Stránka 3 z 9

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob čer 21, 2014 16:00
od miki
presne tak....

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob čer 21, 2014 16:05
od miki
... a nissan má aj iné vychytávky - najlepšia je asi "samodiagnostika" - neviem či to majú iné autá ale dajú sa "vyblikať" chybové kody aj bez nejakej externe pripojenej diagnostiky....

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob čer 21, 2014 18:28
od NO HITS
některý auta musí do servisu pro elektronický nastavení polohy škrtící klapky resp zadání nových údajů do řj o nové poloze klapky po vyčištění ;-)
Třeba u toho nissanu se to dělá tak , že se odpojí snímač polohy (u zahřátýho motoru) auto se nastartuje 2x se prošlápne plyn do 2-3tis otáček, pokud je volnoběh vysokej nebo nízkej, tak se doladí šroubem na vyplým motoru a procedura se opakuje. když je to OK tak se po vypnutí motoru připojí snímač polohy klapky a mělo by se to napojit na Nissan Consult a ta aktuální hodnota polohy zapsat ( to jsem já třeba neudělal) Ale funguje to i bez toho ;-)

miki: ta samodiagnostika není špatná ale byla mě k něčemu snad jen jednou a ještě ne na mým autě ale na primeře , ale je pravda že sme pomocí toho zjistili vadnej knock senzor na P11 GT ;-)

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob čer 21, 2014 19:40
od miki
ja som to robil trošku inač - podľa servis manualu ale to je jedno.....
podstatné je že sa to dá a dá sa to aj využiť - ja som napr. takto doma zmenil nastavenie volnobežných otáčok, geniálne je že nepotrebujem ísť do servisu a strácať hlavne čas....
Za mňa Nissan :wink:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: sob čer 21, 2014 19:53
od Colommbo
"Vyblikat závady" uložené v paměti závad ŘJ propojením dvou pinů v diagnostické zásuvce je možné u většiny aut, na to nemusí mít člověk japonce... :mrgreen: A plně elektronická škrtící klapka si kupř. po jejím čištění udělá základní nastavení sama, jen to chce před prvním startem nechat půlminutku zapnuté zapalování a je slyšet servomotorek klapky, jak otevírá a zavírá a osahává dorazy... :idea:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: ned čer 22, 2014 8:32
od miki
no vidíte... tak super :D načo potom kupujú diagnostiky?

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: ned čer 22, 2014 8:57
od Colommbo
Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: ned čer 22, 2014 11:23
od Návštěvník
Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) ...
Svatá pravda! Jenže kdo nikdy se skutečnou diagnostikou nepracoval, stejně nepochopí.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: ned čer 22, 2014 23:11
od Misojogi
Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:
v com je vlastne problem?
ved to je normalny dalsi krok nie ?
zobrazia sa mi kody a zistim si to znamenaju
a nasledne hladam zavadu ....

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 10:20
od Tomas-SA
Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:
No, ved o tom je diag, ze vycitas z auta chybove kody a podla nich zistis, v com je problem. Aj to je predsa diagnostika.
Samozrejme univerzalna diagnostika toho dokaze menej, ako fabricka - ale uz aj tie lacnejsie vedia otestovat na aute celkom pestru skalu veci. S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu. Ale drahe fabricke diagnostiky vlastni fakt ze malo servisakov. Napriklad na moje auto su na Slovensku az 3! [jedna stoji okolo 3k eur]

Edit: a uz ked si niekto vie vygooglit a kupit univerzalnu diagnostiku z netu, tak snad si vie vygooglit aj par chybovych kodov z tej diagnostiky.. ;)

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 10:39
od Misojogi
S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
toto je klucova informacia

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 15:06
od Návštěvník
Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 15:34
od Tomas-SA
Misojogi píše:
S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
toto je klucova informacia
No ved dobre, ale co to meni na veci ? Jedna diagnostika vie viac, ina menej. Kazdy nema prachy na tovarensku diag a na vacsinu pripadov (urcit beznu chybu) staci aj lacna. Ved vacsina mechanikov, co poznam v okoli tak ani jeden nema original fabricke pocitace.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 15:42
od Tomas-SA
Guest píše:Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).
A moj priklad je zase taky, ze som mal auto na original diagnostike u original servisaka (lebo zdochynalo pocas jazdy) a auto mi opravit nevedel. Nakoniec to spravil iny mechanik, pripojenim tlakomera na palivovu sustavu. Vymenil cerpadlo a auto islo. Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika. Diagnostika je vsetko, co ti pomoze zistit chybu - napriklad tlakomer "z aukra".

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: pon čer 23, 2014 17:45
od Návštěvník
Tomas-SA píše:...Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika...
Nic takového jsem netvrdil! Jen tvrdím, že vyblikání závad je úplně stejně na ho.no, jako dílenský tester v rukou paka.
Ze života: "Motor sice nejde natočit, ale poněvadž tester nic neukazuje, tak tam žádná chyba být nemůže." Byla - tři ze čtyř válců neměly za studena kompresi kvůli chybně seřízené ventilové vůli.