Stránka 1 z 4

Zdvihák

Napsal: stř bře 14, 2012 20:28
od emge
Aké zdviháky používate a aký zdvihák by ste odporúčali k osobnému autu (Felicia).
Jedná sa o bežné domáce použitie - výmena kolies, drobné opravy...
Zatiaľ som používal zdvihák dodávaný s autom a po zdvihnutí som zdvihnutú časť podložil. Uvažujem o nejakom lepšom riešení.
Hydraulický s kolieskami:
Obrázek
Nie je zdvihák na kolieskach nestabilný?

Hydraulický:
Obrázek

Nožnicový:
Obrázek

A ako správne podložiť zdvihák, aby sa na aute nič nepoškodilo? Originál zdvihák má prelis, do ktorého zapadne falc podbehu. Univerzálnym zdvihákom niečo také chýba.
Nožnicový sa zvykne podkladať priamo pod nápravu, ale tu vidím riziko deformácie ramena nápravy.

Za rady ďakujem.

Napsal: stř bře 14, 2012 20:45
od Pitris
Za mě? Hydraulickou panenku - a přes desku zvednout pod prahem.....je tam na to místo.

zdvihak

Napsal: stř bře 14, 2012 20:54
od Pavko
Za mně jedině nůžkový zvedák.

Napsal: stř bře 14, 2012 20:57
od bjukemen
..za mna tak ako pise pitris,bo noznicove sa mi uz par krat zje.ali na hnáty :p

Napsal: stř bře 14, 2012 21:08
od skodovkar
Mám nůžky i pojízdný hever. Za mě pojízdný hever :lol: Podkládat vždy s nějakou deskou do rozumných míst.
Taky mám jednonožku do prahu a tu bych nejraději vynálezci omlátil o hlavu :twisted:

Napsal: stř bře 14, 2012 21:10
od Pitris
to emge: takže se stejně budeš muset rozhodnout sám.... :P podle vkusu.... :P

Napsal: stř bře 14, 2012 21:10
od DonSalieri_
Rozhodně hydraulickej s kolečkama... Nad jiným vůbec neuvažuj. A pokud nechceš, aby Ti prahy začaly rezivět, tak za ně zasadně nezvedat.. Nejlepší je zvedat auto za nějaký uložení nápravy na pevným místě, kde se nedá nic odřít, promáčknout či jinak poškodit...
Mám tento http://www.skorupa-naradi.cz/zbozi/5932 ... -2000K.htm a jsem spokojen...
P.S. A když není zbytí a je nutnou auto zvednout za práh, tak jedíně dobře podložit, aby se pokud možno nepoškodil nátěr.

Napsal: stř bře 14, 2012 21:12
od skodovkar
Mám vzhledově stejný, cenově poloviční.

rezavení prahu

Napsal: stř bře 14, 2012 21:31
od Pavko
Na rezavení prahu mam malou vychytávku kuš štaré duše. a ve zvdáku mam vyfrezovanou drážku o neco vetší nez je lem prahu a prahy šem ješte nemušel pretirat.

Napsal: stř bře 14, 2012 21:33
od Colommbo
Hydraulickej s kolečkama za pět stovek z Globusu je na takové domácí žvýkání akorát. :D Zkoušel jsem panenku, ale je moc vysoká, nedostanu ji pořádně pod auto. Zvedat za spolehlivý místa na podvozku a hlavně pro sichr dávám při delší práci trojnožku. Za prahy nezvedám a origo hever, co je ve výbavě auta, mě děsí, ten fakt jen při defektu na cestě, jinak ani náhodou :roll:

Napsal: čtv bře 15, 2012 0:55
od Pedro
Kazdej hever ma + a -
pro domaci pouziti pouzivam posl.leta hever,ktery jsem umyslne nenechal v nedavno prodanem vozitku.
Byl tam dan od vyrobce,nese jeho logo a kvalitu a dodnes nema znamky opotrebeni. Je to typ pi.a.
Pouziti: ZAJISTIT karu proti pohybu! Neposkodit nic na podvozku vc.antikorozni ochrany podlozit vhodnym hranolem,nekde v blízkosti heveru jako sichr.
A hever castecne odlehcit. Pak pod to muzes teprv vsunout kostru.

Napsal: čtv bře 15, 2012 11:37
od Itall
Mám montážní jámu 8) . A hever vždy jen ten dodaný s autem. Stačí to. Podkládání heveru na zemi nedoporučuji (nějaká prkýnka), páč to může vést k jeho přetížení závitu a jeho strhnutí (mají často jen plastovou matici na závitu).

Napsal: čtv bře 15, 2012 12:15
od Pedro
Itall-nechápu,co maj nějaké prkynka za vliv na stržení heveru. O podkládání heveru prknama jsem se nezmiňoval. A matka z plastu ? Nejbližší popelnice.

Napsal: čtv bře 15, 2012 12:23
od Colommbo
:wink: :wink: :wink:

Napsal: čtv bře 15, 2012 16:20
od skodovkar
Itall píše:Mám montážní jámu 8) ...
A já mám kolíbku :P Taky by mě zajímala souvislost prkýnek a přetížení heveru :shock: