Stránka 1 z 8

Napsal: pon čer 06, 2011 9:56
od Itall
modelář píše:
Itall píše:Pitris: Tohle jsem ale vůbec nemyslel. Myslel jsem ježdění v levném autě :P . Pokud jde o údržbu, dělám ji v předepsaných intervalech, už bych to nějak nerozebíral. Auto nás v rodině od r. 1967 NIKDY NIKDE nenechalo. Takže na špatnou údržbu by to nevypadalo. Ale stává se to častěji "ojetinářům". Ať si říká kdo chce co chce, když někdo koupí ojetinu, tak ve většině případů zkrátka neví "co je". A často brzy "uhodí".
Otázka spolehlivosti není funkcí stáří/ojetosti ani ceny vozu! :idea:
Někdo považuje za "správnou údržbu" např. výměnu gumičky stěrače, až když dojde k separaci stíracího břitu. :P
No jo, někdo zůstane na cestě stát i se skoro novým autem a údržba na to nemá vůbec žádný vliv. Stěrače: u Fábie nám nepříjemně skřípe jeden stěrač (poskakuje na skle). Gumičky jsem měnil, ale tím to není. Kvíz: čím to je?

Napsal: pon čer 06, 2011 10:01
od Itall
mastnák píše:Nepič masovek ... :D
Přiznám že mi to došlo trochu později ...,až jsem se přečetl něco výše ...
To jsou takové hry s češtinou. Např. pro rod mužský by ještě lépe sedělo "pitel" :lol: . A pro ženský rod zas "pička", no :oops: . Tak toho radši nechme :lol:

Napsal: pon čer 06, 2011 10:37
od modelar
To Itall: Pricina vezi v nespravnem uhlu postaveni ramenka sterace vuci sklu a/nebo ve vulich v mechanismu prepakovani.
P.S.: Pokud po jizde, behem niz jste pouzili sterace, zvednete ramenka steracu a opet je polozite na sklo, prodlouzite tim efektivni zivotnost gumicek steracu dvojnasobne!

Napsal: pon čer 06, 2011 10:42
od Itall
modelar píše:To Itall: Pricina vezi v nespravnem uhlu postaveni ramenka sterace vuci sklu a/nebo ve vulich v mechanismu prepakovani.
P.S.: Pokud po jizde, behem niz jste pouzili sterace, zvednete ramenka steracu a opet je polozite na sklo, prodlouzite tim efektivni zivotnost gumicek steracu dvojnasobne!
No, vůle tam asi nebude, ale už dvakrát se měnilo sklo, tak to nějak po.... Nesprávný úhel, a který :? ?

Napsal: pon čer 06, 2011 10:54
od modelar
Rameno + ramenko sterace musi zajistit kolme postaveni "zakladny" gumicky v cele draze vykyvu sterace.

Napsal: pon čer 06, 2011 11:01
od Itall
modelar píše:Rameno + ramenko sterace musi zajistit kolme postaveni "zakladny" gumicky v cele draze vykyvu sterace.
Nevím, co je základna - to, co je uchyceno v raménku? Kolmé k čemu? Nemá být spíše stírací břit kolmo ke sklu?

Napsal: pon čer 06, 2011 12:30
od modelář
Itall píše:Nevím, co je základna - to, co je uchyceno v raménku? Kolmé k čemu? Nemá být spíše stírací břit kolmo ke sklu?
Ano, základna je to, co je uchyceno v raménku, a břit má být kolmý k ploše skla. Jenže ten břit je silně pohyblivý, proto je důležitější postavení té základny. Kromě toho hraje obrovskou roli kvalita samotného raménka!

Napsal: pon čer 06, 2011 12:33
od Itall
modelář píše:
Itall píše:Nevím, co je základna - to, co je uchyceno v raménku? Kolmé k čemu? Nemá být spíše stírací břit kolmo ke sklu?
Ano, základna je to, co je uchyceno v raménku, a břit má být kolmý k ploše skla. Jenže ten břit je silně pohyblivý, proto je důležitější postavení té základny. Kromě toho hraje obrovskou roli kvalita samotného raménka!
Dobrá, kouknu na to, jestli to není nějak nakrouceno :wink: . Raménka jsou obě původní a dělá to jen jedno.

Napsal: pon čer 06, 2011 14:45
od modelar
Jestlize mas jeste "puvodni" ramenka, tak se nediv: zanedbana udrzba! Uz dobrych 20 let se totiz meni nikoli gumicky, ale cela ramenka! A proc? Inu proto, ze nesezenes "originalni", tj. skutecne kvalitni a hlavne pasujici gumicky, avsak predevsim - i ramenka se opotrebovavaji = vznikaji v nich vule, ktere tam proste byt nesmeji!!!

Napsal: pon čer 06, 2011 20:38
od Pitris
mastnák píše:Sakra,už vim co jsem včera zapoměl. Jak jsme řešili motorky,chtěl jsem hodit do placu moje zkušenosti s V-Rodem
http://www.motorkari.cz/motokatalog/har ... ecial.html
Přesně tento typ jsem měl pod zadkem
Je to pěkný, ale pro mě jen na podívání - já jsem spíš na kapotované..... :lol: mě se na "čopru" nějak blbě sedí..... :oops:

Napsal: pon čer 06, 2011 20:45
od Pitris
Itall píše:Stěrače: u Fábie nám nepříjemně skřípe jeden stěrač (poskakuje na skle). Gumičky jsem měnil, ale tím to není. Kvíz: čím to je?
Modelář už odpověděl, správně se to jmenuje "Úhel náběhu vzduchu". Dívám se do návodu od Hondy, a tam jsou úhly ve stupních (ale nevím, zda-li se dají aplikovat i na Fabii:)
Požadovaná hodnota: přední okno -2° až -3°, zadní okno +3° až +4°.

Napsal: pon čer 06, 2011 21:23
od ka-spel
modelar píše:To Itall: Pricina vezi v nespravnem uhlu postaveni ramenka sterace vuci sklu a/nebo ve vulich v mechanismu prepakovani.
P.S.: Pokud po jizde, behem niz jste pouzili sterace, zvednete ramenka steracu a opet je polozite na sklo, prodlouzite tim efektivni zivotnost gumicek steracu dvojnasobne!
Tak to občas dělám, když při mytí myji i sklo a je to znát. Pomůže to, i když gumičky poskakují nebo vržou. Soused důchodce i jeho syn to řeší na autech, tak, že mají pod raménky pokud nejedou dřevěné hranolky. :D

A co se vyprdnout na klasické stěrače - pokud tam jsou a pořídit raději aero, které líp kopírují sklo. Pokud se to nekupuje přímo předražené ve Škodovce, tak se to dá pořídit levno.

Napsal: úte čer 07, 2011 10:15
od Itall
Hm, při podrobnější prohlídce stírátka vyšlo najevo, že při výměně skla tam dali jiné - asi vůbec není na Fábii. Takže záhada vysvětlena. Žádná zanedbaná údržba ani vůle ve stírátkách, ale kur.iči v servisu. Mohlo mě to napadnout dříve.

Napsal: úte čer 07, 2011 10:22
od modelář
Itall píše:... ale kur.iči v servisu ...
Těch je 12 do tuctu, zvláště pak značkových! :evil: Kteří nejste, hlaste se, jinak neuvěřím, že vůbec existujete! :twisted:

P.S.: Na spočítání výjimek, které znám já, mi stačí prsty jedné ruky. :(

Napsal: úte čer 07, 2011 10:45
od Itall
modelář píše:
Itall píše:... ale kur.iči v servisu ...
Těch je 12 do tuctu, zvláště pak značkových! :evil: Kteří nejste, hlaste se, jinak neuvěřím, že vůbec existujete! :twisted:

P.S.: Na spočítání výjimek, které znám já, mi stačí prsty jedné ruky. :(
Neřekl bych, že značkové jsou horší. Je to případ od případu. Např. v servisu "na růžku" při výměně PUR dorazů na tlumičích chtěli řezat plastový podběh. Tak si to otec udělal doma sám a nebyl líný vytočit 11 šroubků na podběhu, vyndat ho a zas ho tam pak dát. Servisy Škoda jsou alespoň vybavené a pracovníci (většinou) proškolení.