Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
nádherná beštia
https://www.youtube.com/watch?v=6EKKzY2xswI
https://www.youtube.com/watch?v=6EKKzY2xswI
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Majitele znám a je to můj dodavatel pneu. On je dovozce a prodejce pneu pro motorky. Muzeum bylo tak jako bokem. Nicméně chápu,že udržovat ten arzenál motorek je nesmysl. Starat se a topit v budově je taky dnes mazec. To nemůže zdroj z peněz návštěvníků zaplatit. Sbirka je to krásná,ovšem dost strojů bylo bez oleje,aby z toho netekl ven. Oživění takových strojů by byl lecky oříšek. Nicméně alespoň jednou sem to viděl.
Doma se mi to taky hromadí,ale snažím se to držet při životě
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Zítra do práce na Brumlovi a má poslední jízda na něm, odvoz do Brna. Nejvíce mne štve, že poslední svezení musí být z časových důvodů po dálnici. Bude na něm od jara jezdit mladší syn. V květnu by bylo deset let, co sloužil v horku, dešti, sněhu.
Štafetu denního pracanta přebírá Bělouš.
Baron, ten bude leštěnka na výlety a dovolený, a taky poslední mašina do mého motorkářského důchodu.
Štafetu denního pracanta přebírá Bělouš.
Baron, ten bude leštěnka na výlety a dovolený, a taky poslední mašina do mého motorkářského důchodu.
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Vole, poslední jízda se neříká a nepíše
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nepíši poslední jízdaale poslední svezení před předávkou mašiny
Ale asi máš pravdu, Řecko........
Ale asi máš pravdu, Řecko........
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Dvě fotečky z dnešního operačního stolu
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67462FF5
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67461AC3
Motor bez vody vydrží opravdu moc
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67462FF5
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67461AC3
Motor bez vody vydrží opravdu moc
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 10378
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ano, některé motory ano...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1969
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nějaký kusy tam trochu chybí
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ty jsou u kliky ale půjdou ven
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Takový běžný kroužek z moto. To jen tak pro info Aby si autaři nemysleli,že jen v nových autech jsou tenký kroužky
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67552183
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67551E71
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67552183
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67551E71
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nechci vypadat jako kverulant ale zajímalo by mne, jak to dělá (potvora jeden ) třeba olej 10w50 s HTHS někde u 4,5 že proteče i při 15 t.ot, že se to nepřehřívá, že to kroužek utěsní a že ho v pístu nezalepí modifikátory viskozity
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
1. Moto oleje sú vo všeobecnosti kvalitnejšie aj základom aj aditivami (teda aj kvalitou modifikatorov) oproti bežným motorovým olejom do áut.. teda jednak nedochádza k degradácii kvalitnych modifikatorov , a jednak tých tam ani nieje z dôvodu toho kvalitného samotného základu potreba "šúpať" v takom množstve ako do menej kvalitných olejov podobného viskozitneho rozpätia. Takže logicky nižši príspevok k zalepovaniu krúžkov
2. Už som písal v nejakej téme minimálne raz , že tu nejde primárne o prietok cez nejaké olejové kanáliky.. ale alfa a omega sú vole na ložiskách a ich vymedzenie olejom v rámci nejakého optimálneho viskozitneho rozpätia vzhľadom na všetky výrobcom uvažovane faktory. A jednak optimálne viskozitne rozpätie vzhľadom na prítlak predpatie kruzkov na steny valca a ich schopnosť stierať olej.
Pitris toto nie sú moje výmysly, ale reálne fakty a záležitosti ktoré riesi každý konštruktér/dizajnér motora.. Hlavne netreba vytrhavat veci z kontextu a dramatizovat a hnať do extrému diskusie.. Tu nikto
predsa nikde netvrdí že niekto zadre motor , alebo to motor nezvládne s olejom vyššej dynamickej viskozity než aká je konštruktérom zvolena ako podľa neho najvhodnejšia.. alebo že všade tlacme oleje nižších viskozit
Mimo to zrejme a pravdepododne aj tie teploty oleja na daných exponovaných kritických miestach v moto agregáte pri takých vysokých otáčkach sú vyššie , než pri otáčkach tretinovych... a v týchto miestach tá viskozita samozrejme je tým ovplyvňovana a klesá (ten gradient teploty môže byť dosť významný). Tento fenomén "lokalnych" zmien viskozity je tiež normálny existujúci fakt o ktorom sa vie a asi nie je prekvapením že a ním ráta a berie v úvahu aj konštruktér
P.S snáď sa nikto nenahneva ale myslím, že trochu toho vzájomného rešpektu tu na fóre nezaškodí.. Je potrebné si vážiť a rešpektovať či už názor, pohľad alebo informácie každého a z každého "brehu" a neznizovat váhu či priam až nezosmiesnovat niečo len preto , že to nezapadá úplne do toho môjho pohľadu na danú vec alebo problematiku (samozrejme pokiaľ by niekto nehlasal nejaké úplne voloviny mimo zdravý rozum). Poviem to na rovinu..., toto mne osobne prekáža na fóre. Mnoho krát tu nesúhlasím s mnohými tvrdeniami a mám na ne iný názor a nielen názor môj osobný, no nereagujem na to (rešpektujem každého kto prispeje svojim do témy), ale napíšem len svoj pohľad bez konkrétnej reakcie na dotyčného (a už vôbec nie nejaké nepriame naznačenie posmeškov) s ktorým nesúhlasím. Ak sa tu nerazi na fóre čisto "normálna" HTHS politika , tak je človek pomaly vyvrheľ
2. Už som písal v nejakej téme minimálne raz , že tu nejde primárne o prietok cez nejaké olejové kanáliky.. ale alfa a omega sú vole na ložiskách a ich vymedzenie olejom v rámci nejakého optimálneho viskozitneho rozpätia vzhľadom na všetky výrobcom uvažovane faktory. A jednak optimálne viskozitne rozpätie vzhľadom na prítlak predpatie kruzkov na steny valca a ich schopnosť stierať olej.
Pitris toto nie sú moje výmysly, ale reálne fakty a záležitosti ktoré riesi každý konštruktér/dizajnér motora.. Hlavne netreba vytrhavat veci z kontextu a dramatizovat a hnať do extrému diskusie.. Tu nikto
predsa nikde netvrdí že niekto zadre motor , alebo to motor nezvládne s olejom vyššej dynamickej viskozity než aká je konštruktérom zvolena ako podľa neho najvhodnejšia.. alebo že všade tlacme oleje nižších viskozit
Mimo to zrejme a pravdepododne aj tie teploty oleja na daných exponovaných kritických miestach v moto agregáte pri takých vysokých otáčkach sú vyššie , než pri otáčkach tretinovych... a v týchto miestach tá viskozita samozrejme je tým ovplyvňovana a klesá (ten gradient teploty môže byť dosť významný). Tento fenomén "lokalnych" zmien viskozity je tiež normálny existujúci fakt o ktorom sa vie a asi nie je prekvapením že a ním ráta a berie v úvahu aj konštruktér
P.S snáď sa nikto nenahneva ale myslím, že trochu toho vzájomného rešpektu tu na fóre nezaškodí.. Je potrebné si vážiť a rešpektovať či už názor, pohľad alebo informácie každého a z každého "brehu" a neznizovat váhu či priam až nezosmiesnovat niečo len preto , že to nezapadá úplne do toho môjho pohľadu na danú vec alebo problematiku (samozrejme pokiaľ by niekto nehlasal nejaké úplne voloviny mimo zdravý rozum). Poviem to na rovinu..., toto mne osobne prekáža na fóre. Mnoho krát tu nesúhlasím s mnohými tvrdeniami a mám na ne iný názor a nielen názor môj osobný, no nereagujem na to (rešpektujem každého kto prispeje svojim do témy), ale napíšem len svoj pohľad bez konkrétnej reakcie na dotyčného (a už vôbec nie nejaké nepriame naznačenie posmeškov) s ktorým nesúhlasím. Ak sa tu nerazi na fóre čisto "normálna" HTHS politika , tak je človek pomaly vyvrheľ
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Korneli a Ty sis nevšiml těch smajlíků??
Krom toho s Tebou v podstatě souhlasím, jen mne taky trochu sejří ten přístup některých "mirců" kteří se zhlídli v ekologii a 0w20 je pro ně jediná možnost. A navíc Ty si teď tady jako jediný odpověděl na mnou už několikrát zde psanou otázku PROČ se do aut cpe snížená HTHS a že jinak to nejde když v moto to jinak jde. Děkuji (a nejen že si jí někdo všiml)
Krom toho s Tebou v podstatě souhlasím, jen mne taky trochu sejří ten přístup některých "mirců" kteří se zhlídli v ekologii a 0w20 je pro ně jediná možnost. A navíc Ty si teď tady jako jediný odpověděl na mnou už několikrát zde psanou otázku PROČ se do aut cpe snížená HTHS a že jinak to nejde když v moto to jinak jde. Děkuji (a nejen že si jí někdo všiml)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF