Itall píše:modelář: Ve třídě mini a malých aut mě nenapadá žádný japonský Japonec. Ani ten Colt, nebo jo?
A proč si nad tím mám lámat hlavu já? Evropský trh vypadá tak, jak vypadá, a to hlavně díky požadavkům (tedy spíše jejich absenci) evropských zákazníků. O házení perlí sviním jsem tu už něco psal, vzpomínáš?
Itall píše:Co tam není, to se nepo... O tom není pochyb, to snad uznáš.
A proč bych měl? Já totiž považuji za normální, že to tam je, funguje to, a tudíž si toho nemusím všímat, byť toho využívám!
Itall píše:Špičkový bicykl jsem nikdy neměl, stejně jako Ukrajinu. Také nevím, podle čeho se takový špičkový bicykl pozná. Ale mám na kole japonské pedály, páč jsem chtěl klipsny, tak mi tam dali tyto. A jejich životnost je xxxnásobná oproti českým (blahé paměti), přestože tyto jsou plastové
.
Představ si, že jako výrobce vždy stojíš před problémem, zda upřednostnit vlastnosti (mohou být třeba výkony, pohodlí), nebo naopak životnost. Obojí Tě stojí peníze jaksi navíc, protože v prvním případě musíš použít lepší materiály, abys ušetřil např. hmotnost, ve druhém případě musíš toho materiálu zase použít více (tzv. předimenzovat) či opět lepší motroš, tentokrát už nikoli kvůli úspoře hmotnosti, ale kvůli výdrži. Jestliže tvůrce AR 156 upřednostnil jízdní vlastnosti tím, že se snažil minimalizovat neodpružené hmoty, a zároveň z finančních důvodů nepoužil nějaký kosmický materiál (tj. extrémně drahý), jde o věc, kterou bych nenazval "nekvalitou". No a teď si představ, že si některý výrobce spočítal, že ho vyjde laciněji, když ušetří na obojím, část úspory si ponechá a část jí vrazí do marketingu - však oni to ti blbí zákazníci sežerou i s navijákem...
No a tím jsem se dostal zpět k tomu, jak vypadá evropský trh, k těm perlám a sviním atd. atd.
Itall píše:Nevykřikuji "hlavně pozink", píši i o jiné adekvátní ochraně, spíše Ty máš nějaké zkratovité čtení. Ale o ochraně kastle se nikdo moc nešíří, tak se to pro zákazníka pozná hlavně podle délky záruky. A pozink je nejčastější, u Toyoty mi prodejce říkal, že nezinkují, ale mají jinou ochranu. Pak jsem si všiml, že Hyundai moc nerezne ani bez pozinku (starší modely), měli jsme to v příbuzenstvu.
No vidíš, sám píšeš, že to vlastně není (jenom) o tom "pozinku". Tím spíše, že nikdo pořádně nevíme, co se pod tím v automobilové výrobě vlastně přesně skrývá. A podle délky záruky poznáš tak akorát prd: spíše si k manuálu k vozidlu pečlivě prostuduj, čím je ta záruka podmíněna - to má totiž o dost větší vypovídací schopnost.
Itall píše:Už tam je také mišák ASX, abys měl radost. Ještě jsem ho neviděl, nevadí, to si stejně nekoupím
. I když cena v té kategorii je pěkná a kvalita (snad) také.
Proč bych z toho měl mít radost? Naprosto nesmyslný auťák pro ty, kteří už úplně ztratili vlastní mozek a místo něho mají v dutině lebeční jenom marketingové sra...!
Itall píše:Ještě k tomu Cliu - jak to, že nedoporučuješ Itala, i když polského, ale Francouze, i když slovinského? Také nový Megane (za 1/4 melouna, tak jsem se šel kouknout k prodejci) mě vůbec nepřesvědčil. Při nastupování hned rána do hlavy o střechu a vzadu místa méně, než v Cliu III (na délku). Tak nevím, svezení je v tom možná pěkné, jel jsem jen v Meganu I - 1,6 a bylo to příjemné, až na "gumové" jízdní vlastnosti. To moc nepotěšilo.
No vidíš, i Tebe už mediálně-marketingový klam přesvědčil o tom, že auto s pohodlným podvozkem přece nutně musí mít špatné jízdní vlastnosti...
Itall píše:S auty je to těžké, tak jsem zůstal jen u základního požadavku, že by to mohlo pár let bez problémů jezdit, pokud je nové. Bohužel, ani tento požadavek spousta aut nesplňuje. Až tomu tak bude, možná mě začnou zajímat elektrická okýnka a podobné kraviny.
Význam těch "kravin" doceníš, až budeš muset mnohokrát denně stahovat a zase vytahovat boční okénko, poněvadž bez toho nevjedeš do žádné garáže ani z ní nevyjedeš, neprojedeš mýtnou branou atd. atd. Mohu Tě ujistit, že elektrické ovládání je v případě intenzivního provozu (toho okénka) dokonce spolehlivější, než klička.
Itall píše:Zatím chci jen, aby to fungovalo alespoň to minimum, co v autě mám
. Snad jsem se konečně poprvé dopracoval k takovému autíčku, a to je P107. Mám zatím jen 28000 km, ale 2 roky jezdí bez závad. I to je pokrok proti všem předchozím škodovkám
.
Ano, pokrok to pro Tebe možná je, ale sám bych se neodvážil to vyslovit, dokud to nebude mít najeto alespoň 5 x tolik. Bývaly časy, kdy jsem za rok najezdil soukromě přes 60 tis. km, a to jsem nikdy nebyl profesionálním řidičem: Chtěl jsem tím říct pouze tolik, že když máš 3-4 roky staré auto s pomalu 200 tis. km na hrbu najetými i za těch úplně nejhorších povětrnostních a jízdních podmínek, tak už se dají vynášet nějaké soudy ohledně spolehlivosti a "kvality".