Stránka 10 z 20

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: sob pro 07, 2019 17:13
od Shi
Při nízké teplotě spoustu energie z alternátoru zkonzumují spotřebiče (elektrické topení, vyhřívání sedaček, vyhřívání zadního skla), takže na dobíjení nemusí zbýt energie skoro žádná. V zimě jsou krátké trasy problém, zejména pokud auto stihne mezi pojížďkami vymrznout. Je to o důvod víc chvilku nechat zahřát motor na volnoběh a pak nejezdit v zimě ve zbytečně nízkých otáčkách, ale držet otáčky spíš poblíž 3000 ot/min, než poblíž 2000 ot/min.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: sob pro 07, 2019 18:50
od Durex
Shi píše:Pokud je akumulátor nový a auto startuje dobře a dobíjí dobře, tak stačí jet jen pár minut a energie je zpět. Těch 5 km je při 60 km/h rovných pět minut a to stačí.
Myslím,že se to nebude týkat ale aut s inteligentním dobíjením resp bude záležet na podmínkách ...
Shi píše:v zimě ve zbytečně nízkých otáčkách, ale držet otáčky spíš poblíž 3000 ot/min, než poblíž 2000 ot/min.
Já abych se přiznal,tak sem dobíjecí soustavu u aut nezkoumal,ale u moto je úplně jedno,kolik to točí ... Resp tvrzení,že by dobíjecí proud byl větší s otáčkama by znamenalo,že nefunguje regulátor dobíjení. Dokonce některé moto na volnoběh dobíjí víc,než třeba v 10 000 ot ... Ale jak říkám,auta jsem nezkoumal ...

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: sob pro 07, 2019 19:03
od Shi
Trochu problém jsou auta se start-stop systémem, ale dokud je akumulátor O.K., tak to taky bude bez problémů. Proud dodávaný alternátorem roste docela výrazně s otáčkami až zhruba do otáček, kde je moment motoru maximální.
Např nějak takto:
Obrázek

Zdroj: http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ternat.htm

Inteligentní (polovodičový) regulátor se pak stará, aby proud a napětí jdoucí do akumulátoru nepřekročily stanovené meze. Ale existovaly i elektromechanické regulátory, ty měly inteligence pomálu.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 7:56
od Hombre
Tady si někdo plete dynamo a alternátor. Dynamo, čím větší otáčky, tím větší napětí ale stejnosměrné. Regulátorem se reguluje napětí. Proud je částečně regulován snižováním napětí regulátorem i otáčkama motoru.
Alternátor dává střídavé napětí , proto regulátor převádí přes ŘJ střídavé napětí na stejnosměrné a reguluje proud a ne napětí, kde má jít dle více hodnot snímaných pod kapotou. Při poruše regulace ŘJ, nastupuje grécův můstek pro možnost dojetí.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 12:32
od Bramborak3
Ja mám v Bmw 3.0 R6 75ah baterku. Možná větší kvůli vyhřívání sedaček, apod. Krátké trasy jezdim výjimečně. Většinou aspon 15-20km. Dost i 50km +. Takže baterka v klidu. Radio mám zaple tak 1x do roka. Spíš si užívám zvuk motoru a vyfuku. Jízda s ženskou je jiná..ta bez radia do auta nesedne

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 19:19
od Shi
Bramborak3 píše:Ja mám v Bmw 3.0 R6 75ah baterku.
Větší motor potřebuje větší startér a ten si vezme větší proudy. No a baterka s větší kapacitou v rámci dané produktové řady umí dodat i větší proud. S vyhřívanýma sedačkama (a další elektrovýzbrojí) to souvisí jen trochu.

Proudový odběr při startu dobře dokumentuje doporučená velikost (potřebný průřez) startovacích kabelů pro jednotlivé kategorie motorů. Kabel, který stačí na benzínový dvoulitr na třílitrový šestiválec mnohdy nestačí. A třílitrový šestiválcový diesel je ještě úplně jiná kategorie.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 20:16
od torro
Hombre píše:.... proto regulátor převádí přes ŘJ střídavé napětí na stejnosměrné .....
Tohle je nesmysl. Regulátor reguluje napětí, potažmo proud (Ohmův zákon) a na usměrnění je v alternátoru diodový můstek.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 20:31
od skodovkar
Shi píše:...Ale existovaly i elektromechanické regulátory, ty měly inteligence pomálu.
Regulační relé se dá seřídit šroubovákem :wink:

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned pro 08, 2019 20:39
od Pedro
Tady je vic nesmyslu.Proud napeti odpor.
I ta regulace dobijeni.

Dynama (budiz jim smrt... hurá) uz nejsou. A jejich regulace... Naposledy v mych rukou vojenska T 111 a moje S 1000mb.
Nejsem moc moderní poloclovek, ale dyno mi nechybi. Stejne tak vibrační regu za altikem.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: úte pro 10, 2019 17:12
od bjukemen
Vibracny? To bol aky?

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: úte pro 10, 2019 18:19
od Brembo
niektoré dynamá mali dvojitu reguláciu-reguloval sa prud i napatie. Trojfazové alternátory na autách maju reguláciu napatovu-reguluje sa len napatie. Prud sa nereguluje vzhladom k charakteristike alternátora a nie je možné ovplivnit velkost prudu regulácoiu. Alternátor sa reguluje u aut spínaním budiaceho prudu pre rotor. Napatie sa reguluje skokovo spínaním a vypínaním budiaceho prudu. Elektronické regulátory maju len jeden stupen,su presnejšie a rýchlejšie a spolahlivejšie. Naproti tomu elektromagnetické mali často reguláciu dvojstupnovu,čo zabezpečovalo stálejšie napatie, menšie pulzi napatia a jemnejšiu reguláciu. Boli ale menej spolahlivé,museli sa nastavovat a kontrolovat.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: stř úno 05, 2020 20:39
od bjukemen
auto startuje stale slabsie, nizke otacky startera a o to dlhsie trva kym CR pumpa natlaci dostatocny tlak do rampy, cez vykend vyberiem starter a v pripade potreby ho zrepasnem

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned úno 09, 2020 11:45
od Brembo
Tak hlásim,že moja Varta Silverová je po 3 rokoch na odchode. Nedokáže trvalo udržat napatie nad 12,5V,musím dobíjat tak každé 2 mesiace,inak je to na otáčkach spuštača poznat. Včera neodborný test kapacity-zapnuté zapalovanie a zapnuté predné hmlovky+ventilátor kurenia,po 30 minutách pokles napatia pod 10V. Hláššky na displeji-stav dobíjania,systém proti krádeži. Pri pokuse o štart okamžité vypnutie systémov. Po nabití cca 2 hodiny :x a odpojení nabíjačky napatie 12,4V .Povodná GM vydržala 6 rokov. V predchádzajucej Vectre Exide už po umrtí išla na 7. rok. Najbližšie pojdem do Yuasi.

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: ned úno 09, 2020 23:03
od Misojogi
moja Varta Silverová je po 3 rokoch na odchode.
bavil som sa preddvomi rokmi s ludmi z velkoskladu a hovorili ze Varta mala celu seriu vadnu (znizena zivotnost) takze mi odporucaju Exide, idealne exide premium
nasiel som si na internete dobru cenu a kupil tu, zatial sa drzi bez problemov

Re: Jaký nový AKU?

Napsal: pon úno 10, 2020 7:56
od bjukemen
u mna nakoniec nebola galiba v baterke ale v statri, vybral som ho spravil rozborku a uhliky kratke plno prachu a spiny a hlavne ziadne mazivo, tak som dal nove uhliky, klzne a ihlickove lozisko namazal a cuduj sa svetu,motor startuje o polovicu rychlejsie a napatie neklesa pod 10V ale pri starte je 10,8V