Stránka 8 z 9

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:03
od Brembo
Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:08
od Durex
Jerry3 píše:Durex se mi líbí, rychle se učí a hodně se toho už naučil! :wink:
Tak tohodle si opravdu vážně cením. Je to takovej předčasnej dárek pod stromeček :wink:

Jinak co se Matize (a) - jak se to vůbec skloňuje? :lol: - a jeho škrtící klapky týká,tak nemám úplně přesnej přehled a ani po tom netoužím. Ale tou kompresí sem se ptal cíleně,protože vím,že ještě když sem byl na VOŠce (zaměření automobilová diagnostika a servis) tak sme měli i dílny a těhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:10
od Durex
Brembo píše:Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.
Neplatí 100% a záleží na autě případně postupu čištění ...

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:14
od Libor
Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:19
od Jerry3
Proč?

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:20
od NOVON
Libor píše:Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?
Spravně..Diagnostikou udělas zakladní nastaveni (pokud je klapka funkční) vždy.Jen odpojením a připojením baterie jen tak u 1% automobilu..resp. ani o žádném nevím.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:24
od Jerry3
Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:27
od NOVON
Jerry3 píše:Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.
O jakém provedení klapky mluvíš..tohle je sakra podstatné..

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:33
od Libor
Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:35
od Jerry3
O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:36
od Jerry3
Libor píše:Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?
Prostě jen zresetuješ ŘJ.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 19:44
od Libor
No, nevím, ptám se, vrtá mi to hlavou. Vycházím teď z poslední zkušenosti na Fabii 1.4 16V. Rozsvícený Check engine, napojená diag, chybová hláška škrtící klapy, provedeno nastavení (slyším chroustání pod kapotou - klapa se zřejmě nastavuje?). Vypínám diag, startuji, Check nesvití.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 20:06
od NOVON
Jerry3 píše:O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.
Obtokové-není duvod (a ani to nejde),pokud je servomotor "na osce" klapky,tak VŽDY.Tedy pokud nechces,aby to dělalo bordel.Jednotka si projede rozsah a uloží,nebot se bere v potaz i nějaké opotřebení o proti nové klapce.
1.smazání paměti závad
2.základní nastavení ECU (platí i po výměně jiných komponentu-čidel teploty,Lambda sond..)
3.základní nastavení škrtící klapky (pokud byla čištěná,měněná..)

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 20:13
od Jerry3
To zcela odporuje mým dosavadním zkušenostem. V zásadě jde pouze o to, aby ŘJ obdržela očekávanou informaci (přes snímač polohy) o poloze klapky ve zcela zavřeném stavu a aby ta byla fyzicky skutečně zcela zavřená. Totéž platí i pro mechanismy ovládající obtokový kanál, tedy s výjimkou násobných solenoidů zajišťujících kaskádovitě, tj. ve stupních, přísun "falešného" vzduchu "z boku". Jinak řečeno, pokud "zcela zavřeno" ve skutečnosti není "zcela zavřeno", ŘJ si s tím neví rady a přinejmenším volnoběh blbne.

Tady si dovolím malou poznámku: věci neznalí mechanici si obvykle myslí, že volnoběh musí být stabilní a snaží se pro to udělat maximum, a to až do té míry, že toho zhusta skutečně docílí. Akorát že vůbec netuší, že pro řadu aut tohle neplatí ani náhodou a že tím vlastně způsobili to, že ŘJ jede permanentně v nouzovém režimu, což obvykle žádná kontrolka na přístrojovce nehlásí, neb ta primárně hlídá systémy očisty výfukových plynů. Typický příklad? Všechny vozy Mitsubishi a řada dalších japonských aut, snad s výjimkou Hondy.

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Napsal: úte pro 19, 2017 20:20
od Misojogi
těhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...
nestras :-)
ako sa to prejavovalo a co bola pricina?
staci kvalitny olej a pravidelne menit ? alebo je v tom nieco ine? kvoli comu sa to tak kazilo?