Stránka 1 z 6

Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: ned lis 03, 2013 15:44
od Pitris
Možná to někomu pomůže při koupi ojetiny.... Z hlediska spolehlivosti je lepší, když tam není.
U vozů VW se filtr pevných částic - DPF pozná podle kódu 7GG na datovém štítku výbavy vozu.
A při "pátrání" po DPF pomůže i hodnota kouřivosti, tzv. součinitel absorpce.
0,50 nebo 0,51 značí přítomnost DPF, jestli je tam přes 1,00, filtr pevných částic tam není....
A pokud tam má být a není, na emisích při STK bude s největší pravděpodobností problém....

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: ned lis 03, 2013 16:17
od Autoxxxrady
Na emisích problém nebude. Tam je to jednoznačně daný, že vozidlo homologované s DPF, které ho má ostraněno nemůže projít. I když splňuje kouřivost, která se měří hodně tolerantně. V ČR zatim tohle nefunguje, že by vozidla s vykuchanými filtry byla odstavena.

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: ned lis 03, 2013 19:44
od bjukemen
a o to ide, hoc sudruhovia to nepremysleli dost dobre, koppec aut bez DPF prejde emisou bez protekcie, ale DPf tam byt musi, a ked prebieha regeneracia vtedy by som to dal zmerat z vyfuku ide pekne svinstvo..ale to uz nezaujima nikeho...za mna DPF rozhodne nie.. ine veci nam zamoruju ovzdusie..napr uhelne elektrarne a podobne.. :wink: :idea:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: ned lis 03, 2013 21:07
od skodovkar
Za mě DPF ano! Je to další hřebík do rakve brikeťákům :wink: Benzííííín Obrázek

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: ned lis 03, 2013 22:52
od Colommbo
skodovkar píše:...Benzííííín Obrázek...
U Pecinů máš u mě paňáčka... :wink:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 18:13
od Pitris
Colommbo píše:....paňáčka... :wink:
Toho do něho asi nedostaneš :P

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 18:33
od Colommbo
Já vím, Bohumile, já vím... :) Ale celý život se řídím heslem slíbíš - nezarmoutíš... :oops: A ten kluk mi prostě udělal radost... :wink:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 18:50
od Itall
Zrovna tuhle jsem si říkal - před revolucí smrděli Trabantíci, dneska zas nafťáci, nejvíce friťáci :roll: .

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 18:56
od bjukemen
neviem o to ze by naftak smrdel viac ako benzin.. asi zijem niekde inde :p

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 21:06
od Durex
Tak jinak,dnešní nafta nesmrdí,ale nevoní tak,jako dobře spálený benzín :wink: :lol:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 21:30
od bjukemen
..ako nemame nic benzinove tak benzin mi strasne smrdí, zabite ma.. i tak ste sa spikli vsetci proti mne :!: :!:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: pon lis 04, 2013 22:09
od skodovkar
Po benzínu mě pálí urputně žáha, ale spálená nafta třeba z Tatry mi opravdu smrdí. Díkybohu za DPF na městských busech. Jak se praví, co oči nevidí, to srdce nebolí. V tomto případě to platí dvojnásob, protože díky DPF se emituje ten nejjemnější prach, který se jen tak neusadí a poletuje :|

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: úte lis 05, 2013 1:21
od bjukemen
ale tu bola rec o beznom diesli kde je oxidacny kat, a ta vona z neho mi pride milsia ako vona po benzine..a ty tu zamiesas smrdlavu tatru :evil:

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: úte lis 05, 2013 7:54
od Jan Nowak
No nevím... Podle mě je DPF zlo a nesmysl - jak už tu bylo psáno: Normálně OK, asi to nějaké částečky navíc zachytí. Ale při regeneraci? A nebo "nedej Bože" při jeho výměně z důvodu zanešení - tyhle fujtajbly už soudruzi z EU neřeší...
Mám naftovou Mazdu 6 (trochu Bohužel "z donucení"). Plní EURO4 a přitom DPF nemá. Jiná auta plnící tuto normu ho již mají. OK - EURO5 by bez DPF asi nesplnil žádný nafťák.

Mazdy 6 s tím samým motorem, ale o rok mladší už DPF mají.... a spotřebu mají v průměru o 0,8l/100km vyšší.
Fakt nevěřím, že DPF má jakýkoli pozitivní dopad na životní prostředí.

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Napsal: úte lis 05, 2013 9:35
od emge
Zmyslom DPF je zbierať škodlivé častice v obývaných miestach (pri jazde v meste) a vylúčiť (vypáliť) ich pri jazde mimo mesta. Takže svoju logiku to má. Logiku nemá kupovať si diesel v osobnom aute určenom pre jazdu po meste.
Moderné diesele spaľujú naftu pri vyšších tlakoch a tým vznikajú menšie pevné častice - mikročastice. Tie sú vraj už tak malé, že prenikajú do organizmu človeka už cez jeho pokožku. Takže človek ich ani nemusí vdychovať, aby mu škodili. Pritom sú rakovinotvorné.
K výrobe dieselov motivujú automobilky hlavne nezmyselné "euronormy", ktoré sú zamerané na emisie CO2. Tu dosahujú diesle lepšie výsledky pri meraniach. CO2 je však na rozdiel od pevných mikročastíc neškodný plyn, ktorý vydychuje každý živočích (vrátane človeka) a potrebujú ho pre svoj život rastliny.

Začínajú pribúdať názory a už aj hnutia proti dieselom v osobných automobiloch:
http://www.antidiesel.eu/_dom/antidiesel.eu/cz/