Stránka 1 z 11

Vzduchove K&N filtre

Napsal: úte čer 18, 2013 15:20
od boris
čo hovorite na kvalitu a aký rozdiel ste zaznamenali po namontovaní do auta ?

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: úte čer 18, 2013 19:28
od Pitris
Já používám "klasiku" s výměnou po 15-20-ti tkm, ale něco o sportovních vzduchových filtrech je tady:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: stř čer 19, 2013 11:57
od Pedro
Já ho měl v závodnim autě,jako hrubý čistič na hrdle karbecu,tzn konický,bez boxu.
Pak na sériovym,s karbecem,který se musel kvůli filtru přetryskovat.
Dále na monovstřikovym motoru v sériovém fiatu,jen se více špinilo sací potrubí a nad klapkou.
Potom v MPI toyota,kde to bylo spíš průser.
V jedné z motorek,kde se zasírel přední karbec,po obalení filtru látkou na hrubou filtraci do vysavače,problém zmizel. Ten byl v airboxu.
Můj závěr,filtr pustí více vzduch,ve vyšších ot zejména,jenže musí se s tim kamárádit ř.j.,ev. karbec.
Bohužel něco za něco,propustí i víc humusu. Nemyslim si teda,že pro běžné použití je to něco pozitivního.
Nevim jak je to a turbomotorů.
Moje zkušenosti mi velí,že do toho už nejdu,filtrace není kvalitní,sairait tam za nim prostě časem je a co si nasaje motor ...
závodní účely,klidně,tam je životnost agregátu otázkou,ale do sériáku,s běžným užíváním,prdlajs,radši dle pohledu dle potřeby vyměnit nějakého Mana,Championa....,za pár kil,a vim že to filtruje.
Nikdy neměnim klasické filtry dle KM,ale podle stavu.
Jo a taky je to povinnost v tuningových autech,hen ty KN,Green ...,


:mrgreen:

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: stř čer 19, 2013 21:13
od Harry
boris píše:čo hovorite na kvalitu a aký rozdiel ste zaznamenali po namontovaní do auta ?
Pokud je to jediná úprava na seriovém, nikoliv závodním motoru, tak jsou to jen vyhozené peníze.
Samotnou záměnou filtru se docílí pouze větší hlučnosti sání, a nic víc. :!:
To si můžu dát na sací hrdlo starou dámskou silonku, chytit jí tam gumou na zavařování, vyhodit starej filtr, a mám to samý.... :wink: Jenže zadarmo. :lol:

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: stř říj 30, 2013 12:29
od Ještěr
Zlí jazykové tvrdí, že u turbomotorů se napouštěcí olej z filtru usazuje na lopatkách turba, kde na sebe může navázat prach (bavlna nefiltruje až tak ideálně) a dochází k vydírání styčných ploch. Nemám důvod jim nevěřit. Jinak u soutěžáků je to relativně jedno, tam se běžně po závodu rozebírá celý motor, včetně čištění.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: stř říj 30, 2013 13:07
od Brembo
na styčné plochy sa tak isto usadzuje i motorový olej z odvetrania klukovej skryne,a usadzujuci sa prach nehrá rolu ale prach,ktorý medzi lopatkami preletí a narazí na ich hrany.Takéto opotrebenie lopatiek sa vyskytuje i u áut a strojov s bežnými sériovými filtrami,stačí malá netesnost na sacom potrubí alebo nevhodný sposob udržby-nečistenie filtra a a nevhodný výmenný interval a je to.Turbo diesel dokáže i s uplne zaneseným filtrom pracovat normálne,a ked to už inak nejde,bezproblémov pretrhne filter,len aby sa dostal k vzduchu. U auta som žiadny výraznejší rozdiel nepostrehol,no u moto to cítit bolo dost,motor bol dravší a vyhrábaval sa zo všetkých otáčok živšie ako so štandardným z netkanej textílie-35 € kus.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 10:12
od emge
Ještěr píše:...bavlna nefiltruje až tak ideálně...
To by som netvrdil, čisté nasávacie potrubie za bavlneným filtrom hovorí niečo iné.
Už sa o tom hodne diskutovalo tu:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html
O bavlnený filter sa ale treba pravidelne starať. K môjmu Greenfiltru výrobca v návode odporúčal čistenie a impregnáciu cca 2x do roka (prispôsobiť podľa reálnej prevádzky).

K oleju sa vyjadril už Brmebo a môžem s tým len súhlasiť. Oproti výparom motorového oleja je impregnačný olej len kvapka v mori. V praxi to dokazuje fakt, že škrtiacu klapku je potrebné čistiť aj u áut, ktoré bavlnený vzduchový filter ani "nevideli". Na zanášanie škrtiacej klapky má vplyv hlavne teplotný režim motora a stav olejovej náplne. K turbu sa neviem vyjadriť, ale bude to asi podobné.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 10:26
od Pedro
Pro běžné použití sériového motoru je sportovní tůningáč jen ozdoba,placeo.
Může změnit v plnym knedliku zvuk sání,ano ale jak výše píšu,pro běžné užití nesmysl.
Celý systém sání u sériáku býva + - nastaven na nějaké hodnoty,následně vsřikování,poměry,časování ... a spousta věcí. Čím modernější,obecně vzato,blbější,motor,tím hůře.
Bohužel,je pravda,že postí více mikrosraček než kvalitní origo. o tom se s nikym nehodlám bavit,tady mám za sebou dost zkoušek.
Musel by se neustále vlhčit olejem.
Staří kusy si jistě vzpomenou na filtry tater,líz,různých prac.strojů...,co bylo součástí filtru,že ?
Fuj tam bejvalo sraček,ruce nešly umejt a my jako učedníci a pak zobákové,ble... Buď toto nebo odsekávat pakny.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 14:43
od NOP
emge píše: To by som netvrdil, čisté nasávacie potrubie za bavlneným filtrom hovorí niečo iné.
Už sa o tom hodne diskutovalo tu:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html
Naprosto souhlasím. Měl jsem v minulosti GREENa, nyní K&N. Pravidelně kontroluji sací potrubí za filtrem vytřením čistým bílým bavlněným hadříkem. Ještě jsem nezjistil jakékoliv znečištění, natož mili, mikro, nano, piko či angström sračky (ale vážně, pod mikroskop s tím nepolezu). Ale naopak jsem viděl toto sací potrubí již několikrát pěkně "zaprasené" (stačilo tam strčit prst) poté, co tam byly běžné papírové filtry. Pravdou ale je, že to nebyla moje auta a nevím, jak byla provozována. Možná se majitel domníval, že vzduch. filtr podobně jako třeba olej v převodovce je "doživotní náplň" :lol: :mrgreen: . Já jsem tyto filtry používal pouze v turbodieselech a to proto, že ty motory šly výrazně lépe do otáček "odspodu". Do současnosti, když tu "bavlnu" čistím, tak do boxu strčím původní papírák, opakovaně si ověřím, že to není ono a vracím se k bavlně. Dle mého názoru to smysl má. Alespoň pro mne. Hlavně poté, co nějaký dobrák :evil: vymyslel DPF a tím ty motory doslova zadusil. A opravdu tu již bylo na toto téma napsáno hodně - viz shora emge a Pitris...

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 15:01
od emge
PePe píše:...Celý systém sání u sériáku býva + - nastaven na nějaké hodnoty,následně vsřikování,poměry,časování ... a spousta věcí. Čím modernější,obecně vzato,blbější,motor,tím hůře...
Súhlasím, lenže tieto hodnoty ovplyvňujú aj zmeny vlastností papierového filtra počas jeho životnosti. Iné vlastnosti má nový filter a iné zanesený filter. Vlastnosti papierového filtra sa menia tiež podľa vlhkosti vzduchu.
Použil som bavlnenú filtračnú vložku v originálnom boxe a to nie je zásadný zásah do systému nasávania. Filter má konštantné vlastnosti, ktoré sa nemenia ani pri zmene vlhkosti (v daždi). Nižší odpor vzduchu sa logicky prejaví pri úplnom otvorení škrtiacej klapky. Pri novších motoroch, kde škrtiacu klapku otvára RJ a jej otvorenie nezodpovedá polohe "plynového" pedála, to môže byť otázne.
O filter sa pravidelne starám a ako som už spomínal, nasávacie potrubie za filtrom je čisté. Používam ho už asi 10 rokov a svoje rozhodnutie hodnotím pozitívne. Ale chce to aj iný prístup zo strany vodiča k údržbe. Pre niekoho je vhodnejší filter, ktorý po X km vymení. Bude asi menej riskantné zabudnúť na výmenu papierového filtra, ako na vyčistenie a impregnáciu bavlneného.
Mikročastice prepustí aj papierový filter, hlavne nový filter toho prepustí viacej. Ale o tom sa tiež už diskutovalo. A tiež nie je filter, ako filter.

Text z mob.internetu

Napsal: čtv říj 31, 2013 16:30
od Pedro
Ja mam sve tvrzeni podlozene dlouhou praxi z remesla a zavodu,ty take,nazory se v necem lisi.
Stojim ale za tim,ze pro bezneho uzivatele je to kontraproduktivni,navic s castou udrzbou.
Sport a zav.ucely ano,turbo ano 2x

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 20:06
od Pitris
emge píše:....lenže tieto hodnoty ovplyvňujú aj zmeny vlastností papierového filtra počas jeho životnosti. Iné vlastnosti má nový filter a iné zanesený filter....
Pokud ho tam necháš dlouho (někdy i podle předpisu výrobce), tak ano. Když ho ale budeš měnit po 15-ti tkm v běžných podmínkách, tak se ty "nastavené" hodnoty moc nezmění. A když si vezmeš cenu obyčejného a bavlněného filtru, kde ale ani jeho vyčištění a napuštění olejem není zadarmo, tak se u většiny aut aspoň 75 tkm vyplatí ten papírový.... 8) Ale mírný nárust výkonu s bavlněným může být někdy znát.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: čtv říj 31, 2013 21:06
od bjukemen
..sice tomu nikto neverí, ale vplyv balvnaku bol merany na nejakom motore kde bol preukazany lepsi priebeh resp vykon motora ( mozno zanedbatelny) pre vas...

..ja som sa uz vyjadroval a za mna rozhodne ano... tiez sa hodlam papierak vymenit ( zvlast ked uz boli nejake upravy na motore)

..a druha vec je prasnost ,menim filter zadrbany po 7500km 2x do roka a ked je cena origo filtra nastavena vysoko zase sa oplati bavlna ( zvalst v elite po zlave 40%)

..tiez som testoval filtraciu filtra papierovim obruskom v sani a vzdy bol cisty, narozdiel, teraz papierak stale je tam prach

Text z mob.internetu

Napsal: pát lis 01, 2013 2:01
od Pedro
Menim co 2r,u me to je max 10tkm.
1x rocne vytru abox,vyfoukam f proti srsti a kouknu na klapku,je pod boxem. Stale jak psi gu...
Pouzivam uz jen fy Champion (svice,oil,air.) kvalita solidni,ceny vyhovujici. Uz zadne experimenty.

Re: Vzduchove K&N filtre

Napsal: pon led 13, 2014 1:40
od Hombre
Fyzika - filtr, který nemá odpor při sání , nefiltruje. Pro lepší " dýchání" motoru, se zvětšuje filtrační plocha filtru , větším vzduchovým boxem pro větší filtr, ne nasazením hříbku K+N, s průchodností dámské punčochy na sací rouře. :lol: