Stránka 1 z 10

Manuál nebo automat

Napsal: čtv bře 14, 2013 0:54
od Harry
Itall píše:Nebo taky možnost - naučit ženu řadit (motivační prvek - emancipovaná žena zvládne i /něco tak náročného jako/ řazení v autě). Pak bude výběr auta jednodušší. Za pokus by to možná stálo (přece není /úplně/ blbá, ne?). :roll:
Italle, promiň, :!: ale jezdit v dnešní době s manuálem po městě se nedá nazvat jinak, než neštěstí,.... nebo taky "pí*ovina".... :wink: :)
Mimo jiné, tedy hlavně nervů, :wink: náklady na opravu spojky....

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 1:06
od Harry
skodovkar píše:Koupil bych ženě Legend, má to slušnou výkonovou rezervu, je to automat a je to bezpečné :D
Upřímně, (pokud se jí nechci zbavit, :lol: ) tak já taky, páč velký auto je lepší než mrňavý. :!: Záleží na tom co chce, ale ta umanutost na malá auta se může někdy vymstít. Vidíme to denně v tv bedně.... :(
Svojí první ženu jsem naučil napřed jezdit s náklaďákem. Aby se pak nebála normálního auta, jako Mercedes, nebo Volha.... :wink: :)
(Měl jsem certidfikát na učitele autoškoly.)

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 8:48
od Colommbo
Teda při vší úctě - automat mi nesmí do baráku (auta)... :)

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 11:48
od Harry
Colommbo píše:Teda při vší úctě - automat mi nesmí do baráku (auta)... :)
Tak teda, s veškerou úctou, koukám, že jsi pěkná "konserva".... :lol:

Mě už ježdění moc nebere, jedu jenom, když nutně musím. Jsem otrávenej jak malajskej šíp, kdykoliv se dostanu do provozu, tedy slušně řečeno mezi ostatní účastníky silničního provozu. (Chtěl jsem napsat mezi ostatní ignoranty, tupce a gaunery, ale protože jsem slušňák, tak jsem to nenapsal. :lol: ) Pak si musím vždycky zapálit bago, a AT mi aspoň nezdržuje od kouření..... :lol:

Automat je pohoda, dneska si můžeš na moderní AT řadit jak chceš; tedy pokud chceš, nebo vůbec nemusíš... Taky, pokud včas a správně vyměníš nebo Ti někdo vymění ATF, tak odpadnou náklady s výměnou spojky.... To je dost podstatný a citelný finanční rozdíl, konkrétně u mne cca 4.000 proti 20.000 na 100 tkm.
Hlavně Tě, ani mě, :) v kolonách a zácpách nechytají křeče do levé nohy, ve které já mám artrosu (4. stupně ze 4 možných).
Za pár let už klasické MT nebudou existovat, vyjma veteránů. :lol:
Až mi navštívíš, svezeš se v mém Subárku, a uvidíš, že se s tím dá i "závodit"..... :wink: :)
Já s Tvým Oplíkem jet netoužím, páč nerad týrám auta, která neznám, a špatně mi funguje levá noha. Až se svezeš, přijdeš na to, že až Ti Tvůj miláček doslouží, koupíš si "něco" s AT........... :)

Re: Re:

Napsal: čtv bře 14, 2013 12:22
od Itall
Harry píše:
Jezevcik píše:Co třeba Yaris s MMT?Někde jsem kdysi četl,že má se srovnatelným motorem menší spotřebu než u manuálu.
To je dobrá volba.
Mimo jiné, každý solidní automat novější koncepce má menší spotřebu než manuál. :!: :idea:
Drahé automaty luxusních modelů jsou i svižnejší než tytéž manuály.... :wink: :!:
Hm, a nezáleží u manuálů také na tom, kdo tím klackem manipuluje :idea: ?

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 20:28
od Pitris
Harry píše:ale jezdit v dnešní době s manuálem po městě se nedá nazvat jinak, než neštěstí....
Vidíš, já nedám na manuál dopustit :wink: Ale je fakt, že automat je (možná) pohodlnější (pro ženskou)
Harry píše:....náklady na opravu spojky....
Jaké náklady :?: Spojku mám původní - už přes 230tkm, a stále je v pohodě :wink: a troufnu si napsat, že dobrá manuální převodovka vydrží daleko víc, než automat....

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 20:45
od Colommbo
Manuál nebo automat je věčné téma podobně jako benzín či nafta nebo blondýnky či brunety a dá se o tom debatovat do zavíračky... :)

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 22:17
od Harry
Pitris píše:
Harry píše:ale jezdit v dnešní době s manuálem po městě se nedá nazvat jinak, než neštěstí....
Vidíš, já nedám na manuál dopustit :wink: Ale je fakt, že automat je (možná) pohodlnější (pro ženskou)
Ty taky nejezdíš po městě, Ty jezdíš po štatlu.... :lol:
Automat je určitě pohodlnější pro všechy. :wink: Až budeš starší, poznáš to sám.... :)
Pitris píše:
Harry píše:....náklady na opravu spojky....
Jaké náklady :?: Spojku mám původní - už přes 230tkm, a stále je v pohodě :wink: a troufnu si napsat, že dobrá manuální převodovka vydrží daleko víc, než automat....
Jó, Honda + dobrej řidič je jiná káva, než průměrné auto a průměrný řidič. Na většině vozů nevydrží spojka 100 tkm, pokud občas jezdí po městě. Navíc některé spojky, zvláště u sportovně laděných vozů jsou velmi nepříjemně tvrdé.

Můj závěr: Nenašel jsem zdraví, ani nervy na hnoji, :!: proto mám automat. :wink: :)

A pro ženskou do města je automat určitě lepší. :idea:

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 22:39
od Harry
Colommbo píše:Manuál nebo automat je věčné téma podobně jako benzín či nafta nebo blondýnky či brunety a dá se o tom debatovat do zavíračky... :)
Jak pro koho.... :lol:
Já bych si Diesela už nikdy nepořídil. (Měl jsem jich šest.) Jediný, zato pádný důvod je kvalita české nafty. :evil: Něco jiného by bylo, kdybych bydlel u německých hranic....

Dobrý automat je "k nezaplacení", šetří nervy i kapsu.
Jinak dávám přednost blondýnkám, i když jsem se brunetám nevyhýbal.

V kolik je ta zavíračka? Víš co, dej mi ještě jedno,... nebo radši rovnou dvě, ať nemusíš moc courat! :lol:

Re: Auto pro zenu

Napsal: čtv bře 14, 2013 22:50
od LUKE
Celkom zaujímavá diskusia... :wink: Musím sa priznať že som vyznávačom náboženstva Benzín a Manuál :wink: :D Vlastné auto mám v benzíne a manuál prevodovke ale v práci mám 6 služobných aut a všetko su to nafťáky... 5 z ich je manuál a jedno automat.A musím priznať (aj keď s ťažkým srdcom :lol: ) že ten automat má niečo do seba.... Mal som s ním iba jeden problém a to moja neposedná ľavá noha... :D zvyknúť sa dá asi na všetko ale tak či tak mi zatiaľ automat a nafta do auta nesmú... :wink:

Re: Auto pro zenu

Napsal: pát bře 15, 2013 1:07
od Harry
LUKE píše:Celkom zaujímavá diskusia... :wink: A musím priznať (aj keď s ťažkým srdcom :lol: ) že ten automat má niečo do seba.... Mal som s ním iba jeden problém a to moja neposedná ľavá noha... :D zvyknúť sa dá asi na všetko ale tak či tak mi zatiaľ automat a nafta do auta nesmú... :wink:
Opravdu zajímavá diskuse.... :)
Může mi někdo z těch odpůrců automatu logicky zdůvodnit, proč mu auto s AT nesmí do baráku :?: .... :wink:
To zdůvodnění, pokud pomineme staré automaty, a budeme brát v potaz ty moderní, tedy zhruba od r. 2004, mi tu stále chybí. :!: :mrgreen: :!:

Dnešní moderní AT jsou od 5 do 9 (ZF) převodových stupňů,
Nová převodovka 9HP je určena nejen pro koncepci „vše vpředu“, ale i pro vozidla s pohonem všech kol, hybridním pohonem a systémem Stop-Start (vždy však s motorem uloženým vpředu napříč).

Dvě řady devítistupňových převodovek pokrývají rozsah maximálního točivého momentu motoru od 280 do 480 N.m. Devět převodových stupňů umožnilo konstruktérům zvolit krátké rozestupy mezi jednotlivými převody a dosáhnout přitom extrémně vysokého rozpětí převodů 9,84. Zatímco krátké nižší převody optimalizují dynamiku, dlouhé nejvyšší převody snižují spotřebu paliva a hlučnost při rychlé jízdě ustálenou rychlostí.

Po konstrukční stránce je převodovka složena ze čtyř individuálních planetových soukolí a šesti vícekotoučových řadicích prvků. Více na: http://www.autorevue.cz/prevodovka-zitr ... n=copylink


některé přemosťují hydrodynamický měnič nejen na nejvyšším stupni ale, na př. můj 5kvalt i na 4., některé přemosťují více stupňů, na př. od třetího nahoru, nebo všechny mimo "1" a "R".
Jsou i takové, které hydrodynamický měnič nahrazují elektromagnetickou spojkou, nebo jiným bezestrátovým systémem. To se týče Wilsonových (planetových) převodovek.

Navíc jsou zde automaty s dvojitou spojkou, obecně známé jako DSG (Direktschaltgetriebe) nebo DKG (Doppelkupplungsgetriebe), či PDK (Porsche Doppelkupplung). Řazení u těchto probíhá bleskurychle, cca 0,03 s. Rád bych viděl, jak by to pochybovači typu Italla (prosím, neber to jako napadení ale jako diskusi, :) ) dokázali..... :wink:

BTW:, i supersportovní Nissan GT‑R používá převodovku DualTronic‑DSG od americké firmy Borg-Warner. :!: :wink:

Úmyslně jsem vynechal variátory, tedy převodovky plynulé (CVT).

Tak se těším, kdo mi dá ta logická zdůvodnění, proč je lepší stará "dobrá" klasická mechanická převodovka.
:wink: Prosím, neargumentujte životností, to by byl hrubý faul :mrgreen: a zároveň nesmysl. :evil:

P. S. Colommbo, příteli, kdy je ta zavíračka.... :) ?

Re: Auto pro zenu

Napsal: pát bře 15, 2013 8:22
od Pitris
Já prostě jen rád řadím :mrgreen:
a není nad to, když si tam dáš kvalt jaký chceš Ty, a ne jaký Ti bude "nutit" nějakej automat :twisted:

Re: Auto pro zenu

Napsal: pát bře 15, 2013 10:58
od Itall
Colommbo píše:Teda při vší úctě - automat mi nesmí do baráku (auta)... :)
Já bych to i zkusil, a to za několika podmínek:
1) automat nebude dražší, než manuál
2) potíže s ním nebudou větší, než s manuálem (= žádné)
3) spotřeba nebude vyšší, než já + manuál

Doufám, že to nejsou moc tvrdé podmínky :lol: :mrgreen: .

Re: Auto pro zenu

Napsal: pát bře 15, 2013 11:10
od Harry
Pitris píše:Já prostě jen rád řadím :mrgreen:
a není nad to, když si tam dáš kvalt jaký chceš Ty, a ne jaký Ti bude "nutit" nějakej automat :twisted:
Já taky většinou furt řadím, a řadil jsem i na starších, tady to jde o mnoho lépe.
Nesnáším totiž podtáčení motoru, k čemuž všechny moderní automaty jaksi inklinují, ať je to Subaru (řadí v normálním módu nahoru v 1850 rpm.,) nebo BMW (750i řadil nahoru ve 1400 rpm.), nemám nervy držení spotřeby a ničení motoru. Motor musí jít "vesele".... :wink: :D
Až přijedeš, doufám, že to bude brzy, tak se s tím svezeš, a uvidíš.... :wink: :)
Není to sice nejmodernější, ale jet se s tím dá opravdu rychle, a tak, jak chci já. :wink:

Re: Auto pro zenu

Napsal: pát bře 15, 2013 12:10
od Colommbo
Vyjádřím se zcela asertivně - nemusím ke všemu, co zrovna nechci, mít nějaký důvody a notabene se kvůli tomu ještě nepotřebuju handrkovat s kamarády, prostě u mě automat nemá místo a hotovo, tečka. Nemám potřebu jej ani zkoušet a pokud změním názor, tož se ozvu, zatím (od r. 1976, kdy jezdím autem) to mám jako Pitris a bavit mě to dosud nepřestalo... :oops: