Stránka 6 z 9

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte zář 16, 2014 22:10
od Návštěvník
Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
A keby si nieco nevedel, tak sa ma proste opytaj. ;)

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte zář 16, 2014 22:11
od Návštěvník
Návštěvník píše:
Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
Jenže jsou tam dvě věci: správné nastavení!
Přesně tak ! ...Su boháč ? Su !

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 6:46
od Durex
Já když něco nevím,tak se zeptám. Akorát v tomto případě moje další vysvětlení (které se týkalo nastavování polohy u moto) bylo přesunuto do jiného vlákna ... :lol:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 7:00
od Návštěvník
Durexi, jen pro vysvětlení, ten poslední slovenský návštěvník byl vytočený Tomas-SA. Aby Ti to bylo úplně jasné, jukni do vlákna "dekarbonizace"... :lol:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 7:18
od Durex
jj věděl sem,že si to nebyl ty. Tvoje příspěvky poznám,neboj :) :wink:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 16:33
od Hombre
Je třeba zjistit příčinu, proč se klapka zasírá a ne stále být připraven a zdokonalovat postup jejího čistění. :cry:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 16:40
od Durex
Tak klapka se zasírá ze 2 důvodů. První je zpětný sběr odvětrání klikovky a vačkových hřídelů zpět do sání a častokrát před klapku (je možné tyto odfuky vypojit a svést to pod auto třeba). A druhý důvod je spalování ve spalovacím prostoru. Jakmile chcípneš auto,tak spaliny z válce jdou přes pootevřený sací ventil až ke klapce ... A jelikož auta už nemají karbce kde je klapka neustále omílaná benzínem,ale jsou tady vstřiky,které jsou až za klapkou,tak je to prostě neodstranitelná vlastnost ...

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 19:31
od Hombre
Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Kdy již zasírá odvětrávání klapku, to již motor propouští přes kroužky a pumpuje . To znamená změnu specifikace oleje/hustější/ a častější výměnu, aby když si motor nasaje, tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 19:54
od Návštěvník
Hombre píše:Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
Běžně se vyskytují takové i onaké systémy, včetně kombinovaných. Naopak vyvedení spalin ven, mimo sání, je chybou, jelikož v karteru má být mírný podtlak.
Hombre píše:No nějak si nedovedu představit ... tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
Základním důvodem zasírání klapky je recirkulace výfukových plynů, tj. EGR.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: stř zář 17, 2014 20:35
od Hombre
Máš pravdu, EGR mě vypadl z hlavy, když jsem četl zmínku o karbecu.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: čtv zář 18, 2014 6:39
od Durex
Hombre píše: No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Hombre,nikde sem ale nepsal o plném válci spalin a plně otevřeném sacím ventilu ... Přečti si to ještě jednou prosím. Navíc tady máš video,které moje tvrzení potvrzuje - jedná se o moji Busu.
http://www.youtube.com/watch?v=SvTU5JFGD-M

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: čtv zář 18, 2014 17:42
od Hombre
Tak to beru zpět s tím válcem spalin, ale i tak, dle videa, myslíš si, že to tak má být. Když vypnu motor z 800 ot./min, určitě nestojí na fleku a minimálně několik otáček doběhne , jen dvě otáčky stačí na jedno nasátí a výtlak do výfuku. Tak předpokládám, že těch otáček po vypnutí bude několik, tak mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pát zář 19, 2014 1:40
od Návštěvník
Hombre píše:...mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
Jde o úplně normální projev "zdravého" motoru, jenom to u toho svého kvůli uzavřenému traktu sání a pouze jedné klapce nevidíš.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pát zář 19, 2014 7:02
od Durex
Hombre,ten motor je defacto novej resp zajetej :lol: Gufírka jsou nový,válce mají honování a komprese odpovídá novýmu kusu ...Ona teorie je totiž krásná věc,ale někdy je třeba mrknout i do praxe :lol: Nechci nijak rýpat. Jen vím,že tohle je příčina zasírání zejména vnitřní strany klapky. A pokud mi stále nevěříš,zkus si to na mondeu ;) Akorát to budeš mít trochu pracnější se sundáním sání :lol:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob zář 20, 2014 0:02
od Hombre
Já psal, že mě to nejde na rozum, ale jestli to dělá motor ve stavu OK, tak mě nic nezbývá, než to brát jako normální stav.