Stránka 1 z 8

Napsal: ned bře 27, 2011 10:04
od modelář
bjukemen píše:...modelář ma na to iny nazor na chipnute dieslove auto nech sa vyjadrí aj on
Když on je sakra rozdíl mezi "čipováním" a "úpravou výkonu" dieselového motoru!
Jestliže v prvním případě "čipař" donutí turbo točit se třeba dvojnásobnou rychlostí, než původně, a možná už za limitem otáček, které předpokládal jeho konstruktér, tak je třeba ho také řádně namazat. Totéž platí pro motor, jehož standardní vstřiky, aby mohly dodat větší vstřikovací dávku, zůstávají otevřené mnohem déle, než by odpovídalo potřebám efektivního řízení momentu vstřiku či spíše série vstřiků v jednou cyklu. Ovšem jestliže se ve druhém případě použije větší turbo a "kapacitnější" vstříky, pak se nároky na mazání zase až tak nezvyšují, mj. proto, že přeběhové otáčky dieselu tak jako tak vzrostou minimálně. Ideální by samozřejmě bylo použít rovněž jiné, "ostřejší" vačky.

Napsal: ned bře 27, 2011 10:12
od Návštěvník
čipovat to bude dieselpower.cz takze se nebojim prehnanych naroku na turbo (i kdyz je vetsi)
a jak tedy s tim olejem?? jaka by byla tvoje volba? jen dodam ze to nemam na zavodeni, ale na opravdu normalni jezdeni....
ten motor je sice Fabie RS ale jo to v Sharanu, takze jde spis o to aby se ta "krabice" pri predjizdeni tolik necourala :D

Napsal: ned bře 27, 2011 10:30
od bjukemen
..bohužial teraz z tebou nesúhlasím nakolko sa motam okolo roznych upravcov dieslovych aut,ano je to s časti pravda to čo si napísal,ale nezabudaj na to že väčšinou komponenty v aute "Trubo a vstreky" maju rezeru okolo 20% bežne aj viac a normalna uprava (chip) tomu neškodí v nijakej miere,ale ked je to extrem ako som mal ja na alfe tak jasne bolo by použiť nejaky "kvázi"lepší olej ale ja som nemal s bežním olejom 5W-40 nikdy problem,preto nevidím dovod použivať nejaky "iný" olej,ale radšej ho skor vymeniť :wink:

Napsal: ned bře 27, 2011 10:37
od modelář
Anonymous píše:...ten motor je sice Fabie RS ale jo to v Sharanu, takze jde spis o to aby se ta "krabice" pri predjizdeni tolik necourala :D
Motor 1,9 TDI PD 96kW je jeden z v reálném provozu nejnepoužitelnějších dieselových motorů, se kterým jsem se kdy setkal. Vykazuje sice na svůj objem špičkové "papírové parametry", bohužel však právě jen v těch "špičkách" průběhu vnějších charakteristik motoru, které jsou jinak spíše tristní - přinejmenším na to, čím se ten motor pyšní, resp. jakým se ten motor tváří být. A čím ve větším a hmotnějším voze je instalován, tím více vyniká uživatelská nepříjemnost jeho charakteristik (což je právě případ třeba toho Sharanu)! Jakékoli čipování s cílem dále zvýšit jeho výkonovou špičku jen prohlubuje jeho uživatelskou nepříjemnost ve stylu: "Dole mrtvo, pak hned krátce jak o život, nahoře chcíplo".

Ten, kdo si chce užívat extrémně vysokého, ale zároveň extrémně uzkého (co do rozpětí využitelných otáček) "zátahu" tohoto motoru, musí přímo úzkostlivě dbát o neustálé přeřazování, aby "nevypadl" z onoho úzkého rozpětí otáček, kdy motor podává maximum, přičemž "po čipu" se toto rozpětí ještě zúží. Jenže to jsou právě ty otáčky motoru, kdy turbo nejvíce točí/vytváří největší plnicí tlak, tedy je i nejvíce zatíženo!

Napsal: ned bře 27, 2011 10:43
od bjukemen
..ano motor je to taky nakopne ako svina ale nerad sa točí,no da sa tomu pomoct a vidno to aj na grafoch z brzdy že ide lepšie do otačok to nemožeš poprieť i ked ja osobne neuznavam TDi a tento motor by som ani nechcel...

..ludia sa čuduju prečo to ma take dlhe kvalty ale nikto s nich si neuvedomuje že to je koli tej super využitelnosti rozpätia otačok...

Napsal: ned bře 27, 2011 10:46
od modelář
bjukemen píše:..bohužial teraz z tebou nesúhlasím nakolko sa motam okolo roznych upravcov dieslovych aut,ano je to s časti pravda to čo si napísal,ale nezabudaj na to že väčšinou komponenty v aute "Trubo a vstreky" maju rezeru okolo 20% bežne aj viac a normalna uprava (chip) tomu neškodí v nijakej miere
Řeč je v daném případě o 1,9 TDI PD ve verzi 96 kW, kde je "čipovací rezerva" minimální, pokud vůbec nějaká, poněvadž zde si nemůžeš nijak pohrát se vstřikovacím tlakem paliva, což je silně omezující faktor. Pokud někdo tvrdí, že načipuje bez výměny turba na tomto motoru o 20% víc, než kolik ten motor VE SKUTEČNOSTI (nikoli deklarovaných 96 kW) má, pak prostě lže!

bjukemen píše:...olej,ale radšej ho skor vymeniť :wink:
S tím samozřejmě souhlasím.

Napsal: ned bře 27, 2011 10:51
od bjukemen
..no nemožem ti dať dokaz osobny,ale na dieselpower.cz najdeš aj grafy pri použití povodneho turba neracem tam fabiu ta ma na 96kw verzii najslabšie turbo,ale bežne zvyšenie vykonu je okolo 165ps real...

..napr brat ma golfa tiež taky motor ale je v nom implantovane turbo zo 150ps verzie je to chipnute a povedal by som že to ide viac než dobre,pri najbližšej priležitosti sa to zmera a graf predložím...

..predlži sa doba davky vstreknutia a ideš aj ked za cenu vyššej dymivosti ale to neva...

.,.tdi si nikdy nekupim nakolko som zasadoví a nemusim riešiť taketo sračky :D

Napsal: ned bře 27, 2011 11:14
od modelář
bjukemen píše:...na dieselpower.cz najdeš aj grafy pri použití povodneho turba neracem tam fabiu ta ma na 96kw verzii najslabšie turbo,ale bežne zvyšenie vykonu je okolo 165ps real...
Budu-li chtít vydělat, vystavím si na web graf "dle vlastního uvážení"! Běžně naměřené parametry 1,9 TDI PD jsou totiž ve "špičkách" citelně vyšší, než těch deklarovaných 96 KW, čipař se tedy ani nemusí příliš snažit. Proto si dovolím tvrdit to, co už jsem napsal o těch 20% navrch a lži!
bjukemen píše:...napr brat ma golfa tiež taky motor ale je v nom implantovane turbo zo 150ps verzie...
Ona snad byla nějaká sériová verze 1,9 TDI v PD o výkonu 110 kW? To přece byla ještě původní rotačka!
bjukemen píše: je to chipnute a povedal by som že to ide viac než dobre,pri najbližšej priležitosti sa to zmera a graf predložím...
Směju se už předem!
bjukemen píše:...predlži sa doba davky vstreknutia a ideš aj ked za cenu vyššej dymivosti ale to neva...
To je Ti u PD houby platné, poněvadž nemáš k dispozici potřebný tlak, který zmizel hned po otevření vstřiku a víc ho v rámci daného cyklu prostě nevyrobíš!
bjukemen píše:.,.tdi si nikdy nekupim nakolko som zasadoví a nemusim riešiť taketo sračky :D
Je vidět, že rovněž nesdílíš nezměrné nadšení "většiny"... :twisted:

Napsal: ned bře 27, 2011 11:51
od bjukemen
..nejako som zle citoval tak napišem prispevok normalne


..no samozrejme reklamu nerobím nikomu ale všetko sa da len treba chcieť...rezerva vykonu je vždy aj ked 96 kw ma v serii skor cez 100kw ako prax ukazuje...mame v okrese postaveny seat leot tdi origo 110kw je tam turbo 2556v a AL vstreky ma to vykon 220ps


..110kw verzia bola davala sa do golfa 4 TDI GTI,seat leon atd. je tam ine turbo,vstreky,sanie,soft

..smiať sa možeš kolko chceš auto jazdi ako drak merane stopkami časomierou atd.
ked bude brzda uvidíš...

..a ano nezdielam nejako koncern nemusim a tdi už vobec nie

Napsal: ned bře 27, 2011 12:09
od modelář
bjukemen píše:...110kw verzia bola davala sa do golfa 4 TDI GTI,seat leon atd. je tam ine turbo,vstreky,sanie,soft...
Ano, jenže to není/nebylo PD.

Napsal: ned bře 27, 2011 12:16
od bjukemen
modelář píše:
bjukemen píše:...110kw verzia bola davala sa do golfa 4 TDI GTI,seat leon atd. je tam ine turbo,vstreky,sanie,soft...
Ano, jenže to není/nebylo PD.
..je to PD kod motora ARL

Napsal: ned bře 27, 2011 12:24
od modelář
Tak to tedy :shock:

Napsal: ned bře 27, 2011 16:58
od Návštěvník
presne tak, je to ARL a je to PD, vstriky tam jsou AL, stejne jako na 96KW, je tam pouze jine trubo, sani, intercoler a samo soft...
myslim ze ma i odolnejsi "vnitrnosti"


jinak musim potvrdit to ze se v Sharanu s timto motorem musi casto radit, prave kvuli malemu rozmezi otacek kdy ten motor "jede".... ale pri uprave softu budu chtit hlavne toto rozmezi otacek "roztahnout"

Napsal: ned bře 27, 2011 17:38
od modelář
Anonymous píše:...jinak musim potvrdit to ze se v Sharanu s timto motorem musi casto radit, prave kvuli malemu rozmezi otacek kdy ten motor "jede".... ale pri uprave softu budu chtit hlavne toto rozmezi otacek "roztahnout"
Jenže tento požadavek je v principiálním rozporu se současným zvýšením výkonu! Zázraky se prostě nedějí! :twisted:

Jinak jsem jednoznačným zastáncem názoru, že pokud někdo chce výkonný vůz, má si ho prostě koupit a ne dodatečně bastlit! :idea:

Napsal: ned bře 27, 2011 21:52
od bjukemen
..chiptunung rozhodne nieje bastlenie,ked nieto na silnejšie vozidlo je dostupne toto riešenie,neviem stale som nepochopil čo sa ti na tom nepači...ja som mal do teraz chipovane každučke jedno dieslove auto