Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2396
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Brembo »

Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4009
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Colommbo píše: pon říj 21, 2024 17:27 Něco jsem zaslechl, že celý fundus bude kupovat někdo z Třebek, prý jako zdroj náhradních dílů... :?
Majitele znám a je to můj dodavatel pneu. On je dovozce a prodejce pneu pro motorky. Muzeum bylo tak jako bokem. Nicméně chápu,že udržovat ten arzenál motorek je nesmysl. Starat se a topit v budově je taky dnes mazec. To nemůže zdroj z peněz návštěvníků zaplatit. Sbirka je to krásná,ovšem dost strojů bylo bez oleje,aby z toho netekl ven. Oživění takových strojů by byl lecky oříšek. Nicméně alespoň jednou sem to viděl.

Doma se mi to taky hromadí,ale snažím se to držet při životě :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1913
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Zítra do práce na Brumlovi a má poslední jízda na něm, odvoz do Brna. Nejvíce mne štve, že poslední svezení musí být z časových důvodů po dálnici. Bude na něm od jara jezdit mladší syn. V květnu by bylo deset let, co sloužil v horku, dešti, sněhu.
Štafetu denního pracanta přebírá Bělouš.
Baron, ten bude leštěnka na výlety a dovolený, a taky poslední 🤣🤣 mašina do mého motorkářského důchodu. 🤣
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4009
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Vole, poslední jízda se neříká a nepíše :twisted:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1913
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Nepíši poslední jízda🤣ale poslední svezení před předávkou mašiny🤣
Ale asi máš pravdu, Řecko........
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4009
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Dvě fotečky z dnešního operačního stolu :D

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67462FF5

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67461AC3

Motor bez vody vydrží opravdu moc :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10378
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Ano, některé motory ano... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1969
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od BigBang »

Nějaký kusy tam trochu chybí :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4009
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ty jsou u kliky 😀 ale půjdou ven
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4009
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Takový běžný kroužek z moto. To jen tak pro info :twisted: Aby si autaři nemysleli,že jen v nových autech jsou tenký kroužky :D

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67552183

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=67551E71
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Nechci vypadat jako kverulant ale zajímalo by mne, jak to dělá (potvora jeden :P) třeba olej 10w50 s HTHS někde u 4,5 že proteče i při 15 t.ot, že se to nepřehřívá, že to kroužek utěsní a že ho v pístu nezalepí modifikátory viskozity :?: :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1925
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

1. Moto oleje sú vo všeobecnosti kvalitnejšie aj základom aj aditivami (teda aj kvalitou modifikatorov) oproti bežným motorovým olejom do áut.. teda jednak nedochádza k degradácii kvalitnych modifikatorov , a jednak tých tam ani nieje z dôvodu toho kvalitného samotného základu potreba "šúpať" v takom množstve ako do menej kvalitných olejov podobného viskozitneho rozpätia. Takže logicky nižši príspevok k zalepovaniu krúžkov :P
2. Už som písal v nejakej téme minimálne raz , že tu nejde primárne o prietok cez nejaké olejové kanáliky.. ale alfa a omega sú vole na ložiskách a ich vymedzenie olejom v rámci nejakého optimálneho viskozitneho rozpätia vzhľadom na všetky výrobcom uvažovane faktory. A jednak optimálne viskozitne rozpätie vzhľadom na prítlak predpatie kruzkov na steny valca a ich schopnosť stierať olej.

Pitris toto nie sú moje výmysly, ale reálne fakty a záležitosti ktoré riesi každý konštruktér/dizajnér motora.. Hlavne netreba vytrhavat veci z kontextu a dramatizovat a hnať do extrému diskusie.. Tu nikto
predsa nikde netvrdí že niekto zadre motor , alebo to motor nezvládne s olejom vyššej dynamickej viskozity než aká je konštruktérom zvolena ako podľa neho najvhodnejšia.. alebo že všade tlacme oleje nižších viskozit :roll:
Mimo to zrejme a pravdepododne aj tie teploty oleja na daných exponovaných kritických miestach v moto agregáte pri takých vysokých otáčkach sú vyššie , než pri otáčkach tretinovych... a v týchto miestach tá viskozita samozrejme je tým ovplyvňovana a klesá (ten gradient teploty môže byť dosť významný). Tento fenomén "lokalnych" zmien viskozity je tiež normálny existujúci fakt o ktorom sa vie a asi nie je prekvapením že a ním ráta a berie v úvahu aj konštruktér :D

P.S snáď sa nikto nenahneva ale myslím, že trochu toho vzájomného rešpektu tu na fóre nezaškodí.. Je potrebné si vážiť a rešpektovať či už názor, pohľad alebo informácie každého a z každého "brehu" a neznizovat váhu či priam až nezosmiesnovat niečo len preto , že to nezapadá úplne do toho môjho pohľadu na danú vec alebo problematiku (samozrejme pokiaľ by niekto nehlasal nejaké úplne voloviny mimo zdravý rozum). Poviem to na rovinu..., toto mne osobne prekáža na fóre. Mnoho krát tu nesúhlasím s mnohými tvrdeniami a mám na ne iný názor a nielen názor môj osobný, no nereagujem na to (rešpektujem každého kto prispeje svojim do témy), ale napíšem len svoj pohľad bez konkrétnej reakcie na dotyčného (a už vôbec nie nejaké nepriame naznačenie posmeškov) s ktorým nesúhlasím. Ak sa tu nerazi na fóre čisto "normálna" HTHS politika , tak je človek pomaly vyvrheľ :D :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Korneli a Ty sis nevšiml těch smajlíků?? :P :twisted:
Krom toho s Tebou v podstatě souhlasím, jen mne taky trochu sejří ten přístup některých "mirců" kteří se zhlídli v ekologii a 0w20 je pro ně jediná možnost. A navíc Ty si teď tady jako jediný odpověděl na mnou už několikrát zde psanou otázku PROČ se do aut cpe snížená HTHS a že jinak to nejde když v moto to jinak jde. Děkuji (a nejen že si někdo všiml) :wink: :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět