Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27267
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

To určitě ne, to by udělalo víc škody než užitku - bych řekl. Když už tak nechat ohřát vodu a aspoň trochu i ten olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Matěj »

No právě, to jsem si myslel, že pár minut neudělá motoru a oleji fain. Ale zase na druhou stranu, nechat to vrčet 20 minut není pěkná představa. To musíš z garáže ven, jinak po pár minutách padneš jak zralá slíva z toho smradu.
A z garáže ven v zimě není vždy jednoduché.

Já jsem vždy pouze dobíjel akumulátor a na jaře brrrnk - motorka po pár sekundách a běžela.

Během zimy jsem nikdy nestartoval.
Hombre
Příspěvky: 1876
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Prohřát do doby, kdy termostat pustí olej do chladiče.
Když je dobře seřízený motor, teploměr je na pěti dílcích v rozmezí 6-7 minut.
Olej obsahuje látky, které mají vliv na udržení pružnosti gufer. R1100 je pomalu veterán s nalítanýma 300 tisíci, tak ta možnost ztvrdnutí a propouštění oleje je reálná.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Zdravím ve spolek. Dlouho jsem tu nic nepřispíval. Posledně jen u oleje mobil 1, že už je api Sp. A samo tudíž "horší olej". Nevěděl jsem ale že to pujde tak rychle. A kouknu na stranky motul.com a tam už maji nove složení všechny motorkove oleje. Api Sp. Hths nižší..už neudávají Tbn. No děs. Tak motul už nekoupim. Jsem z toho trocha smutný. No smutný ani ne. Stejně jsem chtel prejit na yacco nebo ravenol. Ale objednam do zásoby ravenol motobike ester 15w50. Ještě poctivý olej. Bez Api SP. A mam doma i yacco mvx race 15w50.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9746
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

KTM Brabus... :) https://www.carnews24.cz/tohle-nema-obd ... .sznhp.box
Snímek obrazovky 2023-11-10 110818.png
Snímek obrazovky 2023-11-10 110818.png (240.56 KiB) Zobrazeno 1436 x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27267
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1656
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Jo, na městský pojezdy bych to bral ihned
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9746
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Prostě klasická a stále krásná/koukatelná Jawasaki! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1656
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Toto už popírá všechny fyzikální zákony 😅
Obrázek
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1656
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak viděl jsem nejrychlejší kolo Vinalese na Aprilii RS motogp z kokpitu a to je opravdu psycho. Trať Valencie. Naklony běžně 60-62 st a bylo tam i 65 st bez žádné krizovky...Na rovince ve Valencii jezdili motogp mašiny před 20 lety sotva 310. Ted 338 km/h...Noo nevím.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Jinak u normálních motorek ( ne tak olítanych veteránu ) je pravidlo, že motor startuji až když se jedu projet. Nastartovat na 10min v garáži na volnobeh je pěkná kokotina. Jednák to na volnoběh ne úplně dobře maže a motor se dostatečně neprohřeje. A tim padem se z motoru nedostane ta zkondenzovaná voda ( při startu stud.motoru ze stěn). A vypnem a voda je v tom motoru měsíc...Takhle budou mit motorkáří spíš víc problémů.
Můj názor
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3934
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Bramborak3 píše: stř pro 20, 2023 17:35 Tak viděl jsem nejrychlejší kolo Vinalese na Aprilii RS motogp z kokpitu a to je opravdu psycho. Trať Valencie. Naklony běžně 60-62 st a bylo tam i 65 st bez žádné krizovky...Na rovince ve Valencii jezdili motogp mašiny před 20 lety sotva 310. Ted 338 km/h...Noo nevím.
Tak pokud někdo o motorkách a moto GP něco ví,tak tohle nikdy nemůže srovnávat. A obecně chtít porovnat dnešní moto GP motorku s ostrým dvoutaktem. A ano,jet to pětikilo je úplně jinde,než tu dnešní motorku. A proč to nejde srovnat? Protože dřív nebyly takový gumy,co jsou teď. A pak ta elektronika a tlumiče ... To je důvod,proč dřív nebylo možné jezdit takové náklony. Ale oblíknout tu pětistovku do dnešních podvozků s kontrolou trakce a dnešní papuče a pojedou úplně stejně ...

Je potřeba si uvědomit,že dřív nebyla žádná kontrola trakce a všechno měl jezdec v pravé ruce a navíc ten motor byl neskutečně výbušnej a stavěnej tak,aby fungoval v malém rozsahu otáček. Dneska ty motorky mají úplně jiný zapalování resp jinak pálí válce,mají proměnou geometrii podvozku atd. A mimochodem se mi už nelíbí,kam se to ubírá... Začínají to kurvit jako f1. Proto pro mě bude vrcholná era GP 500 vždy top!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3934
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

No a co se nastartování v garáži týká,tak bych to tak nedémonizoval. Ano,vlhkost se sráží,ale co se válců týká,tak ty oschnou velmi rychle. Kde se bude nejdýl držet vlhkost,tak je koncovka výfuku. Jsou lidi,co jezdí autem do krámu,co je 500 metrů od domu. V tý garáži,se to ohřeje víc,než na této trase to auto jízdou ...

Běžně mi na dílně vrkají motorky na volnoběh,kdy je potřebuju před seřízením ohřát. A věř,že se to ohřívá rychle. A rozhodně ze zkušeností nemohu říct,že by motory,které se ohřívají jízdou vydrželi víc,než ty,co se nastartují na pozvolné ohřátí. A třeba to zmíněné mazání. Nesouhlasím s tím,že by to málo mazalo. Naopak. Vlivem studeného motoru je viskozita oleje tak vysoká,že tlak je i na volnoběh maximální a až s teplotou začně klesat. A je minimální až když je motor a olej ohřátý na provozní teplotu. Jenomže to už se dávno jede. A na semaforech to taky nechcípeš,když už ti to maže úplně minimálně ...

Takže za mě každé karburátorové motorce správné prohřátí každý měsíc jen prospěje ... Samozřejmně se to týká i vstřiku,ale tam to není až tak potřeba. Pokud mám ale nějakou uloženku,kterou ale chci občas taky projet,tak jí to prospěje taky.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27267
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Já už teda do motorek moc co kecat nemám - já už jen plechovej deštník, ale co jde o 4T mašiny kde je jeden olej motor / převodovka tak to nastartování (před jízdou) a nechat to ohřát (slyšel jsem názor navrknout a pak se jít oblíct) asi má smysl protože olej to ohřeje celé. A od té doby co nám na VFR-ku benzin - resp. nečinnost motoru přes zimu zničila těsnění tak bych už taky byl za aspoň jednou měsíčně to nastartovat a nechat čtvrt hoďky brblat. Já teda s CBR 929 problém po zimě nemíval, ale mladej když měl CBR 600 F3 a pak KLE-čko od Kawy, tak na jaře první start byl docela problém. Bylo to (asi) benzinem - byť byl se stabilizátorem a svou čast viny na tom nesl i karbec, ale kdyby to v zimě vrčelo každýho prvního v měsíci tak věřím že by to pak na jaře bylo OK.

A co jde o ty závody GP, tak každá doba má svoje. Tak jako třeba v F1 nejde srovnávat Fangia, Laudu a Verstapena, nejde porovnat Agostiniho, Doohena a Marqueze a ani jejich stroje. Každá doba nesla svoje pro i proti, ale dnes je tam už spousta elektroniky která kde co hlídá takže to vydrží víc / ale víc musí dát (vydržet přetížení) i ten jezdec. Dřív si to sice nebo snad právě) museli odmakat na trati se šaltrem, horšími podvozky a pneumatikami, leč ty motory byly takový syrovější a méně odpouštějící. Možná to dřív bylo víc o jezdci a o srdíčku, dnes je to o něčem trošku jiném ovšem to nesnižuje to že jezdec umět MUSÍ.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Odpovědět