne suciastky mam
skor ide o to aby sa to nezopakovalo ...
Pokud uhořela hadička ke karburátoru, tak jak víš, že se nesmekla a nestříkala benzín všude okolo?
dobry postreh
minmalne ked som sa pokusal nastartovat zaradenou rychlostou a pustenim spojky benzin urcite striekal a zhorsil situaciu ...
ale nepredpokladam ze by to bola prvotna pricina
benzin by striekal na pravy blatnik zvnutra pod altikom (i ked je pravda ze vypary by sa mohli zapalit iskrou z altika, kym steka dolu na susplech)


mimochodom nemohol som potom zaspat, predstava toho co sa mohlo stat (keby sa mi nepodarilo uhasit ohen) je dost desiva.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 16:19
od Návštěvník
Misojogi píše:...ukostrenie akumulator je priamo na vnutorny blatnik kusok od akumulatora
ale nezdalo sa ze by problem bol tam...
Pozor, Pitris psal o ukostření agregátu, což je něco jiného! :idea:

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: sob kvě 24, 2014 16:44
od Pedro
Pokud to je hodně ohořelé,nemáš SKORO šanci najít zdroj. Znova to vše zapoj a uvidíš časem. Blbá rada ale ....
Mě se stalo,že praskl,nepatrně jeden vývod z plastové baňky,pod vzd. filtrem,z ventilu s kuličkou. A lehce to nacákávalo na parohy.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 1:22
od Misojogi
tak som sa na to pozrel s odstupom casu dokladnejsie
na AC pumpe bol zle nalisovany vyvod, ktory sa uvolnil a benzin striekal do priestoru
namiesto toho aby isiel hadickou do karburatoru
(hadicka bola pripevnena srobovacou svorkou takze drzala)
benzin sa zacal vyparovat a vypary boli zapalene iskrou z alternatora(pravdepodobne)
tak sa chytili aj kable vedla praveho svetla, kable z indukcky na sviecky atd
a nakoniec aj plastovy kryt nasavania na karbeci (ten dlhy vyvod, nie to okruhle ufo)

takze dolezite vediet ze som tomu nemohol zabranit
(chybna bola nekvalitna AC pumpa kde sa uvolnila vystupna trubicka zalisovana do telesa AC pumpy)
Kovova trubicka vyvlecena z AC pumpy totiz v hadicke do karbeca stale je - hadicka nezhorela

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 1:26
od Misojogi
Pozor, Pitris psal o ukostření agregátu, což je něco jiného! :idea:
musim pozriet ako je to riesene na Favorite
altik je priamo pripojeny na blok motora, ale treba pozriet spojenie motora a kasne z elektrickeho hladiska

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 6:34
od Návštěvník
Misojogi píše:...altik je priamo pripojeny na blok motora...
I kdyby nebyl spojen přímo, tak je s agregátem v naprosté většině případů (Toyotu Previi 2,4 4x4 nemáš :lol: ) elektricky propojen konstrukcí svého zavěšení.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 9:32
od skodovkar
To je zcela typická chyba u všech škodovek. Ať už to jsou nátrubky na pal. čerpadlech nebo na karburátoru.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 13:33
od Misojogi
typická chyba u všech škodovek
to ako doteraz nikto neriesil?
ved asi nie som prvy a horiace auto (keby sa to rozsirilo) naozaj nie je sranda

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 13:48
od skodovkar
Můžeš je zkusit zalít nějakým lepidlem na příslušné kovy. Je to dáno konstrukcí. Časem a vibracemi se uvolní.

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Napsal: ned kvě 25, 2014 13:53
od Misojogi
pridavam obrazky aby ste si to uzili aj vy
a
skoda ze nemate tlacitko SPOILER , ktore by obrazky zakrylo a dali by sa odkryvat
po kliknuti na obrazok sa zobrazi na stranke uploadu
a tam po kliknuti sa rozvinie do velkosti cize vidno aj male detaily ked si to rozklikate
za zmienku stoji detail hadicky z karbeca a detail ACpumpy
jasne vidno ze sa to vytrhlo z duraloveho vylisku von ...

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek